Raar probleempje opstarten Windows op Nforce4 systeem

Pagina: 1
Acties:

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46
Heb sinds een paar dagen geleden m'n PC weer eens een keer geupgrade, te weten:

MSI K8N Neo4 Platinum
HIS Radeon X850XT

Alles draait verder prima, klein probleem is alleen dat het laatste gedeelte van het opstarten van Windows nogal lang duurt. Naar het bureablad zelf gaan is in plm. 20 secs gebeurt vanaf de POST, maar op het bureablad duurt het nog zo'n 30 secs extra.
Na deze 30 seconden starten er nog een aantal progs op en is het systeem gewoon functionerend. Tot die tijd kun je niet in apparaatbeheer komen etc..., ook zijn er dan nog geen usernames aan de processen binnen Windows toegekend.

Met een SLI-systeem met een A8N SLI-Deluxe op het werk kwam ik exact hetzelfde probleem tegen, een collega met een K8N Diamond heeft exact hetzelfde probleem.

Het probleem lijkt em dus te zitten in de Nforce4 drivers, iemand hier misschien ervaring mee?

De rest van mijn systeem is:

AMD64 3000+
2x 512MB Kingston Valueram PC3200 C 2.5
2x WD Raptor 36GB RAID-0 (Windows boot)
5 andere HD's(niet zo boeiend lijkt me)

verder nog een Audigy ZS, Qtec IDE-controller kaart, DVDRW en DVDROM

Dit lijkt me meer iets voor PMG dan voor WOS(correct me if i'm wrong :) )

[ Voor 7% gewijzigd door mad-dog op 19-02-2005 21:56 ]

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik heb met windows xp altijd al het idee gehad dat het laden van je desktop met alle progs erbij vrij lang kan duren, bij mij duurt dat ook ongeveer evenlang met zowat alleen maar drivers en msn... denk dus dat je gewoon even moet kijken welke progs erop starten om het te verkorten....

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46
y2kbug schreef op zondag 20 februari 2005 @ 01:07:
ik heb met windows xp altijd al het idee gehad dat het laden van je desktop met alle progs erbij vrij lang kan duren, bij mij duurt dat ook ongeveer evenlang met zowat alleen maar drivers en msn... denk dus dat je gewoon even moet kijken welke progs erop starten om het te verkorten....
Dat is het niet, hij blijft als het ware gewoon hangen, na die 30 secs starten alle andere progs binnen 2 secs op.
Met m'n vorige Gigabyte K8NS Ultra-939 en andere NF3 mobo's had ik dit probleem niet.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
al je moederbord drivers enzo geinstalleerd??
ook de nieuwste geprobeert....
vind je misschien op andere problemen nog prestatie problemen mee hebt??
misschien met bootvis het opstart proces eens analyseren