Toon posts:

[Photoshop Workstation] Dual Xeon VS P5AD2 Premium

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is beter voor het gebruiken van photoshop?

een Dual Xeon 2,4ghz met 266mhz Memory op een Mobo.

of Single P4 3,6ghz 800FSBmet Asus P5AD2 Premium Mobo met 533mhz Dual Channel Memory

Heeft het 2 Xeon CPU power nodig en minder geheugen snelheid?

of zou het juist een iets mindere processor en snel dual channel geheugen nodig hebben?

HET gaat specifiek om het gebruik van photoshop. CPU of Memory , waar kies ik voor.

---Hnt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 18:52 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik gebruik "fotosoep" op een ouwe bak en dat werkt prima, maar doe ook alleen het huis tuin en keuken werk. Wat doe jij er mee dan? Verder lijkt het mij dat 2 CPUs sneller renderen als 1!?

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
SSH schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:53:
Ik gebruik "fotosoep" op een ouwe bak en dat werkt prima, maar doe ook alleen het huis tuin en keuken werk. Wat doe jij er mee dan? Verder lijkt het mij dat 2 CPUs sneller renderen als 1!?
Idd, ik denk dat het renderen en effecten toepassen ed meer berust op processorkracht. Niettemin is de hoeveelheid geheugen wel van belang, zet maar eens 3 eps'jes op hoge reso open en check je geheugengebruik :P

Verwijderd

Topicstarter
ik moet werken in lagen. veel filters toepassen etc.

2 x een cpu rendert wel sneller.

maar de vraag is, of in dit verband het single geheugen van 266mhz SDRAM sneller is dan die van een enkele CPU met een geheugen snelheid van dual 533mhz. DDR2

Waar zou ik voor moeten kiezen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 19:01 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Wat denk je noou zelf

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 19:43

Acheron

updatepack.nl

Geheugensnelheid is het belangrijkste als het draait om fotoshop. Het programma schrijft alle lagen bij elke verandering steeds terug naar het geheugen wat zeer snel geheugen vereist. CPU snelheid is minder van belang.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
hp38guser schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:08:
Geheugensnelheid is het belangrijkste als het draait om fotoshop. Het programma schrijft alle lagen bij elke verandering steeds terug naar het geheugen wat zeer snel geheugen vereist. CPU snelheid is minder van belang.
Kan inderdaad zo zijn, ik had perongelijk mijn ram op 200mhz staan *shames*. Na het op de normale 400mhz te zetten ging het een stuk sneller. Is een intel btw wel een betere keus?

• Maffen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:27
Waarom juist een Xeon met 266 mhz ram?
Als ik kijk naar de moederborden, zijn dit van de duurdere soort (Omdat dat over het algemeen high-end serverboards zijn).
Ik heb een NCCH-DL, heeft mij 230 euro gekost, en ik heb Dual DDR400 en ook nog PCI-X enzo...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

GamePC bencht ook met Photoshop :) Hier kun je alle CPU benchmarks van GamePC vinden: http://www.gamepc.com/labs/view_category.asp?id=5

De Single P4 3,6GHz met DC PC2-4300 zal ongetwijfeld sneller zijn dan de Dual Xeon 2,4 met DC PC2700. De Xeon heeft een veel lagere FSB en de geheugenbandbreedte is ook veel te min. Maar als je een Dual Xeon >3GHz@800 neemt met diezelfde DC PC2-4300, dan ben je daarmee wel weer sneller. Zie o.a. de volgende GamePC benchies:
http://www.gamepc.com/lab...tent.asp?id=xeon36&page=7
http://www.gamepc.com/lab...nt.asp?id=p4346ee&page=10
hp38guser schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:08:
De CPU bandbreedte (kloksnelheid) en de enorme pipelines spelen ook mee. Hierdoor zijn de P4 CPU's onverslagen qua Image/Audio/Video bewerkingen :) Zie dus de GamePC benches, hierbij zijn ook AMD CPU's meegenomen.

[ Voor 44% gewijzigd door BalusC op 19-02-2005 19:45 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

In theorie heb je misschien gelijk... maar dan moet je wel een heel duur moederbord nemen wil je die rendement halen. Ik denk dat je met een goeie Pentium 4 met Hypertrading evenveel rendement haalt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Als je veel doet in photoshop vreet dat geheugen. Hoe meer geheugen je hebt, hoe minder hij hoeft te 'scratchen' naar de harde schijf. Dus wat je ook doet, zorg in ieder geval voor 1-2 GB geheugen. In het algemeen draait een dual cpu systeem veel soepeler dan een single cpu systeem. Ik denk dat je het meeste haalt uit de dual xeon met 2 gb geheugen.
Pagina: 1