apple imac g3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87291

Topicstarter
ik heb van de week een apple imac g3 uit 1998 gekocht voor 50e,
zag er nog perfect uit, kon hem voor dat bedrag niet laten staan.
specs

CPU Speed: 233 MHz, 96mb geheugen, 4gb schijf

hij draait momenteel op OS8.

dit is mijn eerste apple: internet deed het direct na het inpluggen in de router, echter hoe kan ik mappen delen en gedeelde mappen (windows pc's) op het netwerk bekijken via de imac.
Heeft het nut om geheugen up te graden? kan dit ook met reguliere geheugen van de pc voor deze net zoals dat voor de mac mini gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

In OS8 zit nog geen mogelijkheid ingebouwd om windows shares te bekijken, sorry. Als je 't geheugen en de hdd upgrade kun je er waarschijnlijk netaan osx op draaien, maar dat zal vrij langzaampjes gaan. D'r gaat wel regulier geheugen in, maar je zult even op moeten zoeken welk soort :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om je gedeelde mappen te bekijken vanuit Mac OS 8 kun je gebruik maken Dave. Wat voor geheugen erin moet kun je in de specificaties vinden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daedalus schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:43:
Om je gedeelde mappen te bekijken vanuit Mac OS 8 kun je gebruik maken Dave. Wat voor geheugen erin moet kun je in de specificaties vinden.
bestaat dus helaas geen gratis oplossing voor filesharing? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:28:
In OS8 zit nog geen mogelijkheid ingebouwd om windows shares te bekijken, sorry. Als je 't geheugen en de hdd upgrade kun je er waarschijnlijk netaan osx op draaien, maar dat zal vrij langzaampjes gaan. D'r gaat wel regulier geheugen in, maar je zult even op moeten zoeken welk soort :)
vanaf welke OS wordt filesharing wel ondersteund?
Ja om de apple te gaan upgraden voor osx lijkt me een beetje zonde geld, kan beter een mac mini erbij kopen :) en deze gewoon voor in mijn museum ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87291 op 19-02-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

CyBeR schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:28:
Als je 't geheugen en de hdd upgrade kun je er waarschijnlijk netaan osx op draaien, maar dat zal vrij langzaampjes gaan. D'r gaat wel regulier geheugen in, maar je zult even op moeten zoeken welk soort :)
Volgens de Apple Website gaat er standaard maar 128 MB geheugen in, en dat is écht te weinig voor OS X. Het is overigens PC100, maar mijn ervaring is dat PC133 er vaak ook in gaat.

Voor filesharing heb ik zowel PC MacLan, MacSoho en Dave gebruikt. Persoonlijk vond ik MacSoho het beste en het makkelijkst werken, maar ik geloof dat die software niet meer te krijgen is.
Op de link hierboven kun je van PC MacLan een demo downloaden. Als je het enkel gaat gebruiken om wat bestanden over te pompen moet dat genoeg zijn. :)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Kan je niet gewoon mac os 9.1 ofzo er op zette? Had namelijk dat ook draaien op me 604ev en g3-266 en liep goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eppie schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:06:
Kan je niet gewoon mac os 9.1 ofzo er op zette? Had namelijk dat ook draaien op me 604ev en g3-266 en liep goed.
hoeveel mb geheugen heb jij?
dan moet ik os9 ff ergens gaan regelen, nog ergens plekken waar ik zoiets goedkoop tweedehands kan krijgen? ...

ik heb helaas geen cd's erbij gekregen, dus als er iets mis gaat zit ik dadelijk met een systeem zonder OS .... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87291 op 19-02-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Anoniem: 87291 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:28:
[...]
dan moet ik os9 ff ergens gaan regelen, nog ergens plekken waar ik zoiets goedkoop tweedehands kan krijgen? ...

ik heb helaas geen cd's erbij gekregen, dus als er iets mis gaat zit ik dadelijk met een systeem zonder OS .... :(
Marktplaats 1
Marktplaats 2
Marktplaats 3

En verder staat op Tweedehandsmac wel eea, onder het kopje Software.

Mijn ouders draaien trouwens OS 9.2.2 op een 350 MHz machine met 128 MB geheugen, draait opzich prima. Alhoewel 256 soms wel prettig zou zijn, zeker als je wat zwaardere applicaties open hebt.

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 08:41

chem

Reist de wereld rond

Anoniem: 87291 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:50:
[...]

bestaat dus helaas geen gratis oplossing voor filesharing? :(
tuurlijk wel; ftp en http zijn al jaar en dag trouwe file-transfer protocollen :)

En anders zul je AFS op je Windows bak moeten zien aan te steken.

Verder heeft een upgrade naar 9.x niet zo bijster veel zin, en 10.x zou ik maar helemaal vergeten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
chem schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:58:
[...]

tuurlijk wel; ftp en http zijn al jaar en dag trouwe file-transfer protocollen :)

En anders zul je AFS op je Windows bak moeten zien aan te steken.

Verder heeft een upgrade naar 9.x niet zo bijster veel zin, en 10.x zou ik maar helemaal vergeten.
os 9 dus niet bijster veel zin, kan os 9 uberhaupt draaien met de 96mb geheugen, en 4gb schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 08:41

chem

Reist de wereld rond

Zeker, dat kan zonder problemen. OS9 zal met 32 mb zelfs nog wel aardig draaien, en gebruikt een 200 mb oid aan diskspace als je een beetje "opruimt".

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1