Toon posts:

[Asus A7N8X Deluxe] Gaat 'ie dood??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerder gepost op andere fora, maar daar overstijgt niemand mijn nitwitgehalte vrees ik...

Screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.eijdems/1.jpg

Ik ben volkomen nitwit , dus:

- Kan dit kwaad?
- wat doet die 3.3V normaal?
- ligt het aan mn mobo (A7N8X Deluxe) of aan mn voeding of is dat niet te zeggen??
- ik had last vh "system failed cpu test" babbeltje in mn bios, die bleef maar zeuren, en heb ik er hardhandig uitgegooid.

Dank voor uw tips

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik vertrouw dat soort uitleesprogjes nooit zo. Kijk eens in je BIOS onder Hardware Monitoring of iets dergelijks. Staan hier dezelfde waarden?

Wat voor voeding is het precies? (merk en vermogen)

Voltages mogen zo'n 5% afwijken trouwens...

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 19-02-2005 23:35 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 23:22

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:13:

- ligt het aan mn mobo (A7N8X Deluxe) of aan mn voeding of is dat niet te zeggen??
Ik zou in elk geval eerst de voeding controleren voor je moederbord te vervangen :P
Kan je zelf simpel nameten met een multimetertje.
- ik had last vh "system failed cpu test" babbeltje in mn bios, die bleef maar zeuren, en heb ik er hardhandig uitgegooid.
Die snap ik niet helemaal, wat je waaruit gegooit?
Als je die stem uitzet heb je niet het probleem opgelost, maar dat zal je zelf ook wel doorhebben...
En dan krijg je nog altijd een tekstmelding in beeld..

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Als dit echt 3.7 volt is kan je beste meten met een goede multimeter dan kunner er terzijne tijd wel eens dingen kapot gaan die er niet zo goed tegen kunnen

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
voltages mogen 5-10% afwijken idd, maar dis iig niet je moederbord maar je voeding, trouwens kan zoiets uiteindelijk wel je mobo mollen als het heel extreem is.

ga idd eens met een voltmeter aan de slag.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net achter dat de knoopcel van mn Gamma-multimeter leeg is helaas, dat wordt dus dinsdag..
Het BIOS zegt ook 3,74V, dus ik vrees dat het zo is. Paar weken geleden was het trouwens 3.6V, situatie lijkt dus te verslechteren...

Het is een Nexus 300W voeding. De garantie is natuurlijk net weer verlopen, is ongeveer 1 jr en 3 mnd geleden gekocht.

Maar wat wordt er gevoed door de 3.3V lijn? Laatst is mijn HD overleden, zou dat iets met die te hoge spanning te maken kunnen hebben?

Verder over de ASUS POST reporter: Asus heeft in dit mobo de feature ingebakken dat een vriendelijk dame meldt als er iets aan de hand is. Twee maanden geleden begon ze me opeens te vertellen "system failed cpu test", en dat de hele dag achter elkaar, maar vooral als de CPU belast werd. Daarop heb ik alles (cpu, koeler, ram, hd, voeding, videokaar etc) stuk voor stuk verwisseld, maar de dame bleef kletsen. Ik vond diverse fora waar mensen hetzelfde probleem hebben, enige gemeenschappelijke factor is een Asus mobo...Omdat ik op dit moment geen nieuw mobo an aanschaffen heb ik de betreffende soundfile maar uit het bios geknikkerd. Uiteraard snap ik dat daarmee niets is opgelost, daaom post ik ook hier, want ik vermoed dat het er toch iets mee te maken heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 09:21:
Ik kom er net achter dat de knoopcel van mn Gamma-multimeter leeg is helaas, dat wordt dus dinsdag..
Het BIOS zegt ook 3,74V, dus ik vrees dat het zo is. Paar weken geleden was het trouwens 3.6V, situatie lijkt dus te verslechteren...

Het is een Nexus 300W voeding. De garantie is natuurlijk net weer verlopen, is ongeveer 1 jr en 3 mnd geleden gekocht.

Maar wat wordt er gevoed door de 3.3V lijn? Laatst is mijn HD overleden, zou dat iets met die te hoge spanning te maken kunnen hebben?

Verder over de ASUS POST reporter: Asus heeft in dit mobo de feature ingebakken dat een vriendelijk dame meldt als er iets aan de hand is. Twee maanden geleden begon ze me opeens te vertellen "system failed cpu test", en dat de hele dag achter elkaar, maar vooral als de CPU belast werd. Daarop heb ik alles (cpu, koeler, ram, hd, voeding, videokaar etc) stuk voor stuk verwisseld, maar de dame bleef kletsen. Ik vond diverse fora waar mensen hetzelfde probleem hebben, enige gemeenschappelijke factor is een Asus mobo...Omdat ik op dit moment geen nieuw mobo an aanschaffen heb ik de betreffende soundfile maar uit het bios geknikkerd. Uiteraard snap ik dat daarmee niets is opgelost, daaom post ik ook hier, want ik vermoed dat het er toch iets mee te maken heeft.
HDD's zitten op 12V lijn. Die melding van je BIOS heeft volgens mij te maken met een onjuiste snelheid van je processor. Als ie em bijv. niet goed herkent of als de instellingen niet goed staan.
Update iig je BIOS versie.

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Ik meen dat de 3.3 voltlijn deels ook het memory voedt. maar vervang die voeding in iedergeval

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Pagina: 1