Toon posts:

Dell Inspiron 5150

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een probleem:

Mijn laptop, een Dell Inspiron 5150 wil niet meer opstarten. Als ik de stekker er in steek, knipperen de 3 lampjes 1 maal. Aangezien mijn accu leeg is, wil hij helemaal niet meer aan. Heeft iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn? De acculader functioneert gewoon volgens mij.

Volgens Dell lag het aan de toetsenbord, maar die heb ik al vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Kan echt van alles zijn. Weer dell bellen. Meestal moederbord ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe moet ik dat zien dan? Aangezien ik niet v eel verkeerds op mijn moederbord aantref :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:03:
En hoe moet ik dat zien dan? Aangezien ik niet v eel verkeerds op mijn moederbord aantref :x
Waarom denken mensen altijd iets op te lossen door naar een printplaat te kijken. Moederborden worden gaar zonder zichtbare schade. Er zitten meestal 6 lagen electronica op 1 printplaat. Jij kan alleen de buitenste 2 zien en zelfs als het op de buitenste zit kan het onzichtbaar zijn.

In 99 procent van de gevallen is er niet te zien wat er kapot is, je moet ook niet afgaan op de beschadiging maar op de kuren die de notebook vertoont. Je moet even bellen met Dell want we hebben de hele dag situaties waarin niet helemaal duidelijk is wat er kapot is en toch moeten we het goede onderdeel reserveren.

Als je slim bent doe je dit alvast van te voren want ze gaan het je toch wel vragen aan de telefoon:

Check de voeding. Groen lampje? steek hem in de computer en doe de computer aan. lampje nog groen?
Haal alle onderdelen eruit. Je mag schroeven om de volgende onderdelen te verwijderen, harddisk, cdrom, geheugen, batterij, minipci card en modem. (als je inderdaad het moederbord eruit hebt geschroefd en ze zien het ben je je garantie kwijt). Deze onderdelen zijn er nu uit als het goed is, zorg dat de adapter en batterij eruit zijn en houd de aanknop 10 seconden ingedrukt.
Doe nu alleen de adapter en 1 geheugen module terug. Wat doet de computer op dit punt. Schrijf op of onthoud welke lampjes knipperen, in welke kleur ze dat doen en hoe vaak ze dat doen.

Start nu (nog steeds met alle onderdelen eruit) de computer op terwijl je de FN toets ingedrukt hebt.
Nog steeds geen post? Verwijder dan het balkje boven het toetsenbord en schroef het toetsenbord los. Haal de lcd kabel uit het moederbord en zet hem weer vast. (lijkt overbodige handeling maar ik heb met die simpele handeling al 3 keer een computer aan de praat gekregen vorige week).

Leg het toetsenbord terug maar nog niet het balkje erboven. Doe de computer aan met dat kleine priegelknopje. Doet ie nu nog niets probeer dan een keer met de batterij.

Als er met bovenstaande stappen helemaal niets veranderd aan de kuren van de notebook draai dan meteen alle schroeven aan de onderkant van de notebook een beetje aan.

Als het nog steeds niet werkt zou Dell waarschijnlijk overwegen om het moederbord of de palmrest te vervangen.

Gewoon effe: 020 674 4500

[ Voor 4% gewijzigd door Pixal op 20-02-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:54:
Een probleem:

Mijn laptop, een Dell Inspiron 5150 wil niet meer opstarten. Als ik de stekker er in steek, knipperen de 3 lampjes 1 maal. Aangezien mijn accu leeg is, wil hij helemaal niet meer aan. Heeft iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn? De acculader functioneert gewoon volgens mij.

Volgens Dell lag het aan de toetsenbord, maar die heb ik al vervangen.
Ik had ook de Dell 5150 en hetzelfde probleem.
Bij mij ging daar wel een periode aan vooraf waarin die steeds weer crashte als ik m alleen maar aanraakte op optilde.
HEB JE NOG GARANTIE??? bel ze dan ZSM!
Mijne ging kapot na garantie (2wkn) en de reparatie van t moederboard en processor (nja:nieuwe) was meer dan 800 euro, en waarschijnlijk niet alles wat stuk was.

De lampjes brandden bij mij soms wel soms niet en als ik de batterij eruit haalde had ik m soms nog wel helemaal opgestart :)

ehm, je HDD is waarschijnlijk nog ok, daar kun je een backup van laten maken bij een computer winkel. of zelf doen mbv een kabeltje, vraag ff hoe t werkt, ik weet geen details. Succes!! En ik hoop echt dat je nog garantie hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:17:
[...]

ehm, je HDD is waarschijnlijk nog ok, daar kun je een backup van laten maken bij een computer winkel. of zelf doen mbv een kabeltje, vraag ff hoe t werkt, ik weet geen details. Succes!! En ik hoop echt dat je nog garantie hebt!
hoe kom je bij de hdd eigk?

als je hem op laat halen vertel dan even erbij dat je de hdd graag thuis houd. Er zijn namelijk gevallen bekend tegenwoordig waarin de harddisk ongevraagd ook replaced wordt, dan ben je al je data kwijt. Ze checken namelijk het hele systeem en als ze een hd probleem verwachten replacen ze al bij voorbaat. Soms zonder daarover contact op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieus?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe... Weet alleen dat het kan met zo'n kabeltje.
De gemiddelde computerwinkel zal het waarschijnlijk wel kunnen. Even een backup maken :)
(Ik heb mijne gebackupt toen ie enorme kuren ging vertonen. Mis enkele bestanden maar gelukkig niet echt veel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik bedoelde ook niet hoe je bij de hdd komt maar hoe je op het idee kwam :D

Hoe je erbij komt dat is zo'n beetje m'n werk tegenwoordig maar waarom je over de hdd begon.

Je kan idd via een convertertje backuppen. Die plug je in de ide aansluiting van de kleine notebook schijf en dan aan de andere kant een gewone ide kabel naar het moederbord.

Computerwinkel kan het vast maar ik vind dat zo zonde van het geld he :) Zo'n convertertje kan je hier en daar wel kopen en is nog geen 5 euro waard.

[ Voor 31% gewijzigd door Pixal op 23-02-2005 19:27 ]

Verwijderd

nou, omdat een hdd niet snel stuk gaat, tenzij ie crashed.
Mijn laptop is op een gegeven moment gevallen en de hdd is zo'n beetje de enige die t nog doet.
nja, thing is ik heb er de ballen verstand van, maar het klonk een beetje als wat mijn situatie was en daarnaast heb ik ook een paar gecrashte hdd's mee gemaakt en dat was anders.

Maar neem er geen vergif op in. Hoe dan ook: als t nog kan is backuppen sowieso verstandig.
Overigens heeft een vriend van me, mijn 5150 helemaal gesloopt, best grappig. de hdd ga ik binnenkort maar eens als externe gebruiken, toch zonde om weg te doen.
En vandaag ook mijn nieuwe aangeschaft, de vervanging voor de 5150: een Sony Vaio 115b: GAAF DING! maar goed, das off topic :)
Pagina: 1