Ik heb vorige week donderdag een Philips 17 inch TFT gehaald, de 170C5BS (Linkje). Het scherm bevat geen dode pixels oid, maar wat me opviel tijdens het posten van de bios al is dat ik last heb van een soort schuine strepen die nog het meest lijken op 'storing' van een tv. Dit valt eigenlijk vooral op als mijn scherm een donker/zwart beeld weergeeft, zoals bijvoorbeeld een dos scherm. Het rare is dat het minder erg wordt als de resolutie hoger staat ingesteld. In een fullscreen dos scherm is het zeer irritant, maar op een fullscreen zwart windows scherm een stuk minder (wel zichtbaar).
Ik heb op mijn eigen comp een MSI Geforce FX5200, de monitor heeft geen DVI aansluiting en is met de gewone D-sub aangesloten.
Ik zat zelf aan interferentie te denken en heb dus van alle andere apparaten van de stroom in de buurt afgehaald en de kabel omgelegd, maar dat helpt niet. Ook heb ik het scherm aan een andere comp gehangen (met andere videokaart, een oude Diamond Viper V330, riva 128 chip), dit gaf wel weer een andere beeldfout erbij in de form van verticale strepen, maar ook de schuine 'storing' bleef zichtbaar. Ik heb de search op GoT afgezocht en wat gegoogled, maar dat leverde (behalve een topic waar iemand het had over de coating van Philips schermen) niets op.
Heeft er iemand nog ideetjes, of wordt het ruilen/garantie?
Ik heb op mijn eigen comp een MSI Geforce FX5200, de monitor heeft geen DVI aansluiting en is met de gewone D-sub aangesloten.
Ik zat zelf aan interferentie te denken en heb dus van alle andere apparaten van de stroom in de buurt afgehaald en de kabel omgelegd, maar dat helpt niet. Ook heb ik het scherm aan een andere comp gehangen (met andere videokaart, een oude Diamond Viper V330, riva 128 chip), dit gaf wel weer een andere beeldfout erbij in de form van verticale strepen, maar ook de schuine 'storing' bleef zichtbaar. Ik heb de search op GoT afgezocht en wat gegoogled, maar dat leverde (behalve een topic waar iemand het had over de coating van Philips schermen) niets op.
Heeft er iemand nog ideetjes, of wordt het ruilen/garantie?
AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K