Hoihoi,
ik heb hier een medion laptop staan, 2ghz, 256mb, 40gb, op zich best een leuke laptop en ik zou 'm dus ook graag fatsoenlijk gaan gebruiken.
Het duurt echter zo'n 15 minuten voor hij vanuit niets naar windows xp gaat.
De bios blijft ongeveer 8 minuten voor m'n neus staan, het enige wat ik op dat scherm te zien krijg is:
Press F2 to enter bios Press F10 to enter boot sequence
Als ik op F2 duw (even bios nakijken) doet hij er ook zo'n 5 minuten over om in de bios te komen,
laat ik het scherm voor me staan moet ik ongeveer 10 minuten wachten tot hij het windows xp logo weer gaat geven. Dit duurt vervolgens ook zo'n 5 minuten....Als de computer eenmaal gestart is is hij behoorlijk snel.
Via msconfig zie ik geen onbekende programma's bij het opstarten staan,
ook bij services ziet alles er gewoon vertrouwd uit.
Op de laptop staan geen virussen (avg en norton hebben volledig gecheckt) en ook 0 spyware (spybot en lavasoft).
Wie heeft er een idee hoe het kan dat het opstarten zo lang duurt?
En wie heeft er dus ook een idee hoe ik het kan verhelpen?
Alvast bedankt !
ik heb hier een medion laptop staan, 2ghz, 256mb, 40gb, op zich best een leuke laptop en ik zou 'm dus ook graag fatsoenlijk gaan gebruiken.
Het duurt echter zo'n 15 minuten voor hij vanuit niets naar windows xp gaat.
De bios blijft ongeveer 8 minuten voor m'n neus staan, het enige wat ik op dat scherm te zien krijg is:
Press F2 to enter bios Press F10 to enter boot sequence
Als ik op F2 duw (even bios nakijken) doet hij er ook zo'n 5 minuten over om in de bios te komen,
laat ik het scherm voor me staan moet ik ongeveer 10 minuten wachten tot hij het windows xp logo weer gaat geven. Dit duurt vervolgens ook zo'n 5 minuten....Als de computer eenmaal gestart is is hij behoorlijk snel.
Via msconfig zie ik geen onbekende programma's bij het opstarten staan,
ook bij services ziet alles er gewoon vertrouwd uit.
Op de laptop staan geen virussen (avg en norton hebben volledig gecheckt) en ook 0 spyware (spybot en lavasoft).
Wie heeft er een idee hoe het kan dat het opstarten zo lang duurt?
En wie heeft er dus ook een idee hoe ik het kan verhelpen?
Alvast bedankt !