Tyan S2895 met SCSI al gezien?

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik ben bijna toe aan een upgrade en zat zelf aan deze plank te denken:

http://tyan.com/products/html/thunderk8we.html

Is volgens pricewatch en een paar andere sites nergens te krijgen (ook niet bij "where to buy" op tyan's site).
Is nml de enige met dual opteron, scsi en mogelijkheden voor een 3d kaart...

Weet iemand of deze nu eindelijk te krijgen is (hij is pas net uit) ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beetje Googlen leverde dit op: http://www.afterhours.co.uk/thunder-k8we-scsi-p-183.html
The S2895's are due into the UK last week of February
Reken er maar niet op dat ze eerder in NL komen ;) Als je haast hebt, dan kun je ze ook gewoon vanuit UK laten brengen. Je betaalt geen belasting/invoerrechten, aangezien UK in EU ligt.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waarom wil je overigens zo graag onboard SCSI? Ik vind het een tamelijk nutteloze feature. Als je zo'n plank gaat gebruiken wil je neem ik aan ook een goede RAID-adapter, dus dan kun je beter de versie zonder SCSI nemen en er een mooie SATA of SCSI RAID-adapter in zetten.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ik heb op het moment het oudere broertje (k8s thunder pro) als server. Zat daar inderdaad ook te kijken welke scsi kaart betaalbaar is (ben maar studentje he ;) ). Ik kwam uit bij een van de adaptec kaartjes . Blijkt dat kaartje 399USD te zijn, en het mobo ong 200E goedkoper zonder scsi. Dit terwijl de chip gewoon dezelfde is.

Scheelt me dus eventjes 200E....

Afaik zit het bij deze plank exact hetzelfde . Over de K8S thunder pro, maar daar zit geen mogelijkheid op voor een 3d kaart (alleen pci, maar dat is, alhoewel ik bijna nooit game, net iets te traag), ben ik erg tevreden .

[ Voor 2% gewijzigd door Boudewijn op 20-02-2005 01:09 . Reden: vollediger ]

Verwijderd

Volgens mij scheelt de prijs van dit board nog geen 100 euro met of zonder scsi.
En voor 100 euro koop je geen scsi controller die gelijk of beter is aan de onboard controller..

Maar het board is voorlopig nog niet hier verkrijgbaar, en in de uk leveren ze hem ook nog niet.
Nog een paar weekjes wachten.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
dat scheelde met de k8s thunder pro iets meer, maar idd voor die prijs kun je die chipset niet op een los plankje krijgen:

http://adaptec.com/worldw...=%2fTechnology%2fUltra320

350USD of 400USD....

Als ik hem dan ook nog op pci-x wil (ja want mijn audigy gaat in eht enige pci slot) ben ik 725USD of 495USD kwijt.

Onboard is dus goedkoper ;)

OT: Hoeveel euro denken jullie dat hij gaat kosten hier? Ik gok op650E (inc btw) ....

Verwijderd

ALs ik de engels prijs omreken kost de versie zonde scsi iets van 550 euro.
Die met zou dan op 600 komen maar ik vrees dat het verschil iets groter zal zijn en die emt op 650 uit zal komen idd. Ik ga voor die met scsi...

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 12:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

op www.2cpu.com 's forum zitten er enkele threads over dit mobo!
Ook over de grootste concurrent de Iwill dk8es of dk8ew.

Alle die zijn ze voorzien van dualcore support van AMD.
Ik weet echt niet meer wat nemen amd opteron of intel xeons.
En of het wachten op dualcore wel loont. Vermits de winst niet echt veel gaat zijn.

Tyan heeft wel 2x 16pci-E sloten voor SLI..
Iwill dk8ew heeft maar 8/8.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

offtopic:
Houd dit in dat je die K8S Pro gaat verkopen? Hint, hint :+

Verwijderd

http://www.afterhours.co.uk/thunder-k8we-scsi-p-183.html

** Please note **
The S2895's are due into the UK last week of February. NOW 11TH MARCH

Mooi, kan ik nog efkes sparen... (of iemand moet m'n derde 250 kopen...)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
mwa die k8s is gewoon voor pc'tje erbij , naast mijn amd64 3200+ en mijn athlon-xp 3200+ :+

ik wil best wachten op dualcore, maar als je zo gaat redeneren is er imho wel elke maand een reden om weer eventjes te wachten ;)

Ik vind die iwill dingen te duur (je moet altijd een losse scsi kaart kopen). Ik zag gisteren echter dat de k8we met een LSI onboard scsi chipje wordt geleverd. Dit was bij de k8s nog een adaptec.... maakt dat veel uit in performance (de adaptec is wel lekker chipje , de lsi ken ik niet).

• Kippenijzer

Kippenijzer

De stelling was dat de Dual Cores gewoon op de "oude chipsets" ondersteund worden, dus dat hoeft je niet te weerhouden voor de aanschaf van een nieuwe MB

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-07 21:05
Nou zat ik ook al een tijdje naar dit bord te kijken maar ik prefereer dan toch de niet_SCSI versie. Maar hie werken die PCI-e sloten??

van de website:
Two x16 PCI Express FULL SPEED slots
- Slot1 PCI-E x16 from nForce™ Prof. 2200
- Slot3 PCI-E x16 from nForce™ Prof. 2050
Kan ik in de eerste een PCI-e videokaart kwijt en in de tweede een PCI-e RAID kaart. Bv.een Areca 1200 serie?? Volgens dit topic gaat dat niet werken |:( . Ik snap wel dat dat een hele andere plank is, maar toch... een PCI-e 16x is toch alleen maar voor video :? ??

iemand enig idee...

PS. mag duidelijk zijn dat, aangezien een Raid-kaart langer als 1 systeem meegaat, PCI-e de voorkeur heeft boven PCI-x...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
pff ik kan wat dat betreft geen koffie-dik-kijken...

ik zou gewoon even wachten tot het bord er een paar weken is en dan op issues controleren..

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 12:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dit is nu veruit het geilste dual mobo wat uit is. En het ondersteunt al dualcore amd's.
Enigste is dat het geen 1394b standaard aanboord heeft :(

De prijzen zijn ook redelijk laag. Hopelijk is dat ook zo in EU!
Afwachten dus. De eerste exemplaren gaan binnen enkele dagen online verschijnen.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• MarZ_E
Ok weer een paar dagen verder:

toevallig zat ik effe te kijken op de site van Salland Automatisering:
In Pre Order:
  • zonder SCSI € 459.99
  • met SCSI € 575,00
Verwachte levertijd: ruim 2 weken....

Ga ze eens mailen of ze een datum kunnen zeggen :P

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik schrok nogal van de 125 euro verschil die erin zit. Zeker met sata zou ik tegenwoordig dan voor de scsi-loze versie kiezen, en als er wat meer gled is een leuke raid controller + disks erin gooien, ipv de imho nogal duur gekochte on-board niet-raid controllers...

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:04

Tomatoman

Fulltime prutser

Jullie gaan er bij voorbaat vanuit dat SCSI nodig is voor harddisks, maar ik zit in een vergelijkbare situatie met de aansluiting van een extern SCSI-apparaat. Dan is het best handig om on-board SCSI te hebben en is RAID-functionaliteit nergens voor nodig. Ik zie alleen nergens staan dat er een aansluiting is voor externe SCSI devices.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Dat is er ook niet, maar daar heb je verloop kabeltjes voor. Maar jah, imho kun je dan nog altijd net zo geod een 2ehands pci kaartje van 2 tientjes erin gooien (en ja, daarbij ga ik er vanuit dat je met redelijk zoeken daarvoor zelf u160 adapters kunt vinden. Externe apparaten die meer nodig hebben (dus niet ondersteunen, echt boeiend, u320 ondersteunen voor een apparaat dat nooit meer dan 20MB/s haalt) zou ik alsnog niet snel op een on-board ding willen hebben. Maar inderdaad, er zijn altijd uitzonderingen waar het on-board stukje juist ideaal is. Zelf gebruik in meestal linux software raid op on-board scsi, om zo 1 pci slot voor andere doeleinden in 1U chassis vrij te houden.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Kippenijzer schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:25:
Dat is er ook niet, maar daar heb je verloop kabeltjes voor. Maar jah, imho kun je dan nog altijd net zo geod een 2ehands pci kaartje van 2 tientjes erin gooien (en ja, daarbij ga ik er vanuit dat je met redelijk zoeken daarvoor zelf u160 adapters kunt vinden.
Als je een compleet nieuwe server/ workstation opbouwt zullen de meesten er geen tweedehands spullen in gooien (ik in ieder geval niet). Als je zo graag geld wilt besparen is dit het verkeerde soort besparingen. Laat dan gewoon je systeemeisen zakken.
Externe apparaten die meer nodig hebben (dus niet ondersteunen, echt boeiend, u320 ondersteunen voor een apparaat dat nooit meer dan 20MB/s haalt) zou ik alsnog niet snel op een on-board ding willen hebben. Maar inderdaad, er zijn altijd uitzonderingen waar het on-board stukje juist ideaal is.
77 MB/s sustained O-)

• Kippenijzer

Kippenijzer

:+ precies het type apparaten dat in die uitzondering valt dus :) zonde om daaraan 1 van je kostbare sloten te verpesten, en dus, hoe duur hij in mijn ogen ook blijft in verhouding, inderdaad dan maar on-board :)

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Dat bord ziet er prima uit, maar waarom zou je dat liever willen hebben dan eenSupermicro X6DH8-G2? Dat serverboard is vergelijkbaar in prijs, is ook te verkrijgen in een variant zonder SCSI en heeft al on-board VGA. Het grootste verschil is dat het een dual Xeon moederbord is. Ik zeg trouwens niet dat zo'n Supermicro-board beter is, het is gewoon een alternatief.

• MarZ_E
tomatoman schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:23:
Dat bord ziet er prima uit, maar waarom zou je dat liever willen hebben dan eenSupermicro X6DH8-G2? Dat serverboard is vergelijkbaar in prijs, is ook te verkrijgen in een variant zonder SCSI en heeft al on-board VGA. Het grootste verschil is dat het een dual Xeon moederbord is. Ik zeg trouwens niet dat zo'n Supermicro-board beter is, het is gewoon een alternatief.
Niet als je twee ongeduldig wachtende Optron 248-jes al een tijdje in huis heb die zitten te wachten op een nieuw PCI-e bordje, i.p.v. hun huidige oude brakke mobotje >:) 8)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

TheBorg krijgt een harde plasser van het dual core dual opteron idee. :9~

• Kippenijzer

Kippenijzer

Die supermicro is gewoon een vreemde eend in de byte, het is een heel zwaar bord met dual 16x PCI-e sloten die net zo goed zeer geschikt is voor server doeleinden. Tyan heeft de "normale" heg hierin gekozen, en heeft de K8WE Workstation lijn en de K8S(R)E Server lijn. De laatste 2 hebben net zo goed 1x16x PCI-e, waarvan ik net zo goed aanneem dat ze gewoon vga kaarten ondersteunen in die sloten.
Maar jah, als je dan toch bij Tyan wilt blijven moet je ook niet zeuren en gewoon hun Octal bordje nemen, die heeft ook 16x PCI-e :P

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ik hoorde dat hij inderdaad ook dual core gaat supporten (had er een in pre-order, maar gecanceled ivm dual core). Klopt dat? (iig een biosflash was nodig).

en zou dit enigzins werken (op een nette snelheid, dus niet single-core-en-een-beetje ;) ) ?

Verwijderd

tyan heeft inderdaad gezegd dat dual core wordt ondersteund dmv een bios upgrade.

Ik heb al een aardig plan voor een leuke setup (obv 2x 250) maar mis nog even de financiele middelen om eea te verwezenlijken. Ik vind het verschil tussen de scsi en non scsi ook erg groot, twijfel nog, want er zitten maar 4 sata poorten op en bij mij gaan er daarvan al 2 op aan raid 0.
Maar sata schijven zijn in vergelijking met scsi wel erg goedkoop dus ik denk dat ik voor de non scsi ga, voor het verschil haal je bijna een 250gb sata...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ik neem scsi.
Een scsi adapter met die chipset is gewoon veel te duur voor een arme student als ik ;)

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Je hebt wel geld voor een duur mobo, maar niet voor een scsi controller :?
Als je zo'n high-end plank neemt, neem dan toch ook apparte scsi controller, spaar er desnoods langer voor.

March of the Eagles

Pagina: 1