[VB6] problemen met JPEG APIs

Pagina: 1
Acties:

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-05 19:06
Hallo,

Ik probeer met vb6 een applicatie te maken die een plaatje uit een picturebox control haalt, dit plaatje omzet in jpeg, het vervolgens comprimeert en het dmv het plaatje in een string te laden over winsock te sturen. De andere kant haalt de jpeg weer uit de string en stopt het plaatje in een picturebox.

Om dit te doen heb ik lang op google gezocht om een DLL te vinden die de volgende functionaliteit heeft:
-plaatje uit een picturebox halen en omzetten naar jpeg
-plaatje comprimeren & resizen
-plaatje in een string of in een bytearray stoppen
-plaatje uit een string of een bytearray kunnen laden
-plaatje weer in een picturebox kunnen stoppen

Ik heb na veel googlewerk een aantal api's gevonden die alleen de eerste functionaliteit hadden. Na wat irc-kanalen stuurde iemand me zelfs een wrapper voor de intel jpeg api (IJL15.DLL) die wel alle gewenste functionaliteit had. Helaas werkte deze wrapper niet met windows XP (met win2000 werkte hij wel).
Mensen hebben gesuggereerd om het jpeg plaatje op te slaan en het vervolgens weer in te lezen, maar dat is me te omslachtig en traag (vooral als je bijv. streaming video wilt).

Mijn vraag is : weet iemand hoe ik snel een jpeg van picturebox naar picturebox kan sturen? Bij voorbaat dank voor reacties :)

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10
Wat is je probleem met die IJL in windows XP? Ik gebruik deze library al enkele jaren zonder problemen in alle versie van windows...

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• Sourcey
in Win2000 werkt ie perfect, op winxp pc's worden alle jpeg's fout gecomprimeerd ( andere functies werken nog wel) en dan bedoel ik dat het plaatje niet meer herkenbaar is, niet dat VB een error geeft

[ Voor 31% gewijzigd door Sourcey op 19-02-2005 22:47 ]

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09

Sponge

Serious Game Developer

De levende PScode.com database denkt aan de volgende link:

http://www.pscode.com/vb/...?txtCodeId=50065&lngWId=1 :)

Dat is JPEG compressie, met alele ncode. Geen dependencies. Misschien interessant voor je :)

• Sourcey
De code die ik vind als ik je link volg geeft me volgens mij niet de mogelijkheid om een jpeg in een string te stoppen en hem er weer uit te lezen... of kijk ik nou verkeerd? Toch bedankt voor je reply :p