Ik ga een website laten draaien over 3 (FreeBSD) servers met apache als webserver. Ik laad de load distributen (niet balancen, dat weet ik) d.m.v. Round Robin in mijn DNS server (BIND).
Nu is mijn vraag of er een oplossing is voor het probleem dat als 1 van de 3 servers nu down gaat 1/3 van het verkeer toch daarheen gestuurd zal worden.
Ik las in deze Dynamic DNS en failover vraag thread dit:
Ik weet al (of denk te weten) dat je dit niet via DNS kunt oplossen, maar is er een andere oplossing?
Ik weet dat een load balancer een oplossing zou zijn hiervoor, maar dat is helaas geen optie (om meerdere redenen, maar een daarvan is NIET dat ik per se de goedkoopste oplossing wil).
Nu is mijn vraag of er een oplossing is voor het probleem dat als 1 van de 3 servers nu down gaat 1/3 van het verkeer toch daarheen gestuurd zal worden.
Ik las in deze Dynamic DNS en failover vraag thread dit:
Daar zitten naar mijn mening twee fouten in en dat zijn volgens mij nou net de dingen die je zou willen hebben en die RR DNS nou net niet biedt en dat is ten eerste dat RR DNS geen load balancing biedt, maar zoals ik eerder al zei distributing en ten tweede, wat dus mijn probleem is, dat het systeem juist netjes de traffic naar de server zal blijven sturen die down is.Round Robin DNS - IP-load-balancing (dit houdt in dat u een domeinnaam op twee verschillende IP adresen kunt instellen. In het geval dat er ooit problemen zijn met uw website, zal het systeem automatisch overschakelen naar het alternatieve IP-adres).
Ik weet al (of denk te weten) dat je dit niet via DNS kunt oplossen, maar is er een andere oplossing?
Ik weet dat een load balancer een oplossing zou zijn hiervoor, maar dat is helaas geen optie (om meerdere redenen, maar een daarvan is NIET dat ik per se de goedkoopste oplossing wil).