Ik heb een erg irritant probleem met m'n paar dagen oude Mac Mini: Af en toe verbreekt hij de netwerkverbinding die ik heb met m'n switch. Soms gebeurt het uren niet, maar als het gebeurt is het een paar minuten tot een uur een knipperlicht: alle verbinden worden verbroken (MSN, IRC enzo), en een paar seconden later is het er weer om vrijwel direct weer offline te gaan.
Wat heb ik geconstateerd:
- Als de verbinding weg is en ik kijk bij network in system preferences staat er "the cable for the built-in ethernet is not plugged in"
- Als het gebeurt blijven de lampjes op m'n switch wel gewoon branden
Wat heb ik al geprobeerd:
- Andere switchpoort
- Andere netwerkkabel
- Handmatig IP ed instellen ipv DHCP
- De verbinding forceren op 100mbit full duplex ipv autosensing
Dit alles zonder resultaat. Het vreemde is dus dat de verbinding uren goed kan blijven, dan een uur kan knipperlichten en zonder ook maar iets te veranderen dan weer uren goed kan zijn.
Heeft iemand een idee?
Wat heb ik geconstateerd:
- Als de verbinding weg is en ik kijk bij network in system preferences staat er "the cable for the built-in ethernet is not plugged in"
- Als het gebeurt blijven de lampjes op m'n switch wel gewoon branden
Wat heb ik al geprobeerd:
- Andere switchpoort
- Andere netwerkkabel
- Handmatig IP ed instellen ipv DHCP
- De verbinding forceren op 100mbit full duplex ipv autosensing
Dit alles zonder resultaat. Het vreemde is dus dat de verbinding uren goed kan blijven, dan een uur kan knipperlichten en zonder ook maar iets te veranderen dan weer uren goed kan zijn.
Heeft iemand een idee?
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn