[2003] Clients loggen traag in en internet delen wil niet*

Pagina: 1
Acties:

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
K heb gister m`n server opnieuw moeten instaleren, (win2003 enterprise)
Nu heb ik problemen met inloggen van m`n clients op m`n server, ik heb t al zo ver dat ik weer in kan loggen echter nu gaat het inloggen erg traag en als ie uiteindelijk is ingelogd (2 a 3 minuten verder) krijg ik m`n internet niet gedeeld...

K ben al een tijdje aan het rommelen met resultaten uit de search, maar k krijg t echt niet voor mekaar, wie helpt?

specs:

1x win2003 enterprise server
3x winxp prof.
1x laptop win2000

• allure
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
daar kwam ik via de search ook op uit maar ik heb even geen idee hoe ik die goed moet invullen, ik heb nu al zo veel geprobeerd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je bent dus een beetje aan het rommelen?

Pak dan gewoon de HOWTO's hierboven erbij of laat er iemand met clue naar kijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• allure
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
Die heb ik net even doorlopen maar t probleem blijft :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je dan allemaal al geprobeerd? We verwachtne hier op GoT van je dat je dat in je startpost vermeldt. Je dns op de dc wijst naar 127.0.0.1 met eventueel forwarders, clients hebben %DomainControllerIP% in de dns :)

Dit is al erg vaak voorgekomen.
Met de search in WOS op '2003 internet delen lukt niet'
Met de GoT search zoeken op 'xp clients loggen traag in op domein

Lees Windows Operating Systems - Policy nog even goed door :)

Topictitel pas ik een klein beetje aan:
[win2k3] prob. clients en sharen van intern. > [2003] Clients loggen traag in en internet delen wil niet*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• allure
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
ok, ja sorry k ben/was alleen opgeleid op NT4 server, vandaar t klein beetje onbekende.

In m`n DNSmgmt heb ik volgens m`n gevoel alles goed ingesteld, maar op m`n clients blijft t leeg achter DNS-server.
Inloggen op de server gaat inmiddels wel maar moeizaam (vermoedelijk door de dns)
en ik heb wat verkeerd staan in m`n RAS maar WAT? ik heb al verschillende HOWTO`s en topics doorgelopen maar op de 1 of andere manier doe ik nog wat verkeerd

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
er zit nb een wizard in 2003 om je inet te delen met ras en dan nog lukt het niet :? :?

in dhcp geef je zowel je DNS server me als je dns domainname

A wise man's life is based around fuck you

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Deze heb ik toevallig deze week nog letterlijk gevolgt op een windows 2000 server. Dit heeft in 1x een goed resultaat gegeven.

• allure
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
euhm ja, ik ben er al uit, T was zoals al meerdere malen gezegt toch m`n DNS, maar dan niet die van m`n server maar van m`n clients, |:( |:(

uiteindelijk op m`n clients t dns met de hand ingevoerd en toen werkte t...
Pagina: 1