Toon posts:

[XP] Problemen met internet, behalve in de veilige modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het verhaal zit dus zo,

Bij een kammeraad van me heb ik dus een probleem.
Hij kan niet op msn en direct connect werken niet ( waarschijnlijk ook andere programma's die internet toegang hebben niet)
Ik heb daar dus spyware verwijderd omdat het me leek dat dit dus het probleem kon oplossen.. FOUT!

Ik vervolgens een nieuwe gebruiker aangemaakt hierbij nog steeds hetzelfde probleem...

Nou blijkt dus dat als ik in veilige modus zit, het allemaal wel werkt.. ( Direct Connect en Msn)

Het lijkt er dus op dat in de gewone account ( In de normale Modus) alleen Poort 80 gebruikt mag worden, terwijl in veilige modus op dezelfde account alle poorten gebruikt mogen worden.

Is iemand hier bekend mee? Mischien iemand enig idee wat hier aan te doen valt?
Ik zat zelf te denken om Service Pack 2 te proberen, maar daar heb ik mijn twijfels over..

Hij heeft niets bijzonders geinstalleerd de afgelopen tijd.. ik heb op spyware gescant met Adware SE (die ik overigens alleen in veilige modus kan updaten)
En met de symantec online virusscanner voor virussen.

Als er iemand weet hoe dit probleem op te lossen is _/-\o_

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Download en draai Winsockxpfix eens. Door het verwijderen van de spyware heb je kans dat er een aantal dingen rot zijn in je netwerkinstallatie.
Met die WinsockXPfix herstel in eigenlijk de complete netwerkinstallatie, enige nadeel is dat als je specifieke instellingen had gedaan voor netwerkverbindingen, die zul je op de desbetreffende pc even opnieuw moeten doen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:55
Scan ook eens met de trial van SpySweeper ( www.webroot.com). Die vind weer anders spul dan A d Aware. Scan indien nodig in safe mode.

Porbeer ook de Microsoft Anti Spyware Beta eens. Die is erg goed. en nu nog gratis.

Helpt dit alles niet laat dan Hijack This eens een log produceren. Laat die log hier bekijken: www.hijackthis.de . Dan krijg je een beetje een idee wie de verdachten zijn en post de log ook hier.

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

EricJH schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:08:
Scan ook eens met de trial van SpySweeper ( www.webroot.com). Die vind weer anders spul dan A d Aware. Scan indien nodig in safe mode.

Porbeer ook de Microsoft Anti Spyware Beta eens. Die is erg goed. en nu nog gratis.

Helpt dit alles niet laat dan Hijack This eens een log produceren. Laat die log hier bekijken: www.hijackthis.de . Dan krijg je een beetje een idee wie de verdachten zijn en post de log ook hier.
de ms anti spysweeper blijft gratis...
zie webwereld van deze week ff geen link bij de hand... :r

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:55
Security schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:39:
[...]

de ms anti spysweeper blijft gratis...
zie webwereld van deze week ff geen link bij de hand... :r
Als je je kunt authentificeren als ik het me goed herinner....

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de reacties,
ik ga dit binnenkort allemaal eens proberen _/-\o_

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

EricJH schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:03:
[...]

Als je je kunt authentificeren als ik het me goed herinner....
das correct maar daar ging ik standaard vanuit _/-\o_
Pagina: 1