Canyon Router probleem

Pagina: 1
Acties:

• timstarren
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 21:48
Hallo mensen,

Heb me gek gezocht in de search maar kan dit probleem niet vinden. Misschien dat iemand kan helpen.

Ik heb een nieuwe Canyon router gekocht, draadloos. Hiervoor heb ik mijn speedtouch home teruggetweaked van pro naar home. Deze is nu aangesloten op die canyon Router.
Alles werkt, internet, mail ophalen etc.
Het enige wat niet werkt is het versturen van mails (incl. bijlage) Hij stopt dan op een gegeven moment en zegt dat de verbinding met de server gestopt is.

Maak ik echter direct contact (dus computer direct op modem) dan werkt alles goed.

Hieronder de instellingen van mijn router:

Hostname: Xs4all
Service Ipadress: 10.0.0.138
My ip adres: 10.0.0.150
My subnetmask: 255.0.0.0
Connection ID: 0
MTU : 1450
Maximum idle time: 0 minutes

Verder heb ik als pri en sec

Pri 194.109.6.66
Sec 194.109.9.99

Staat hier misschien wat fouts tussen, of moet ik ergens anders aan denken.
Ik hoor het graag!

Verder draai ik win xp sp2 en gebruik outlook express, maar het ligt niet aan de software.

Daarbij komt nog dat ik mijn hotmail op een beveiligde ssl pagina ook niet kan openen

[ Voor 5% gewijzigd door timstarren op 20-02-2005 00:56 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Heb je al eens geprobeert om met een andere laptop of computer te mailen en lukt het dan wel? het lijkt mij nameijk dat het probleem niet in je router maar in je systeem zit.

standaard wordt uitgaand verkeer door de meeste thuisrouters namelijk niet gefilterd.
mbt. het ssl hotmail probleem: clear in IE je cache eens, en zet bij beveiliging alles weer eens op default. Vaak ligt het hieraan.

EDIT:
en telnet even naar de mailserver om te kijken of die wel te bereiken is.

code:
1
telnet smtp.xs4all.nl 25

als het onderstaande dan in je beeld komt, ligt het aan je email client en niet aan je netwerk

code:
1
220 smtp-vbr13.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.12.11/8.12.11; Sun, 20 Feb 2005 01:43:20 +0100 (CET)

SUCCES!!

[ Voor 33% gewijzigd door JackBol op 20-02-2005 01:44 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• timstarren
He bedankt voor je reactie. Ik heb die telnet sessie geprobeerd en dat lukt idd. Maar op alle compters in mijn huis kan in niet mailen. (Wel mail ophalen) Heel af en toe als ik een mailtje met alleen tekst stuur dan laat hij hem door.

Beveiligde pagina's als hotmail kan ik dus ook niet openen. Heb hier twee laptops en twee computer en hij doet het niet op allemaal.

Daar komt bij dat als ik een directe verbinding maak, dat het dan wel werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door timstarren op 20-02-2005 10:18 ]

• timstarren
Weet niemand iets wat ik nog kan proberen?
Heb net nieuwe firmware geinstalleerd op router, maar dit leverde ook geen resultaat op.

Heb nog even op de search zitten zoeken en het kan zo zijn dat het ligt aan de MTU waarde. Ik heb alleen geen idee wat dit inhoud. Standaard staat die nu dus op 1450

Kijk dit is dus het probleem: upload erg traag na installeren router

Iemand enig idee?

[ Voor 58% gewijzigd door timstarren op 21-02-2005 19:19 ]

• timstarren
Dit topic kan gesloten worden. Kwam er niet uit, dus heb maar een nieuwe modem/router gekocht.