Toon posts:

PC start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc wil niet meer opstarten, als ik de stroom connecteer begint hij te draaien en blijft draaien zonder dat er iets gebeurd.(zonder dat ik de pc eigenlijk aanzet, ik sluit gewoon de stroom aan) Als ik op de power knop druk gebeurt er niets, ingedrukt houden zet de pc ook niet af. Hij geeft geen biepen bij het aanzetten dus ik weet niet waar het probleem juist zit.
Iemand een idee? alle kabels zijn nog goed verbonden op het moederbord, ventilator draait....

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Je bent nu al geregistreerd sinds 2002 en nog zo'n magere TS.

Geef eens wat meer info over je systeem. Hiermee kunnen we natuurlijk niets.

offtopic:
Atlas is net te laat ;)

[ Voor 18% gewijzigd door LollieStick op 19-02-2005 19:08 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Geef eens wat specs :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 10:38

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik sluit me aan de bij de vorige 2 reacties.
Toch wil je ik je adviseren alles eens goed aan te drukken om je mobo.
Denk hierbij aan je grafische kaart, al je PCI kaarten en je geheugen.
Zo heb ik dit probleem opgelost bij een oude pc.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry, ik ben inderdaad al van 2002 geregistreerd maar heb nog niet zoveel gepost. Ik had ook niet veel tijd toen ik dit gisteren aan het typen was.
Het is een shuttle AI61 moederbord
http://www.mainboard.cz/mb/shuttle/AI61.htm
Met een athlon amd 700 mhz processor.
Ik heb alle kaarten en ram er al eens uitgehaald en proberen op te starten met enkel de videokaart en 1 latje ram. Normaal als je de stroom insteekt hoor je de pc eventjes en dan niets meer tot je de power aan zet. Ik steek de stroom in en de ventilator begint te draaien, alles krijgt stroom (netwerkkaart led enz... brandt) en dit blijft zo. Drukken op de power knop geeft geen reactie, er gebeurt geen POST. Ik vrees dat mijn moederbord kapot zal zijn, iemand enig idee?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Bios reset?

PC spanningsloos maken, cmos jumper omzetten voor zo'n 20sec en weer terug zetten.

[ Voor 86% gewijzigd door PD2JK op 20-02-2005 17:51 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb dit geprobeerd maar nog niets.
Nog iemand een idee?

Verwijderd

alle kabels nog goed vast? aga alees maar ff na

Verwijderd

kabeltje lostrekken van de aan en uit schakelaar en dan even kontakt maken met een schroevendraaier op de twee goed pennetjes van je mobo.
dan kan je uitsluiten dat je schakelaar naar de klote is

Verwijderd

Topicstarter
Alle kabels zijn goed aangesloten
De schakelaar heb ik nu juist getest met een schroevedraaier op de 2 pennetjes maar dat doet ook niets. Dus met de schakelaar is niets mis.
Ik heb het batterijtje van de bios er nu even uitgehaald , dan power knop 10 sec in, stroomkabel in om bios nog eens te resetten maar dat hielp ook niet.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

knippert de powerled toevallig?
dan is je resetknop kapot, had dat gister toen ik iemand haar Pentium2 nakeek.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
nee die knippert niet
ik ga misschien eens proberen de voedig te vervangen, ik weet het anders niet.
Pagina: 1