hoe hoog magen volts van procesor

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10-2025
hoe hoog mag je volt van je videokaart ati redeon 9600 xt en wat heeft het nut om meer volt te geven en word die dan heter

zelfd egeld vvoor me procesor hoeveel volt mag die wezen want ik een asus p4p800 e deluxe moederboord en heb je een hele lijs met volts ik heb een p4 2.4 ghz 533 fsb en mag koelblok van je northbridge af?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wel een beetje basic searvh vraagjes :O

1,7 volt zal max zjin,
je P4 zou ik niet hoger doen als 1,7, 1,75 volt
Nee, je heatsink mag er niet af (waarom zou je dit willen?)

Heeft ook een computer!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

heatsink netjes laten zitten. tenzij je echt je spul kapot wilt hebben. die hebben ze er niet voor niets er op gedaan. en een ati radeon 9600 xt is geen processor. teminste in de volksmond is de processor de CPU . en de GPU je videokaart. daar zit dan wel een processor in maar is niet DE processor. verder had je dit allemaal kunnen opzoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door wvdburgt op 19-02-2005 17:58 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

richardwassink schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:51:
hoe hoog mag je volt van je videokaart ati redeon 9600 xt en wat heeft het nut om meer volt te geven en word die dan heter
Voltage van je videokaart heeft niet veel nut om die te veranderen. Bovendien verander je waarschijnlijk niet het voltage van je videokaart maar die van de bus waar die in zit. Ik zou er niet aan zitten als ik jou was. En ja heter zal die worden maar Beter niet
zelfd egeld vvoor me procesor hoeveel volt mag die wezen want ik een asus p4p800 e deluxe moederboord en heb je een hele lijs met volts ik heb een p4 2.4 ghz 533 fsb
Wat zeg je nou? Dat je processor het voltage voor zichzelf regelt of dat jij dat hebt geregeld? Praat ff normaal nederlands. Die hele lijst met volts is denk ik de meting die je moederbord doet om je te laten zien hoe je voltagelijnen erbij staan. Maar je zegt immers niet waar je kijkt dus met zekerheid kan ik dat niet zeggen
en mag koelblok van je northbridge af?
NEE! Als je een onstabiel systeem tot een kapot mobo wilt hebben moet je die er vooral afhalen, waarom denk je dat ie er op zit??

Maar eh... Waarom wil je uberhaupt dingen met je voltage doen? Ga je serieus overklokken of loop je maar wat te klooien? Je hebt voor mijn gevoel niet echt verstand van waar je mee bezig bent dus ik gok op dat 2de. En blijft lekker van die voltages af ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10-2025
hmzz dat blokkie moest ik er af halen voor me videokaart die heeft nu zon heatsink koeler met ventilator er op zitten maar ik heb een ander koel blok e rop gedaan een platte in plaat recht opstaant
maar ik heb me comp wel overgeklokt van 2,4 naar 3.2 ghz en vol gebruik is die procesor 50 graden

maar als je voltage hoger zet van je gpu of cpu word die aleen heter?
maar word die stabieler ?is de vraag :Z

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Als je het voltage verhoogd wordt het warmer. Als je onstabiliteit hebt kun je proberen om het voltage te verhogen om de zaak weer stabiel te krijgen.

Als iets al stabiel is hoef je het voltage niet te verhogen... stabiel is stabiel :X

offtopic
Let een beetje op typfouten e.d.
Wees duidelijk, dan wordt je veel sneller geholpen. Toon zelf ook inzet B)

[ Voor 23% gewijzigd door Thandor op 19-02-2005 20:29 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Wat is nou eigenlijk het doel van de vraag? Het voltage kan best een stukje omhoog, maar of dat nut heeft, is maar de vraag. Een hoger voltage = meer warmte. Een CPU kan instabiel worden van een te laag voltage, maar ook van een te hoge temperatuur. Pas je topicstart aan met daarin het doel van de vraag en wat je allemaal hebt geprobeerd om aan een antwoord te komen. Vermeld ook meteen wat voor cooling je gebruikt. Dan heb je meer kans op een antwoord waar je wat aan hebt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

richardwassink schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:43:
hmzz dat blokkie moest ik er af halen voor me videokaart die heeft nu zon heatsink koeler met ventilator er op zitten maar ik heb een ander koel blok e rop gedaan een platte in plaat recht opstaant
maar ik heb me comp wel overgeklokt van 2,4 naar 3.2 ghz en vol gebruik is die procesor 50 graden

maar als je voltage hoger zet van je gpu of cpu word die aleen heter?
maar word die stabieler ?is de vraag :Z
heter wordt hij sowieso, en afhankelijk van hoe stabiel hij nu draait kan hij evt ook stabieler worden.
Maar als het ding nu geen fouten geeft en niet uitvalt zal het er niet beter op worden natuurlijk.

Verwijderd

ik vindt de term "heter" erg aso... alsof je cpu van 1.6 naar 1.8 erorm "heet" gaat worden, zeg dan warmer, maar niet heet.. want echt heet wordt die toch niet.

Voltage verhogen kan, maar houdt er wel rekening mee dat je temperatuur zal stijgen, lees anders ook de Faq mbt Voltage verhogen.

Het is mij gelukt om 3 mhz meer te krijgen uit m'n videomem door agp voltage te verhogen van 1.5 naar 1.6v :) .. het is niet veel en de moeite ook niet echt waard, je mag je kaart drastisch gaan koelen als je naar 1.8 gaat.. De overige onderdelen naast je gpu en memory worden ook "Warmer".

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

NOFI, maar ga eerst eens een cursus Nederlands volgen ofzo? Ik heb je posts vier keer moeten lezen voor ik er wat van snapte...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 14:03
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 07:31:

Het is mij gelukt om 3 mhz meer te krijgen uit m'n videomem door agp voltage te verhogen van 1.5 naar 1.6v :) .. het is niet veel en de moeite ook niet echt waard, je mag je kaart drastisch gaan koelen als je naar 1.8 gaat.. De overige onderdelen naast je gpu en memory worden ook "Warmer".
Onzin, het is al jaren duidelijk dat je hiermee het voltage van de kaart absoluut niet omhoog krikt, en het dus vooral voor de AGP zelf is.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Als je je GPU voltage wil verhogen zul je moeten solderen op de kaart. Wat niet zonder gevaar is !. Er zijn maar heel wijnig kaarten die dat kunnen aanpassen. Ik geloof dat Gigabyte Maya serie dat ooit kon. En heel mischien de allerduurste asus X800 XT maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval zal dat nooit veel zijn. Dus dan moet je behoorlijk wat ervaring hebben wil je je gpu voltage omhoog gooien.

En daar komt dan ook nog eens bij dat de cpi dan veel heter gaat worden en dus dus veel betere cooling nodig hebt. Net als bij je cpu verhoog je daar het voltage kan het zijn dat hij niet stabieler wordt omdat hij gewoon te heet word.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Carel schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:45:
[...]

Onzin, het is al jaren duidelijk dat je hiermee het voltage van de kaart absoluut niet omhoog krikt, en het dus vooral voor de AGP zelf is.
Verklaar dan mijn 3mhz extra via atitool ;)

Het heeft er wel zeker iets mee te maken, je stabiliseert ook zo die spanningsLijn door 'm een tikkie te verhogen, waardoor de kaart "net" iets meer power heeft.

Ik weet dat 3mhz niet veel is, maar het id werkt naar mijn weten gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 11:50 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn toch wel erg makkelijke vragen :) Ook is het zo dat je taalgebruik niet echt standaard Nederlands is. Ik zou je willen vragen om voortaan gewoon normaal nederlands te gebruiken (ABN) en geen half straat taal/ half BrEaZaA

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.