*.mpg bestanden op DVD branden

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103453

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op m'n pc een aantal mpg bestand te staan (1.5GIG) maar nou wil ik dit graag op DVD branden. Ik gebruik altijd Nero, maar ik kan met mijn Nero (6.3.0.2) versie geen DVD video's branden.
Ik kan wel (S)video cd's branden maar geen video DVD's....
Nu wil ik dus een brandprogramma die dit wel makkelijk ondersteunt ik heb al wat
gezocht @ tweakers en google maar heb helaas weinig kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 19:50
Nero zit alweer op 6.6.0.3 en je kan volgens mij met NeroVision een Video-DVD maken van je MPG bestanden :)

http://www.nero.com/en/nero-up.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27677

ja je kunt met nero vision express normale video-bestanden omzetten naar dvd...verder ken ik geen programma's die dat kunnen! veel succes nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 27677 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:24:
ja je kunt met nero vision express normale video-bestanden omzetten naar dvd...verder ken ik geen programma's die dat kunnen! veel succes nog
Voordat ik me computer heb geformateerd had ik dat programma er ook op, toen heb ik dat dus ook geprobeer via vision express, maar toen opende ik het bestand van 1.5gig maar toen kon ik dat niet meer branden omdat het bestand opeens 5.2 gig was ofzo... Terwijl het videobestand op schijf 1.5gig was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27677

als je het omzet naar dvd-video wordt het groter, maar je kunt met Nero vision express ook de compressie en dergelijke regelen, waardoor je dus het bestand kunt verkleinen naar 4,36 gig zodat het er op past enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 19:55

Caveman

whahoehaha

Mpg is nog GEEN dvd...als je mpeg op een dvd wilt branden (en zo dat het een dvd-video wordt) moet je die mpegs autheren, met een author programma, en daar zijn er genoeg van. Dit is zo gemakkelijk allemaal te vinden met de search en google, maar ik zal een paar nl sites geven waar het stap voor stap staat uitgelegd.

http://www.sectie.be/ en http://www.extradvd.nl/ daar staat echt alles uitgelegd met duidelijke handleidingen

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 13:19

RBouman

René

Anoniem: 103453 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:57:
Hallo,

Ik heb op m'n pc een aantal mpg bestand te staan (1.5GIG) maar nou wil ik dit graag op DVD branden. Ik gebruik altijd Nero, maar ik kan met mijn Nero (6.3.0.2) versie geen DVD video's branden.
Ik kan wel (S)video cd's branden maar geen video DVD's....
Nu wil ik dus een brandprogramma die dit wel makkelijk ondersteunt ik heb al wat
gezocht @ tweakers en google maar heb helaas weinig kunnen vinden.
Wat is de vraag eigenlijk? Wil je een .MPG file OP DVD branden of wil je hem ALS DVD branden?
In het eerste geval voldoet elk brandprogramma waarmee je een bestand op DVD kunt branden.
In het tweede geval wordt het iets lastiger. Het .MPG bestand moet aan een aantal voorwaarden voldoen en je moet een DVD layout (allerlei hulpbestandjes ed voor de DVD) aanmaken met bv DVDlab,Ulead DVD workshop of soortgelijke programmatuur, daarna moet je de aangemaakte bestanden als DVD-Videoformaat op schijf branden
René

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RBouman schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:11:
[...]

Wat is de vraag eigenlijk? Wil je een .MPG file OP DVD branden of wil je hem ALS DVD branden?
In het eerste geval voldoet elk brandprogramma waarmee je een bestand op DVD kunt branden.
In het tweede geval wordt het iets lastiger. Het .MPG bestand moet aan een aantal voorwaarden voldoen en je moet een DVD layout (allerlei hulpbestandjes ed voor de DVD) aanmaken met bv DVDlab,Ulead DVD workshop of soortgelijke programmatuur, daarna moet je de aangemaakte bestanden als DVD-Videoformaat op schijf branden
René
Sorry, ik heb het niet goed omschreven. Ik wil de film als DVD branden, zodat ik de film op mijn DVD speler kan afspelen. Ik heb ook wat gelezen over het omzetten naar *.VOB files, maar ik zal eerst is kijken op die links die een paar post naar boven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:47

UTM

Je kan de *.mpg bestanden toch ook gewoon converteren naar DVD? Maar goed, voor wanneer dat niet kan heb je misschien wat aan dit programma. Je zal wel de trialversion moeten gebruiken, maar misschien kan je er 30dagen gebruik van maken en zo dus alles weg branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
w03f schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:31:
Je kan de *.mpg bestanden toch ook gewoon converteren naar DVD? Maar goed, voor wanneer dat niet kan heb je misschien wat aan dit programma. Je zal wel de trialversion moeten gebruiken, maar misschien kan je er 30dagen gebruik van maken en zo dus alles weg branden :)
Bedankt :) ,
Ik heb nou een ander programma gevonden van Cucusoft
DVD Author - MPEG to VOB Covnerter1.01 en dat is gratis en is
hier eventueel te downloaden ;)
Pagina: 1