Ik vraag mij al een tijdje af of er ook MP3-spelers op de markt zijn die geen eigen geheugen hebben, maar een netwerkaansluiting (10/100 mbit) zodat ze muziek kunnen streamen van een geshare-de directory ofzo. Nog mooier zou het zijn als ze een ingebouwde WiFi-ontvanger bezitten EN een netwerkaansluiting. Ik heb even gezocht maar kon niets vinden. Zoek ik nu verkeerd of zijn die dingen gewoon niet te verkrijgen?
Verwijderd
het mooie van een mp3-speler is dat je hem kan meenemen. een netwerkaansluiting wordt dan al gauw een tamelijk nutteloze feature. wifi staat eigenlijk nog in de kinderschoenen, maar de eerste pda's met wifi zijn er al.
wil je mp3's luisteren op een vaste werkplek met netwerkaansluiting, dan volstaat een ordinaire computer
wil je mp3's luisteren op een vaste werkplek met netwerkaansluiting, dan volstaat een ordinaire computer
je hebt wel van die apparaten die meer een lcd zijn / mp3 speler
die hebben geen geheugen en draaien op een eigen (linux) based system en waar je een netwerkkabel in kunt stoppen voor het afspelen van muziek. maar dit is eigenlijk toch niet wat je bedoelt en duur >200€
die hebben geen geheugen en draaien op een eigen (linux) based system en waar je een netwerkkabel in kunt stoppen voor het afspelen van muziek. maar dit is eigenlijk toch niet wat je bedoelt en duur >200€
Voor een speler met wifi aansluiting kun je kijken voor bijvoorbeeld de Archos pma400 gaan. Maar deze is erg duur (700~900 euro oid) en lijkt meer op een zeer krachtige pda.

De Rio Karma heeft een 10/100 mbit netwerkaansluiting. Kost je zo'n 280 euro oid. Hiervoor krijg je dan 20 GB opslag en een klein spelertje.

Wat jij zoekt is waarschijnlijk een goedkoop mp3 spelertje <100 euro met wifi aansluiting. Die is nog niet verkrijgbaar volgens mij.

De Rio Karma heeft een 10/100 mbit netwerkaansluiting. Kost je zo'n 280 euro oid. Hiervoor krijg je dan 20 GB opslag en een klein spelertje.

Wat jij zoekt is waarschijnlijk een goedkoop mp3 spelertje <100 euro met wifi aansluiting. Die is nog niet verkrijgbaar volgens mij.
De NOXON Audio van terratec is volgens mij wat je zoekt.
Hmm die heeft geen gewone netwerkaansluiting trouwens, alleen wireless... maar verder ziet 't er toch uit als wat je zoekt :]
Hmm die heeft geen gewone netwerkaansluiting trouwens, alleen wireless... maar verder ziet 't er toch uit als wat je zoekt :]
[ Voor 32% gewijzigd door T_E_O op 20-02-2005 12:27 ]
Ja precies, ik zoek een apparaatje met 'n netwerkaansluiting, zo goedkoop als mogelijk is, die ik aan kan sluiten op m'n versterker. Niets meer dan dat. Ik weet dat dit hetzelfde is als een normale computer, maar dit wil ik niet.Wat jij zoekt is waarschijnlijk een goedkoop mp3 spelertje <100 euro met wifi aansluiting. Die is nog niet verkrijgbaar volgens mij.
Kost zo'n €100,-. Leuk dingetje lijkt mijT_E_O schreef op zondag 20 februari 2005 @ 09:20:
De NOXON Audio van terratec is volgens mij wat je zoekt.
Hier en in de "Hall of Shame" van dezelfde site staan genoeg apparaten die doen wat jij vraagt.
deze bijv. dus. en deze.
deze bijv. dus. en deze.
[ Voor 3% gewijzigd door Kr3Kr op 20-02-2005 23:46 . Reden: wat wordt er veel geblaat hier trouwens zeg... ]
Verwijderd
philips heeft een apparaat die dit kan: http://www.streamium.com/
er zijn er volgens mij wel redelijk veel die dit kunnen. wireless en ook via utp. ik heb er zelf wel eens naar gekeken maar vond het toen wel redelijk duur. 200 euro +
nog eentje:
http://www.cd3o.com/
er zijn er volgens mij wel redelijk veel die dit kunnen. wireless en ook via utp. ik heb er zelf wel eens naar gekeken maar vond het toen wel redelijk duur. 200 euro +
nog eentje:
http://www.cd3o.com/
een xbox kan dat met xbox media center, maar dan moet je je xbox ombouwen en dat mag nietVerwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:21:
Ik vraag mij al een tijdje af of er ook MP3-spelers op de markt zijn die geen eigen geheugen hebben, maar een netwerkaansluiting (10/100 mbit) zodat ze muziek kunnen streamen van een geshare-de directory ofzo. Nog mooier zou het zijn als ze een ingebouwde WiFi-ontvanger bezitten EN een netwerkaansluiting. Ik heb even gezocht maar kon niets vinden. Zoek ik nu verkeerd of zijn die dingen gewoon niet te verkrijgen?
koop een tweede hands pocket pc met wifi
als je geluk hebt heb er binnen een week er 1tje onder de 100 euro
mooije van touchscreen is dat je hem in een (spat)waterdichte verpakking kan doen heb je je mp3's in de badkamer
als je geluk hebt heb er binnen een week er 1tje onder de 100 euro
mooije van touchscreen is dat je hem in een (spat)waterdichte verpakking kan doen heb je je mp3's in de badkamer
>.< >.< >.< >.<
http://productsen.terrate...227bad7b5b4d5f366366d3b6e
De terratec noxon doet ook wat je wil. Zit een afstandsbediening bij, en een schermpje op. Er zijn er nog meer maar die zijn een stuk duurder dan deze. Je moet gewoon een upnp-server opzetten op je pc, en daarmee kan je je mp3's sharen.
Succes
De terratec noxon doet ook wat je wil. Zit een afstandsbediening bij, en een schermpje op. Er zijn er nog meer maar die zijn een stuk duurder dan deze. Je moet gewoon een upnp-server opzetten op je pc, en daarmee kan je je mp3's sharen.
Succes
Pagina: 1