Toon posts:

Speedtouch 570 wel verbinding, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb al gezocht en hier is idd veel over te vinden, echter mijn specifieke probleem kon ik er zo 123 niet uithalen.
Ik heb hier een ST570 hangen, met een Speedtouch 120 antenne aan een Dell PC en een e-tech 108mb WLAN kaartje aan een andere pc.
Internet op de Dell werkt prima en snel, internet op de andere pc niet. Hij krijgt van zichzelf namelijk geen IP-adres toegewezen, hoewel hij de ST570 wel ziet (SSID en WEP128 kloppen). Er komt dus een 'verbinding met beperkte mogelijkheden' zoals XP het noemt.
Na het handmatig invoeren van een IP adres in de range van de adressen die de DHCP server uitdeelt en het invoeren van de DNS servers van XS4alll etc lijkt alles prima, echter ik kan nog steeds niet op internet, en ook niet op de router inloggen (vanaf de Dell wel).
Wat doe ik fout?

IP adres Dell: 10.0.0.150
Andere pc: 10.0.0.151
DNS servers -> volgens xs4all boekje
Standaard gateway: 10.0.0.138 (overgenomen van de Dell)
Subnetmasker: 255.255.255.0 (overgenomen van de Dell)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 19:19 ]

Verwijderd

Het enige wat ik me kan voorstellen is toch dat je WEP key niet klopt.
Want zoals je zegt heb je wel verbinding, maar krijg je geen IP-adres toegewezen, volgens mij heb je dat vaak als de WEP key niet klopt.
Als ik me niet vergis staat die WEP key achterop de SpeedTouch toch?

Welk besturingssysteem draai je trouwens op die "andere" PC?
Als je bijvoorbeeld nog Win98 of ME draait, dan kan daar het probleem ook inzitten.

Verwijderd

Topicstarter
op beide pc's draai ik winxp sp2, en als de wep key niet goed is, dan zal hij toch in eerste instantie geen verbinding krijgen? Daarvoor moeten immers de SSID en de WEP key goed zijn dacht ik...

Verwijderd

Topicstarter
ik zou dit topic graag een beschaafde schop willen geven, aangezien het probleem bij iemand anders thuis is, en ik het dus graag wil verhelpen (temeer omdat ik had aangegeven dat zon draadloos netwerk allemaal wel kon, en dat het mooi zou werken, hetgeen het dus _absoluut_ niet doet)
Iemand dus een idee waarom hij niet automatisch een IP krijgt van de DHCP in de ST570, en waarom hij als ik dat handmatig invoer alsnog niet kan internetten / connecten naar de ST?

Verwijderd

Probeer eens eerst alle security (lees: wep) uit te zetten en dan verbinding te maken.

Indien dit lukt achteraf nogmaal wep inschakelen.
Zorg ook ervoor dat SSID zichtbaar is op de client zodat je deze kunt selecteren en niet handmatig hoeft in te typen.

Grt Harie

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik idd al geprobeerd maar zodra ik in de router de wep uit wil zetten loopt hij vast :S, opnieuw opstarten van de router levert standaard instellingen en dus weer de wep versleuteling op.
Alleen kan ik me niet voorstellen dat dit het probleem is, aangezien hij wel verbinding maakt? en de wep key dus goed moet zijn.
De SSID en wep key waren dacht ik allebei nodig om het netwerk uberhaupt te kunnen benaderen (SSID iig), dit is uiteraard uit te zetten, maar als ik hem goed in typ kan hier toch ook niet het probleem liggen?

Verwijderd

Heb je r2 of de r4 uitvoering ?

Zit er de laatst nieuwe firmware op ?

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#5704

Gebruik de config tool om het lokale netwerk te configureren. kijk hierbij of alle instellingen goed staan (DHCP leasegroep > dan 1 ip adres ) etc.

Grtz

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, ik ga zodra ik daar weer ben de firmware updaten, en dan zal ik die instellingen van de DHCP nalopen, bedankt!

Verwijderd

Misschien moet je ff handmatig aan het MAC van die PC een IP toewijzen in je router. Dus ff je MAC achterhalen (ipconfig /all) en daar ip 10.0.0.155 op zetten ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Heb je r2 of de r4 uitvoering ?
Het is de ISDN versie? is dat wat je bedoelt?

Verwijderd

R4 is de hardware variant waarvan de produktnummers beginnen met DSL . . . .

Zie ook www.speedtouch.nl

Verwijderd

Bij de 570 zit aan de achterkant ook een registratie knop voor de wifi gebruikers die willen aanloggen, let goed op dat je die wel gebruikt als je een client wil aanmelden, je kan dit ook uitzetten in de 570. zoals mensen al eerder hebben aangegeven kan je het het beste eerst even zonder WEP proberen, gebruik ook de config tooltjes van www.speedtouch.nl ipv de config tool op de cd-rom, deze geven soms problemen.
Pagina: 1