Toon posts:

[SpeedTouch 570] niet te zien door Acer kaartje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een laptop gekocht met een Acer INP2220 wireless kaartje. Ik gebruik al tijdje een usb wireless speedtouch om te connecten naar die speedtouch 570. Dit gaat goed.

Als ik echter met die laptop naar "available networks" zoek krijg ik 1 speedtouch van de buren en een ander accesspoint, maar niet mijn speedtouch570. (ik heb mijn speedtouch uitgezet, en nog steeds vond ie die twee andere ap's, dus het zijn echt andere).

Ik maak gebruik van de goede WEP (zelfde als pc) en goede SSID, bij het handmatig instellen. Maar is het niet zo dat ik die 570 uberhaupt al zou moeten zien, ook zonder die instellingen? en dat als ik dan wil connecten dat ie dan om die gegeven vraagd?

Oja, ik gebruik XP HOME SP2 by the way en op die pc XP SP0 proffesional

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 17:49 ]

Verwijderd

je moet ook op de registration knop drukken voor 5 sec op de ST zelf, of via je browser in de ST zelf...

Verwijderd

Topicstarter
ja, ook dat had ik gedaan.. ook in de settings die optie uitgezet, dus dat elke pc zich mag aanmelden... nix helpt.. ik neem aan dat ik wel zoiets stoms vergeten ben... ik weet alleen niet wat? nog wat suggesties als deze ? :P

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Hoe hoog is je beveiligings instelling op je acer??? kijk daar eens naar, en ff checken of je wireless zero configuration aan of uit staat, ik weet niet meer precies welke instelling bij SP1 en SP2 het is, dit verschilt namelijk.

En het klopt dat je als de beveiliging goed staat van je speedtouch, je deze niet meer "ziet"

edit:

er valt me nog iets in, heeft die acer ook nog een apparte knop ergens om de wireless aan te zetten???
dat is me namelijk ook al eens gebeurd,, daarna "zag" hij de wireless wel, nadat ik de WEP en de SSID ingebracht had, let ook op met de SSID daar moet je ook SpeedTouchXXXXXXX precies intikken dus met hoodletters en kleine letters

[ Voor 54% gewijzigd door eigenwijsje op 19-02-2005 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, die instelling (zero config) hek wel voorbij zien komen ergens.. zal ik nog eens naar kijken.

die acer heeft idd zo'n wifiknop, maar die staat gewoon aan.

Maar waar vul jij dan die SSID in? Bij die wizard "thuis netwerk" of bij properties van die wifi verbinding? dus dat je handmatig een nieuwe favorite network toevoegd?

Verwijderd

SSID moet je invullen bij de eigenschappen van je netwerk

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

De ST570 V4.0 zendt geen SSID uit, een ST570 V4.2 doet dat wel en die zou je ook bij beschikbare netwerken moeten zien. Bij die laatste doet het registratieknopje normaal gesproken niets

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
OK, dus een firmware update zou wellicht ook kunnen helpen.. dat zal ik ook proberen. thx

(het is eik nie mijn laptop, maar die van me oom, dus ik kan het pas morgen of van de week weer proberen)

Verwijderd

Topicstarter
Kep alles geprobeerd van hierboven:

-Firmware was al de nieuwste
-Ook al kan ik de speedtouch niet zien heb ik handmatig een nieuw "favourite network" aangemaakt met 100% zeker de juiste SSID (zelfde als op de pc die wel kan internetten) en goede WEP key, kep zelfs de beveiliging uitgezet en nog kon ik er niet op.

Kan het echt nix te maken hebben met SP2? Die pc maakt gebruik van XP zonder een SP en de config schermen voor het WIFI zijn compleet verschillend.

Dan heb ik ook nog een speedtouch 110 (zo'n pcmcia kaartje), maar ik krijg deze niet eens geinstalleerd. In "apparaatbeheer" ziet alles er goed uit, drivers zijn geinstalleerd enz. maar beide lampjes branden NIET en de meegeleverde software (die ik onder XP niet mag gebruiken, maar uiteindelijk toch maar geprobeerd heb) geeft aan dat er geen goede driver is geinstalleerd. Ook met de nieuwste driver.

Ik weet het niet meer. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Iemand nog ideeën?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. niemand ideeën. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, kep het opgelost..

wellicht handig om het hier toch maar even te posten stel dat ooit iemand hetzelfde heeft..

die INP2220 (of de driver) ondersteunde slechts de kanalen 1 t/m 11.
Die speedtouch stond op automatische kanaal selectie en had natuurlijk heel fijn kanaal 13 gekozen. Dus kwestie van die speedtouch op kanaal 10 (bijv.) gooien en alles werkte.. zucht...

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 04:49
Zou je deze drivers kunnen proberen op de Speedtouch 110?

ftp://ftp.avaya.com/incom...V_WINXP_PC_USB_SR0201.zip
Pagina: 1