Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm] airbrush ipv spuitbus

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
Ik had even een vraagje.
Ik heb al redelijk wat kasten gespoten de afgelopen jaren, allemaal met spuitbussen, en dat gaat prima.
Maar nu kwam ik deze site tegen: http://www.airbrush-webshop.nl/ waar ze airbrushes verkopen.

Ik vroeg mij af of dit een handig alternatief zou zijn voor spuitbussen. Spuitbussen zijn redelijk prijzig (vooral de metallic lak) en je hebt ze niet in exotische kleuren (zoals de onderplaat van dit soort apparaten)

Heeft er iemand hier ervaring met airbrushen? en is het goed te doen als je al ervaring hebt met spuitbussen?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Volg een cursus zou ik zeggen :)
Airbrush valt op zich prima te leren, ook dus zelf, maar met een cursus gaat het veel sneller dan wanneer je zelf uit een boek voorbeelden moet namaken OID.
Zoals je zelf al aangeeft is het maken van aparte kleuren beter mogelijk als met spuitbussen, maar voor grote vlakken ben je natuurlijk veel langer bezig.
Ikzelf heb wel ens gewerkt met de airbrusch van me zus. Met wat creativiteit kun je er al best leuke dingen mee maken, zoals kleine planeten en sterren. Egale vlakken moet dan dus ook wel lukken.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Tja best leuk hoor, maar als je ziet wat het kost, én wat je er voor terug krijgt... Ja het is jouw geld hoor! Maar waarom gaan airbrushen als je niet eens een stofvrije ruimte tot beschikking hebt? (of misschien wel?).

Airbrushen is vrij simpel hoor, alleen wel eerst even oefenen op een iets wat geen kwaad kan. En onthou goed, liever 10x een dun laagje, dan 1x een dikke laag. Wat vooral mooi is om "nevel" te spraien, oftewel, een laag aanbrengen die niet dekkend is. Je krijgt als het ware "spikkeltjes". na een laag of 4, dekt het dan, en is het mooi egaal, zonder zakkers / druipers / hangers.

Als je meer advies wilt, laat het even weten, ik heb zeer veel ervaring met spuitwerken, zowel met spuitbus als met airbrush. (Ja mijn vader is schepen en autospuiter geweest, en ik heb laatst mijn eigen pc en brommer gespoten, dus weet er wel wat van af) :)

Ook nog een vraag, wil je gewoon een egaal kleurtje, of tekeningen gaan maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Nik op 19-02-2005 18:09 ]

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

proller schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:08:
Ook nog een vraag, wil je gewoon een egaal kleurtje, of tekeningen gaan maken?
Hmm ik denk dat hij tekenigen wil. als hij "gewoon" een egaal kleurtje wou. dan zou hij wel een spuitbus gebruiken ivm. met de kosten (ik kan niet in zijn portomonee kijken)

Revive the guild!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis