Toon posts:

PC wil niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n (oude) computer wil niet meer aan |:(... hij deedt het tot voor kort gewoon goed, maar hij sloot een keer raar af. En als ik hem nu aanzet gebeurd er gewoon niks meer. Dacht eerst dat de voeding kapot was, maar heb hem vervangen en er gebeurt nog steeds niks.

Iemand een id hoe ik dit kan oplossen?

Specs:
Pentium 3 600Mhz
160MB-ram
ATI rage 16/32MB
Windows 98se

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Alle 'overbodige' hardware eruit, alle kabels los en opnieuw vast, proberen en proberen. Geeft de computer geen foutmeldingen (piepjes), doet hij helemaal niets meer, of maakt hij wel de normale opstartgeluiden? Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat is het type moederbord wat erin zit?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Check eens of de elcos het niet toevallig begeven hebben, gebeurde nog wel eens met die bordjes.
Daarnaast, zou ik gewoon even alle onderdelen los gaan testen en dan kom je vanzelf op het defecte onderdeel uit.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Terw_Dan schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:46:
Check eens of de elcos het niet toevallig begeven hebben, gebeurde nog wel eens met die bordjes.
Daarnaast, zou ik gewoon even alle onderdelen los gaan testen en dan kom je vanzelf op het defecte onderdeel uit.
Hee dat was mijn reactie als het zoals ik denk om een MSI mobo gaat :o

Jattert! :P

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:45:
Wat is het type moederbord wat erin zit?
Geen idee, en kan ook niet kijken aangezien ik hem helemaal niet kan opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:46:
Elcos? Wat zijn elcos? En hoe zou ik de onderdelen moeten testen, als ik de pc geeneens kan opstarten?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Euhh... kast openschroeven en kijken wat er fysiek op het mobo geprint staat... it's not all about the software.

• breinonline
  • Laatst online: 15:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:56:
[...]
Geen idee, en kan ook niet kijken aangezien ik hem helemaal niet kan opstarten.
Schroef je kast open en kijk wat er op het moederbord geprint staat 8)7

edit: HyperioN! :(

[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 20-02-2005 00:00 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• HyperioN
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:58:
[...]

Elcos? Wat zijn elcos? En hoe zou ik de onderdelen moeten testen, als ik de pc geeneens kan opstarten?
Elco's = Elektrolytische Condensatoren:
Afbeeldingslocatie: http://home2.pi.be/mpen/condensator.jpg
eerste hit @ google :S

Aan elco's kun je zien of ze kapot zijn... als ze "gesprongen" zijn dan zijn ze kapot; dwz; je ziet ze "opbollen" aan de bovenkant..dan zijn ze dus kapot.

/edit
@Brein: ik ben eerder :D

[ Voor 42% gewijzigd door HyperioN op 20-02-2005 00:15 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm... hoor je geluid zodra je stroom op het moederbord zet? Fans die ratelen... ofzo..want als je dat al niet meer hoort... dan moet je fysiek eens kijken of er wel fans PROBEREN te starten... ofzo...

Als niets start... en je voeding is vervangen... kan het best je mobo zijn die nu echt dood is...

There is no place like ::1

• Atlas
  • Niet online

Atlas

HyperioN. schreef op zondag 20 februari 2005 @ 00:00:
[...]

Elco's = Elektronische Condensator's:
[afbeelding]

/edit
@Brein: ik ben eerder :D
Ehm maak daar es ff Elektrolytische Condensatoren van :X

Elektronische Condensator's slaat echt helemaal nergens op :+

• HyperioN
Atlas schreef op zondag 20 februari 2005 @ 00:05:
[...]

Ehm maak daar es ff Elektrolytische Condensatoren van :X

Elektronische Condensator's slaat echt helemaal nergens op :+
offtopic:
bedoel ik....bier :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:58:
[...]

Wat elcos zijn valt inmiddels te lezen.
En de onderdelen kun je makkelijk testen door ze in een andere pc te testen en kijken wat het daar doet.

Verwijderd

ook ff kijken of je power switch verbonden is met je mobo, want anders is het meer dan normaal dat ie niets doet 8)

Ik zou ook kijken of de led die aanduid of er stroom is (op het moederbord) werkt.

Mja, anders alles appart gaan testen met andere onderdelen: cpu, moederbord.

Offtopic: zou je pc bootten zonder ram?
want als ie boot laadt ie eerst eht BIOS en daarna tijdens de POST het ram, dus zou hij kunnen booten (voor een kleine tijd dan) zonder ram?

edit: typo's

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 22:44 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:43:
ook ff kijken of je power switch verbonden is met je mobo, want anders is het meer dan normaal dat ie niets doet 8)

Ik zou ook kijken of de led die aanduid of er stroom is (op het moederbord) werkt.

Mja, anders alles appart gaan testen met andere onderdelen: cpu, moederbord.

Offtopic: zou je pc bootten zonder ram?
want als ie boot laadt ie eerst eht BIOS en daarna tijdens de POST het ram, dus zou hij kunnen booten (voor een kleine tijd dan) zonder ram?

edit: typo's
nope, zonder ram boot je pc niet. Want om te posten heeft hij dat toch echt nodig, en dat is het eerste dat een systeem doet :P

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:43
misschien bedoelt hij, als je het ram eruit laat, dat je dan BIOS errors krijgt, met andere woorden, 'wek' errors op, boot zonder geheugen, boot zonder processor

verzin wat.. :)
Pagina: 1