Compro Videomate Gold+II(soms tsierpend geluid)

Pagina: 1
Acties:

• asilnevs
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb een Compro Videmate Gold Plus II TV tunerkaart sinds een 2 maanden. Deze werkt fantastisch goed maar soms heb ik bij bepaalde kanalen een tsierpend geluid bovenop het normale geluid. Dus als er geen muziek of ander geluid is dan zal dit tsierpend geluid zich ook niet echt voordoen. Dit probleem doet zich niet altijd voor, en als het voorkomt dan is het op volgende posten: Ned 1, 2 en 3, de Duitse kanalen ARD1, ZDF en WDR, Mozaik en Arte. Als je het programma ComproPVR 2 start dan heb je zo'n 1 kans op 3 ongeveer dat ik dit probleem heb. Als ik dan alle kanalen afloop dan zal bij bovenvermelde kanalen het storende geluid zich voordoen. Ik kan dit storend geluid stoppen door op de "Teletext" knop te drukken of als ik begin op te nemen met de "Record" knop of op de "Video Source" knop te drukken. Je hoort dan telkens een dof geluidje alsof er iets geschakeld wordt. Ik heb al eens gecontroleerd of deze 8 kanalen toehoort aan frequenties die naast mekaar liggen maar dat is niet zo. Ook heb ik de bekabeling gecontroleerd naar de aftakdoos van de kabeldistributie en een korte kabel gebruikt zonder splitter maar dit geeft geen verbetering. De driver en het Compro PVR2 programma heb ik ook geupdate maar zonder resultaat. Als "Format" heb ik PAL_B gekozen omdat ik in Belgie woon, dit heb ik al eens gewisseld naar Secam_B ook zonder resultaat.
Ook heb ik het "Fine tunen" geprobeerd, bij sommige posten krijg ik het storende geluid weg maar dan is het beeld weer slecht.
Heeft iemand dit probleem al eens voorgehad of heeft er iemand suggesties om dit op te lossen?

[ Voor 7% gewijzigd door asilnevs op 19-02-2005 20:34 ]

Jef

Verwijderd

Heb zelf een Compro Videomate Gold II sinds een goede week en ben er eveneens uitgesproken tevreden over.

Heb je de laatste drivers van de compro site geïnstalleerd ? Is zeker de moeite !

Probeer volgende dingen ff uit ...

- Onder 'options' je geluid op mono zetten en kijken of je het dan nog hebt ...
- Je analoge audiokabel verwijderen en onder 'options' digitaal geluid via de pci-bus aanklikken (bij mij komt het geluid via pci een fractie van een seconde achter, wie weet werkt het bij jou wel)

Voor de rest, prima kaart. Vooral de 'sheduler' is een goddelijke functie ... kwaliteit ook super !

• asilnevs
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb ondertussen mijn Compro kaart gaan omwisselen in de winkel tegen een nieuwe maar ik had tot mijn spijt exact hetzelfde probleem.
Als ik op het moment dat ik het gekraak hoor het geluid op "mono" zet dan is dit gekraak verdwenen.
Als ik daarna het geluid terug op "stereo" zet dan zal het gekraak wegblijven, maar dit is dan ook enkel geldig voor het huidige kanaal. Als ik dus naar 1 van de andere slechte kanalen ga heb ik daar nog steeds het gekraak.
Ik kan van het gekraak (voor alle kanalen) vanaf geraken door de teletext even op en af te zetten.

Jef