Dit is best wel basic geloof ik, maar ik heb helaas nog niks relevants kunnen vinden...
(http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/392831///php%2Cprev%2Cnext)
Ik heb de volgende array:
Zoals je ziet is elke key de id van de pagina in de database, omdat er soms pagina's weg zullen gaan en nieuwe bij zullen komen kan ik niet simpelweg de id verminderen en/of ophogen.
Ik moet dus afhankelijk van de pagina waarop de bezoeker is detecteren (uit de array) wat het vorige en het volgende element is, t.o.v. het element dat de huidige pagina vertegenwoordigt.
Ik heb zitten klooien met de array functies current(), prev() en next(), maar het lukt me niet om een oplossing te vinden...
Als iemand me een beetje op weg kan helpen hiermee, graag! (Die koppijn van vandaag helpt ook niet erg met helder na proberen te denken)
Alvast bedankt!
(http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/392831///php%2Cprev%2Cnext)
Ik heb de volgende array:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| array(6) { [1]=> object(stdClass)(2) { ["title"]=> string(4) "Home" ["children"]=> bool(false) } [2]=> object(stdClass)(2) { ["title"]=> string(5) "Opzet" ["children"]=> bool(false) } [3]=> object(stdClass)(2) { ["title"]=> string(14) "Wedstrijd Data" ["children"]=> bool(false) } [8]=> object(stdClass)(2) { ["title"]=> string(10) "Resultaten" ["children"]=> bool(false) } [7]=> object(stdClass)(2) { ["title"]=> string(7) "Meedoen" ["children"]=> bool(false) } [6]=> object(stdClass)(2) { ["title"]=> string(8) "Adressen" ["children"]=> bool(false) } } |
Zoals je ziet is elke key de id van de pagina in de database, omdat er soms pagina's weg zullen gaan en nieuwe bij zullen komen kan ik niet simpelweg de id verminderen en/of ophogen.
Ik moet dus afhankelijk van de pagina waarop de bezoeker is detecteren (uit de array) wat het vorige en het volgende element is, t.o.v. het element dat de huidige pagina vertegenwoordigt.
Ik heb zitten klooien met de array functies current(), prev() en next(), maar het lukt me niet om een oplossing te vinden...
Als iemand me een beetje op weg kan helpen hiermee, graag! (Die koppijn van vandaag helpt ook niet erg met helder na proberen te denken)
Alvast bedankt!