Toon posts:

Problemen met grafische installers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na zowel SuSe als Fedora geprobeerd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat grafische installers bij mij niet werken.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks werkt.
Het probleem is echter dat er nergens een oplossing te vinden is, iedereen adviseert simpelweg de text installer te gebruiken.
Dit snap ik opzich wel, maar ik heb het vermoeden dat het falen van de grafische installer aan dezelfde oorzaak ligt als het falen van desktop omgevingen(het is tenslotte allebei X).

Ik heb een ATI x700pro met een IIyama prolite E431 TFT.
Lijkt mij geen probleem, maar je weet maar nooit.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:07:
Na zowel SuSe als Fedora geprobeerd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat grafische installers bij mij niet werken.
bij jou niet of bij je computer niet? over het algemeen nemen programmaas dingen niet persoonlijk op ;)
Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks werkt.
als je nou zegt wat je dan geprobeerd hebt kunnen wij je misschien wel helpen. als het echt teveel is om op te noemen hier kun je misschien beter even een linkje plaatsen :P
Het probleem is echter dat er nergens een oplossing te vinden is, iedereen adviseert simpelweg de text installer te gebruiken.
dat klinkt als een hele goede oplossing!
Dit snap ik opzich wel, maar ik heb het vermoeden dat het falen van de grafische installer aan dezelfde oorzaak ligt als het falen van desktop omgevingen(het is tenslotte allebei X).
ah, dat klinkt als een echt probleem!
Ik heb een ATI x700pro met een IIyama prolite E431 TFT.
Lijkt mij geen probleem, maar je weet maar nooit.
was je altijd maar zo informatief! ;)
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
ja, jouw probleem is dat je te weinig info geeft, dus denk ik dat je niet ver hoeft te zoeken voor je een oplossing gevonden hebt :P

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
smokalot schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:44:
[...]

bij jou niet of bij je computer niet? over het algemeen nemen programmaas dingen niet persoonlijk op ;)

[...]

als je nou zegt wat je dan geprobeerd hebt kunnen wij je misschien wel helpen. als het echt teveel is om op te noemen hier kun je misschien beter even een linkje plaatsen :P

[...]

dat klinkt als een hele goede oplossing!

[...]

ah, dat klinkt als een echt probleem!

[...]

was je altijd maar zo informatief! ;)

[...]

ja, jouw probleem is dat je te weinig info geeft, dus denk ik dat je niet ver hoeft te zoeken voor je een oplossing gevonden hebt :P
In een lollige bui? ;)

Van alles, als in:

Gebruik van alle denkbare resoluties
Gebruik van Safe mode in SuSe
Gebruik van mijn D-sub uitgang in plaats van mijn DVI
Gebruik van de noprobe mode bij Fedora

In ubuntu werkte de X niet, vandaar de conclusie dat het wel eens hetzelfde probleem zou kunnen zij, en daar heb ik ook nog het een en ander geprobeerd.

de optie

dpkg-reconfigure xserver-Xfree86: Vervolgens alle opties naar het default gezet: Geen resultaat

Zelfde als hierboven maar dan de verschillende opties: nergens resultaat

X - configure : Weinig resultaat behalve een melding dat mijn muis niet gedtecteerd kan worden. Dit heb ik niet kunnen verhelpen(Alles leek goed te staan, zie ook hierbeneden over Gentoo).
Dit gaf ook enkele vage meldingen over problemen met het schrijven naar geheugen locaties(ja, mijn werkgeheugen is goed). Ik denk dat dit iets te doen had met permissies e.d..

Oh ja, in ubuntu is alles gedaan onder sudo, de rechten zouden dus geen probleem mogen zijn.

Ik pruts nu een beetje rond met Gentoo. Dit gaat een stuk beter, ik krijg zelfs de muis aan de praat ;). Het schijnt dat minder=meer :+

Dit wel voldoende informatief?

Verwijderd

Dat is al beter! Veel meer info :P Als je gentoo aan de praat hebt kan je als het goed is de configuratie bestanden overkopieren na je andere installatie. De grafische omgeving X werkt vrijwel altijd als je de framebuffer driver gebruikt. Dat X het niet deed lijkt me eerder een gebruikers configuratiefout. Die muis (corepointer) was dus niet goed ingesteld bij jou en toevallig bij Gentoo wel.

Ook zou het nog leuk en handig zijn als je de foutmelding voortaan zou posten die je tegenkomt. Aan de hand van die melding is het voor ons veel duidelijker om een mogelijke oplossing te bieden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
X700 is vrij nieuwe kaart, heb je de binary non-free ATi drivers voor nodig.
Overigens is dit al de tweede post van je die ik tegenkom met een X probleem met ATi hardware en ik heb nog 1 te gaan, staat daar ook ATi problemen in? :P

Edit: ow, diegene die eronder stond ging al over die ATi kaart die niet wil op meerdere distro's. Waarom je hier nou nog een extra topic voor opent :?

[ Voor 25% gewijzigd door _JGC_ op 20-02-2005 02:01 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:53
Is het ook niet makkelijk om met een iets makkelijkere distro eerst te beginnen?
Probeer eens Red Hat of Mandrake, deze regelen standaard je X omgeving, dan kan je eens bekijken en onderzoeken hoe alles in mekaar steekt?

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:31:
Is het ook niet makkelijk om met een iets makkelijkere distro eerst te beginnen?
Probeer eens Red Hat of Mandrake, deze regelen standaard je X omgeving, dan kan je eens bekijken en onderzoeken hoe alles in mekaar steekt?
Het probleem is dus dat Redhat niet werkt(De X installer) en dat die vervolgens ergens op een zwart scherm blijft steken. Gentoo heeft dit niet omdat deze geen standaard X gebruikt. Voor mandrake moet je betalen, dit vindt ik niet erg, maar gezien de problemen met andere distro's wacht ik daar maar even mee.
Ik heb de instellingen voor mijn muis niet overgezet. Dan zou ik weer moeten formatten etc.
De vorige post is een beetje overbodig geworden. Omdat het topic nogal algemeen was besloot ik hier een meer specifiek topic te openen. Die andere kan dus een slotje hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:42:
[...]

Probeer eens Red Hat of inderdaad Mandrake deze regelen je eerste configs helemaal automatisch, dan kan je de files eens rustig bekijken en bestuderen toch?

(Doet het forum een beetje vreemd, want ik mis veel tussenpost en af en toe zijn ze er weer?)
(Dit schreef hij in een andere post, maar ik denk dat het hier meer op zijn plek is.)

Redhat vertoont hetzelfde probleem als SuSe, de grafische installer gaat op z'n bek.
Als ik hierbij textmode gebruik doet ie ook vreemd.
Het volgende gebeurt:
Als je opstart zegt op een gegeven moment 'configuring kernel' of iets dergelijks. Hierbij doet hij niks. Ctrl-C(ik heb dit van het forum, waarom het werkt weet ik niet) drukken helpt en hij gaat verder. Vervolgens doe hij dan weer niks als hij zegt 'starting system logger' of iets dergelijks(het is al weer een paar dagen geleden.
Hierop heb ik gezocht, maar niks kunnen vinden.
Op dit moment kan ik dus niks meer(buiten het hele scherm voltypen met vreemde combinaties). Iemand dan een idee wat dit is?
Pagina: 1