Toon posts:

[XP] probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb win xp op mijn computer staan maar laatst is er een flapdrol achter mn pc geweest en xp cd zat er nog in dus autorun en hij heeft win xp er nog een keer bij opgezet mn oude goede win xp staat op de D:/ schijf hij heeft win xp nog een keer op C:/ geinstalleerd die wou ik er dus af hebben heb ik mn boot.ini verandert zodat ik een kon verwijdere echter heb ik de verkeerde lijn weggehaald en kan ik alleen nog op de nieuwe win xp komen heb van alles geprobeert het forum doorzoch maar kon niks vinden ik hoop dat er iemand is die weet wat ik in mn boot.ini moet zetten om weer op mn win xp op de D:/ schijf kan komen de winxp op c:/ wil ik verwijderen

B.V.D

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:46

Acheron

updatepack.nl

Ik denk niet dat je hier op de goede plaats bent.
Ten eerste moet je namelijk nooit zomaar anderen toegang verlenen tot je systeem.
Ten tweede kan je met het nodige zoekwerk het antwoord op je vraag gemakkelijk vinden. Zal ik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif er bij opsteken? >:)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Wil je je verhaal nog eens herhalen, maar dan niet alles in 1 zin? Leestekens en misschien zelfs hoofdletters..

Verwijderd

Topicstarter
zeg me dan waar ik moet zoeken ik weet namelijk niet welke waarden ik in moet voeren in het boot.ini

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-04 10:44
de regel die er nu nog staat kopieren en dan de dingen als hd1 veranderen naar hd2 of partitie1 naar partitie2 .... of wat er bij jou ook van toepassing is.
bij mij staat er nu dus:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

wat zou kunnen worden

multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

en nu dus bij de dik gedrukte waardes dus de nummers van je hds of partities neer zetten.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Als de D: partitie op dezelfde harde schijf staat als de C: partitie dan wordt het lijk me Disk0 partition2.....

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-04 10:44
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 00:06:
Als de D: partitie op dezelfde harde schijf staat als de C: partitie dan wordt het lijk me Disk0 partition2.....
idd ik zeg ook het zou kunnen worden...

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Je zou de primaire partitie die als "C" bekend staat kunnen de-activeren en de partitie die als "D" bekend staat kunnen ACTIVEREN. Dat zou het moeten doen.

Verder heb ik 5 minuten nodig gehad om je post te lezen. Gebruik leestekens, en zet slashes/backslashes goed neer. Het is C:\, en http://.

Verwijderd

Topicstarter
het zijn aparte harde schijven geen partities...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Post je boot.ini eens.

We are shaping the future

Verwijderd

Het zijn wel degelijk partities, dat ze op andere schijfen staan maakt niets uit. Deactiveer de ene, activeer de ander!

Verwijderd

Windows XP herstelconsole gebruiken?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is wel iets wat je zelf had kunnen bedenken. [search=dualboot verwijderen] levert heel erg veel opties. Denk dat je daar wel wat in vindt :) Lees Windows Operating Systems - Policy nog even goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.