[LINUX] SSL werkt anders op Fedora dan op Debian ?

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Normaal gesproken gebruik ik Debian waarbij het me allemaal vrij makkelijk afgaat, maar ik loop nu echt tegen een probleem aan.

Ik heb een kleine tijd geleden een goede server installeerd met Fedora Core 2 maar loopt vast op het SSL verhaal.

OpenSSL is goed geinstalleerd en zodra ik naar mijn server ga met een https-verbinding krijg ik netjes een certificaat (welliswaar van localhost) en accepteerd dit en ik krijg de "Test-pagina" van fedora te zien.

Nu kan ik mijn vraag het beste zo neer zetten:

Hoe configureer ik nu een virtualhost die gebruik maakt van SSL onder deze server install ? Ik denk dat ik te moeilijk aan het denken ben en het hierdoor niet lukt. Debian maakt normaal gesproken gebruik van een apache-ssl installatie en geen aparte openSSL (bij mijn weten) Ik vind dit wat makkelijker werken maar ben nu genoodzaakt even een Fedora Core2 te gebruiken met deze config.

<VirtualHost 192.168.1.10:80>
ServerName www.webserver.com
DocumentRoot "/var/www/html/site2"
DirectoryIndex index.cgi index.html index.htm
AddHandler cgi-script .cgi
<Files ~ "\.(conf|pm|aa|auth|csr|crt|key|pem|jsp)$">
Order deny,allow
Deny from all
</Files>
SuexecUserGroup site2usr
</VirtualHost>

Naar mij idee moet ik er gewoon net zoals altijd voor zorgen dat de server op poort 443 voor webserver.com gaat luisteren. Nu wil dit alleen niet helemaal lukken.

Volgens mij is het een kleinigheid, maar fedora is wat anders op server gebied dan debian :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je hebt op debian apache-ssl, een complete SSL apache server, of libapache(2)-mod-ssl, een SSL module voor apache(2). Zelf gebruik ik de mod_ssl module met apache 1.3.x, documentatie erover is gewoon te vinden op www.modssl.org

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 20 februari 2005 @ 02:10:
Je hebt op debian apache-ssl, een complete SSL apache server, of libapache(2)-mod-ssl, een SSL module voor apache(2). Zelf gebruik ik de mod_ssl module met apache 1.3.x, documentatie erover is gewoon te vinden op www.modssl.org
Ik ga daar nog wel even wat lezen, ben er al enige tijd mee bezig maar de reden waarom die Virtuahost nu niet opgepakt wordt is me tot nu toe een raadsel.

Uitereerd gebruik ik ook de mod_ssl.... was ik inmiddels achter dat dat niet anders kon :)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb nog redelijk wat zaken gelezen op modssl.org maar zie niet waarom de testpagina wel tevoorschijn komt en mijn virtualhost niet.

Zou het wellicht kunnen komen door een conflict tussen IP's van de virtualhosts ?