Toon posts:

help me!! sharing server opstellen!!

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
help aub...

ik wil een kleine sharing server opzetten dat ik bijvoorbeeld op sgool kan inloggen en dan mp3 van me pc luisteren op een andere pc...

wie weet wat ik moet configen. en wat ik er voor nodig heb

alvast thx..

(8> greets me (8>

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Je wil dus Streamen?

Ten eerste heb je serverhardware nodig, neem een kast, gooi er wat oude meuk ik, en zorg voor stille koeling, das wel zo prettig (als hij bijvoorbeeld op je slaapkamer komt te staan, en 24/7. Kun je lekker downen en toch fatsoenlijk slapen ;)).

Ten tweede moet je een Operation System kiezen, heb je ervaringen met bijvoorbeeld Linux? Zoniet, XP voldoet ook wel aan "op school een mp3'tje luisteren". Zet een verbinding op, zodat je Internet hebt, en je bent bijna klaar!

Ten derde, zorg voor Streaming en Remote-software. Remotesoftware zorgt ervoor dat jij via school progsels kan openen op jou server, google op RemoteAdministrator, dat voldoet wel ;)
Streaming software is software zodat je een MP3'tje online kunt gooien en op school alleen ff de url in je Mediaplayer moet gooien, Winamp + shoutcast should to the trick.

Good luck.

[ Voor 10% gewijzigd door sjukke op 19-02-2005 22:00 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Help!!!!!! Iemand die duidelijk Software Algemeen - Beleid, Registratievoorwaarden en faq en Algemene gedragsregels (Netiquette) niet gelezen heeft ....

Hier op GoT zoeken we dingen eerst zelf uit, alvorens ze te vragen ....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.