hallo, Ik ben aan het proberen mij pc stiller te krijgen en ban na de volgende stappen aan mijn cpu toe:
-HDD ophangen aan elastieken in een cdrom bay
-binnenkant bekleden met noppenmatten (wegens gebrek aan dubbelzijdige tape nog neit helemaal af)
tenslotten heb ik ook gisteren mijn eerste echte "mod" gedaan , nl de airflow in mijn voeding verbeteren door fanguard weg te zagen en van de kleine intake gaatjes een groot gat te maken, waardoor hij al wat stiller is
Ik wil nu dus mijn cpu koeler stiller krijgen
specs: -AMD Athlon XP 2500+ (boxed koeler)
Asus A7V8X-X moederbord
Chieftec dragon case.
Nu zie ik dat de heatsink op men processor 80 x 65 mm is en er daar een koppelstuk op zit met daarbovenop een 60 x 60 fan.
Hoe krijg ik deze stiller?
Ik dacht eraan een grotere 80 bij 80 fan erop te zetten maar zie niet hoe ik het vast zou zetten.
Welk merk fan zou ik hiervoor gebruiken?
Ook zou ik een andere koeler kunnen kopen, Nu zat ik naar die zalmans kijken maar merkte ik op dat deze niet op mijn moederbord pasten.
Iemand die men een goede stille socket A koeler aanraden?
Ook verdere tips in verband met het dempen van geluid zijn welkom
-HDD ophangen aan elastieken in een cdrom bay
-binnenkant bekleden met noppenmatten (wegens gebrek aan dubbelzijdige tape nog neit helemaal af)
tenslotten heb ik ook gisteren mijn eerste echte "mod" gedaan , nl de airflow in mijn voeding verbeteren door fanguard weg te zagen en van de kleine intake gaatjes een groot gat te maken, waardoor hij al wat stiller is
Ik wil nu dus mijn cpu koeler stiller krijgen
specs: -AMD Athlon XP 2500+ (boxed koeler)
Asus A7V8X-X moederbord
Chieftec dragon case.
Nu zie ik dat de heatsink op men processor 80 x 65 mm is en er daar een koppelstuk op zit met daarbovenop een 60 x 60 fan.
Hoe krijg ik deze stiller?
Ik dacht eraan een grotere 80 bij 80 fan erop te zetten maar zie niet hoe ik het vast zou zetten.
Welk merk fan zou ik hiervoor gebruiken?
Ook zou ik een andere koeler kunnen kopen, Nu zat ik naar die zalmans kijken maar merkte ik op dat deze niet op mijn moederbord pasten.
Iemand die men een goede stille socket A koeler aanraden?
Ook verdere tips in verband met het dempen van geluid zijn welkom