Pc crasht tijdens games met nv4_disp.dll

Pagina: 1
Acties:

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:38
Ik heb een paar weken geleden een nieuwe pc gebouwd:

SHUTTLE XPC SN41G2V3
250W SilentX voeding
AMD Athlon XP 3000+ (400mhz barton)
2x 512MB PC3200 DDR CL3
XFX 128mb 6600gt AGP
Maxtor DiamondMax Plus 9, 160GB
AOPEN DVD-1648

Ik heb van het begin af aan al vastlopers in games en 3dmark.

In 3dmark loopt hij bij de 1e cpu test meestal na een paar seconde vast met de volgende foutmelding:

Het stuurprogramma van het apparaat is in een oneindige lus blijven hangen. Dit wordt meestal veroorzaakt door een probleem met het apparaat of door een onjuiste programmering van de hardware van het stuurprogramma

***stop: 0x000000EA (0x8612F798,0x859882F0,0x8664d428,0x00000001)
nv4_disp

Het is dus een probleem met videokaart drivers?

Ik heb het volgende geprobeerd:

Andere drivers: 66.93, 71.20 en 71.80
Dit hielp helaas niet :/ nouwja bij 71.80 loopt hij iets later vast

Als ik de fsb naar 166 zet en de mp op 12.5dan werkt het wel goed, maar ik vind het ook geen echte oplossing (dan is het een 2800+ ).

Toen ben ik het geheugen gaan testen, memtest ±4 uur aan laten staan, geen errors.
Daarna heb ik 1 vd 2 reepjes ram weggehaald, toen werkte alles wel normaal, even snel het andere reepje getest, die deed het ook gewoon :?

Ik heb geen andere andere processor om het mee te testen maar hier ligt het (denk ik) niet aan.

Ik snap niet wat er nou mis is?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, Alvast bedankt

Veel zullen zeggen de voeding, maar shuttle voedingen zijn erg sterk dus dat is het denk ik niet. (er zijn voor zover ik weet ook geen betere shuttle voedingen

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07 08:14
Ik heb zoiets ook gehad, met 1 bepaald spel. (Prins of Persia)
Kreeg toen BSOD met nv4_disp.dll, zodra ik met 'new game' begon.

Andere drivers van nvidia werkte toen niet. Toen de drivers van omegadrivers.net gedownload, en geinstalleerd, Toen werkte het spel wel gewoon, zonder crash.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

Thandor

SilverStreak

Als het met onderklokken wel werkt dan ligt het meestal aan de hardware die het niet aankan op hogere instellingen.
Dit kan dus een:
• Voeding zijn. Probeer dus toch voor de zekerheid een andere, misschien heb je net een pech-exemplaar
• Dat het moederbord het niet trekt, controleer of deze wel 400MHz FSB kan trekken.

Je kunt ook een proberen om de FSB op 200MHz te zetten en het geheugen op 166MHz.
Als het dan wel werkt moet je richting het geheugen zoeken.

Je kunt ook proberen de FSB op 166MHz te zetten en het geheugen op 200MHz. Als het dan wel werkt moet je richting het moederbord zoeken.

Controleer ook of de instellingen in het BIOS goed staan. Daarmee doel ik op latency's, wait-states en dat soort instellingen. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 21:08
een vriend van mij had ook zo'n probleem toen was ik er achter gekomen dat zijn koeler van ze cpu niet goed genoeg was dus probeer je koeler mischien te controleren

• 3ddie
DnY! schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:50:
Ik heb zoiets ook gehad, met 1 bepaald spel. (Prins of Persia)
Kreeg toen BSOD met nv4_disp.dll, zodra ik met 'new game' begon.

Andere drivers van nvidia werkte toen niet. Toen de drivers van omegadrivers.net gedownload, en geinstalleerd, Toen werkte het spel wel gewoon, zonder crash.
Werkte helaas niet, toch bedankt :)
Thandor schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:51:
Je kunt ook een proberen om de FSB op 200MHz te zetten en het geheugen op 166MHz.
Als het dan wel werkt moet je richting het geheugen zoeken.

Je kunt ook proberen de FSB op 166MHz te zetten en het geheugen op 200MHz. Als het dan wel werkt moet je richting het moederbord zoeken.

Controleer ook of de instellingen in het BIOS goed staan. Daarmee doel ik op latency's, wait-states en dat soort instellingen. :)
Het geheugen op 166mhz laten draaien is de oplossing 8) 3dmark05 liep normaal tot het einde,
zou het geheugen dan misschien toch niet goed zijn? ik zal nog memtest laten draaien met fsb en geheugen op 200mhz, kijken of er tog fouten komen.

de cpu koeler is denk ik wel goed genoeg, het is een I.C.E. koeler van shuttle, (werkt met heatpipes) en de temperaturen komen niet erg hoog.

Verwijderd

Hallo,

Heb een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad. Klinkt raar, maar bij mij lag het aan een beschadigde installatie van DirectX! Je kunt proberen een nieuwere en/of verse versie van DirectX te installeren. Bij geen resultaat is de volgende stap het 'hard' verwijderen van DirectX. Zoek op google even naar de juiste tool want Windows heeft deze functie niet standaard aan boord... Lukt ook dat niet, dan wens ik je succes bij het opnieuw installeren van je besturingssysteem ;(

• 3ddie
gisteravond ook even directX opnieuw geinstalleerd (9.0c) heeft ook niet geholpen, misschien van het weekend tog is windows opnieuw installeren. ik heb ook bijna vakantie :*) dan heb ik er ook genoeg tijd voor.
Pagina: 1