amilo D geluidsvolume

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 19:05
Hoi!

ik heb een Amilo D laptop van fujitsu siemens maar vind het audiovolume nou niet echt spectaculair te noemen. Ik kan het een beetje boosten mbv powerdvd maar heb andere laptops gehoord en die gaan rustig 2x zo hard. Ik ben vaak op de weg en in m'n rustpauzes kijk ik vaak tv series (avi, dvd etc) maar moet goed luisteren om de vaak niet ondertitelde afleveringen een beetje te kunnen volgen. Als ik nu een hoofdtelefoon aansluit kan het geluid ineens wel veel harder dus alleen via de standaard interne speakertjes gaat t niet. Ik sluit liever geen externe speakers aan om alles zo compact mogelijk te houden.

Wat kan ik hieraan doen? Andere potmeter, andere speakertjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Tja, mijn X40 (12" laptop) ging ook echt niet hard.
Maargoed, wat denkje dat er in normale laptops zit? :)

0.5watt speakers. Er zijn uitzonderingen, denk hierbij aan compaq's of hp's :)
(JBL, of harman kardon ofzo 8)7)

En in een ruimte waar een beetje lawaai is lijkt het al helemaal niet hard nee, maar als ik mijn laptop thuis aanzet en @ max volume zet is het nog wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat ook alle instellingen echt goed staan? Dus alles helemaal vol open? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
Het is nog wel goed te volgen maar je moet wel goed luisteren anders is met name spraak niet goed te volgen. De gemiddelde film is met zo'n volume opgenomen dat ik met alles vol open dit probleem heb. Heb echt alle instellingen al gehad. Ook de juiste drivers zijn geinstalleerd. Heb een MP3 met 30% geboosted en dat maakte het zeer goed hoorbaar en de speakers konden het makkelijk hebben zonder vervorming dus het kan wel. Ook Windows geluidjes komen er snaaihard uit. Logisch gezien is dus eigenlijk het volume waarmee die series worden opgenomen het probleem, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 17:55

FastBunny

Give it the Works !

Welke Amilo D heb je? Heb zelf een D7800 en die klinkt echt niet vekeerd, is wel afhankelijk wat je afdraaid, maar als ik alles op vol zet komt er toch echt wel een berg geluid uit ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
Ik heb de Amilo D 8800
heb nu een paar afleveringen die merkbaar met een harder volume zijn opgenomen en dat is lekker verstaanbaar. Ik denk dus niet dat het aan de hardware ligt maar in de software moet zoeken. Andere drivers misschien? Of bestaat er een los programma zoals een audiobooster om t geluid nog wat meer op te peppen?

btw: mooi geluid komt eruit alleen niet veel bass maar ja, een subwoofer past nu eenmaal niet he. :)
Pagina: 1