Toon posts:

Draadloos netwerk tussen Mac & PC

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Powerbook G4 met OS X (panther) en Athlon 64(MSI Neo-54G platium mobo) met Windows XP sp2 (engels). Omdat ik bijna niks van het OS X besturingssysteem afweet en nog heel weinig informatie vond op het net, vraag ik of iemand weet hoe je een draadloos netwerk kan maken tussen die 2 computers.

De netwerkmogelijkheden
Afbeeldingslocatie: http://joeteren.nl/etc/sick.eskimo/netwerk.JPG

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Koop een accesspoint (of als je 't meteen goed wilt doen een Airport Basestation) en hang 'm in je netwerk. Met een aiport kaart in de powerbook ben je dan binnen 10 minuten helemaal klaar om te gaan :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:26:
Koop een accesspoint (of als je 't meteen goed wilt doen een Airport Basestation) en hang 'm in je netwerk. Met een aiport kaart in de powerbook ben je dan binnen 10 minuten helemaal klaar om te gaan :)
Kan ik dus niet mn powerbook niet verbinden met het draadloze ding op m'n moederbord?
Het moet dus steeds met een router?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 19:34 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Op de Mac: Programma's -> Internetverbinding -> Airport -> Netwerk -> Maak Netwerk... en dan kies je een naam, een kanaal en eventuele beveiliging. Vervolgens moet als het goeds je Windows PC de Mac kun zien en kun je verbinding maken (Ad Hoc netwerk).

edit:
Overigens zie ik nergens in die screenshot van Windows die je plaatste dat je een draadloze netwerkkaart hebt. Weet je zeker dat het op je moederbord zit en dat het aan staat?

[ Voor 31% gewijzigd door Daedalus op 19-02-2005 19:34 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:33:
Op de Mac: Programma's -> Internetverbinding -> Airport -> Netwerk -> Maak Netwerk... en dan kies je een naam, een kanaal en eventuele beveiliging. Vervolgens moet als het goeds je Windows PC de Mac kun zien en kun je verbinding maken (Ad Hoc netwerk).
En hoe zit het met de internetdeling van de PC?

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:35:
[...]

Je zegt net dat je een draadloze netwerkkaart hebt, die maakt dan ook verbinding met de router, en zo zitten jullie beide in het netwerk ;)

Verwijderd

Topicstarter
sjukke schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:38:
[...]

Je zegt net dat je een draadloze netwerkkaart hebt, die maakt dan ook verbinding met de router, en zo zitten jullie beide in het netwerk ;)
Ja maar kan dit niet zonder router?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:35:
[...]

Ey, dat zei je er niet bij. Je wilde een draadloze verbinding tussen twee computers en ik geef je de makkelijkste oplossing :)

Maar als je het internet wilt delen vanaf de PC moet je op de PC een Ad Hoc netwerk aanmaken. Maar zoals ik al in m'n vorige post zei: weet je zeker dat er een draadloze netwerkkaart in je computer zit en staat ie aan?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:33:
[...]

Kan ik dus niet mn powerbook niet verbinden met het draadloze ding op m'n moederbord?
Het moet dus steeds met een router?
Dat kan wel, maar ik zie nergens iets draadloos staan dus...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:38:
[...]

Ja maar kan dit niet zonder router?
Waarschijnlijk wel, met 2 PC's kan het wel, dat heet dan P2P, dan moet je de internetverbinding delen op de HoofdPC (dus waar het Internet inkomt zegmaar) en die laten connecten met de Mac, ik weet zo niet hoe je dat moet instellen op de Mac..

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jongens maar ik heb een vergissing gemaakt. Ik zie nu pas dat er een PCI kaart bij mn mobo zit om draadloos te kunnen werken. Die was namelijk nog niet aangesloten. Dit ga ik nu doen...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je eenmaal een wireless kaart in je pc hebt gestopt mag je eerst zelf eens hier op GOT searchen (doe zelf wat meer moeite) en googlen want het opzetten van een draadloos netwerkje is doodsimpel. Got regel 1: GOT is geen helpdesk. Bovendien hoort de vraag hier eigenlijk niet thuis omdat het een pc probleem betreft.

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:06:
Als je eenmaal een wireless kaart in je pc hebt gestopt mag je eerst zelf eens hier op GOT searchen (doe zelf wat meer moeite) en googlen want het opzetten van een draadloos netwerkje is doodsimpel. Got regel 1: GOT is geen helpdesk. Bovendien hoort de vraag hier eigenlijk niet thuis omdat het een pc probleem betreft.
Mijn verontschuldigen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Zoals Q in "Draadloos netwerk tussen Mac & PC" al vermeldt;

je vraag is toch echt te basaal. Je wil 'gewoon' een wlan aansteken en daar zijn zoooooveel tutorials voor geschreven dat ik me niet kan voorstellen dat je daar (nog) geen vooronderzoek naar gedaan hebt.

maw; lees eens zo'n tutorial en probeer het eens uit. Mocht het dan nog niet lukken, dan is NTS denk ik een betere plek voor je vraag; want een OS X, Windows en Linux bak verschillen in dat opzicht eigenlijk maar op 1 manier: de GUI om het in te stellen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.