Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PCI-E power connector te modden naar molex ?

Pagina: 1
Acties:

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 10:22

SteveV

Schtiefv Meister

Topicstarter
Ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe voeding gekocht (Enermax EG495AX-VE (G) / (W)SFMA ) en nu heb ik deze in mijn pc gehangen.
Ik kwam echter tot de ontdekking dat mijn nieuwe voeding een 6 pins PCI-E connector heeft op de aparte videokaart power kabel, en deze past niet op mijn AGP kaart (Aopen Aeolus 6800GT 256mb).
Is het mogelijk om deze kabel te modden en ofdat er eventueel converters voor zijn?
Ik heb me de afgelopen 2 dagen ziek lopen zoeken op got/faq en google en het enigste wat ik kan vinden is van 4 pins molex naar 6 pins pci-e converter maar ik heb hem net andersom nodig.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Waarom niet gewoon 1 van de molex stekkers er in steken?

Als ik het zo zie op het plaatje van de PSU, bevat die PCI-E stekker alleen +12 (geel) en GND (zwart)
Dit is dus simpel om te zetten ja. Maar het mooiste is dan een contra stekkertje om zo een afneem baar verloopje te hebben. Anders moet je hem afknippen, en kom je in de problemen als je naar PCI-E oe gaat.

Verwijderd

Sluit dan toch gewone molex aan op je videokaart! Dat werkt ook! Er bestaat namelijk niet zoiets als een speciale videokaartconnector. Molex = molex:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/ 0 0 0 0 \
  1 2 3 4
4 gaten, hoekjes geven aan wat boven/onder is:

1: +12V
2: GND
3: GND
4: +5V

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Topicstarter
@CABAL

Die extra power connector is wel degelijk voor de videokaart aangezien die een constante 12volt doorlaat volgens de verkoper/website.
Als ik er 1 vanaf een andere draad pak heb je (naar wat ik gehoord heb) soms last van eventuele HD activiteit etc zodat je vidkaart niet genoeg stroom krijgt en dan underclocked.

@_ferry_

Het mooiste is inderdaad een contra stekker en die zijn er schijnbaar (nog) niet :'(

Verwijderd

Ghahaha! Gekke verkoper! Intern in de voeding, zelfs bij m'n Tagan voeding is dat zo, komt alles weer samen op één plek. Geloof me: er is niet zoiets als een "speciale videokaart molex".

12V = 12V. Je zou hooguit een sweex-crapkast kunnen hebben die al slecht isoleert (amper kooi van farraday effect), en dan ook nog zonder randaarde werken, waardoor je een immense storing krijgt op de 12V-lijn als je op dezelfde kabel ook een HDD aansluit. Maar daar gaan we maar niet vanuit, je kan een dergelijke voeding + videokaart betalen, dan heb je vast ook wel een goede kast die je geaard hebt aangesloten.

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Topicstarter
Van de website:

Separate 12V rails
Independent 12V rails supply to MB/CPU and drives in order to provide stable and clean current to noise-sensitive devices, such as: CPU, add-on cards.Meet UL 240VA safety requirements.

Kan zijn dat ik het verkeerd begrijp hoor en dat jij gelijk heb en ik niet.
Ik heb btw een Thermaltake XaserIII kast.

Verwijderd

Seperate 12V rails, klopt, dat is conform ATX2.0 standaard. De helft van de 12V lijnen op de AUX-connector(en) en ATX-connector komen van de ene rail (zal 18A zijn), en de andere helft van de gele kabeltjes komt van de andere rail (zal iets minder zijn, vaak 16A bij een dergelijke voeding, peak). Over het algemeen zijn de molexen ook gemixt, zodat ze ongeveer 50/50 verdeelt zijn over de 12V rails.

Maar er is niet zoiets als één rail speciaal voor je videokaart.

Het doel van de 2 rails:

goekoop een sterke voeding kunnen maken! Het is goedkoper om 2 Q-Tek stijl (hooguit 18A/stuk) 12V Rails in één voeding te implementeren dan één supersterke Tagan-stijl rail van bijvoorbeeld 28A.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 22:17 ]

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 14:35
We zitten nu pakweg anderhalf jaar verder en ik ben ook op zoek naar een manier om de 6 pins om te zetten naar molex. Dit in verband met een speciale SLI-voeding van Thermaltake, die enkel 6 pins uitgangen heeft, terwijl ik maar 1 videokaart zal aansluiten. Ik zou best nog wat van de load van mijn normale psu willen verminderen en zoek dus een manier om een gewone molexaansluiting te krijgen op die speciale voeding.

Greetz, Ander || Specs

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 17:03

DataGhost

iPL dev

Ander schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 02:23:
We zitten nu pakweg anderhalf jaar verder en ik ben ook op zoek naar een manier om de 6 pins om te zetten naar molex. Dit in verband met een speciale SLI-voeding van Thermaltake, die enkel 6 pins uitgangen heeft, terwijl ik maar 1 videokaart zal aansluiten. Ik zou best nog wat van de load van mijn normale psu willen verminderen en zoek dus een manier om een gewone molexaansluiting te krijgen op die speciale voeding.
Eh, volgens mij trekt een AGP-videokaart met normale molexen ook nog van je +5V, daarom zal je geen verloopje van die voeding naar je videokaart vinden (geen simpele). Die voeding stuurt namelijk alleen maar 12V uit :)

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 14:35
Tuurlijk! Dat had ik ook moeten zien. Bedankt.
Het zou dus enkel kunnen als ik een van die 12V om zou bouwen tot 5V en daar heb ik geen zin in; te ingewikkeld.

Greetz, Ander || Specs

Pagina: 1