Er was al de Macrovision beveiliging waarmee je video banden niet kon copyeren,maar daar waren al snel kastjes voor (werkt prima)
Maar sinds kort heb ik een digitale televisie decoder.
Met dat digitale tv signaal (van Casema) lift er een ander signaal mee waardoor mijn dvd recorder (philips) zegt: copy protected.
Ik kan het signaal wel analoog opnemen met een gewone videorecorder,maar niet met de dvd recorder.
Ik heb met de td van Casema gebeld.
Deze zeggen dat er inderdaad een copy protected signaal wordt meegestuurd waarop alleen DVD recorders reageren.
Het bekende macrovision kastje doet helemaal niets met het signaal.
Voorlopig reageert alleen de digitale decoder van samsung (DCB-9401R) er op.
Dit is ook de decoder die casema verkoopt met een 80 euro geld retour actie.
Volgens de td kan je dus wel op een analoge bron (videoband) opnemen,maar niet via een dvd-recorder.
Wie weet er meer over dit signaal ?
Eigenlijk vind ik het weer een vorm van valse marktbescherming.
Je zou je videorecorder weg kunnen gooien want de nieuwe dvd recorders kunnen alles....
De enige manier waarop ik er omheen ben gekomen is de video uitgang van de decoder via scart door te verbinden naar de videorecorder.
Ik neem dan het programma analoog op.
Daarna neem ik het van de video recorder weer op met de dvd recorder.
De kwaliteit verbetert niet echt...
Het gaat me er niet om dat ik mooie copietjes wil maken van dat digitale tv kanaal.
Maar er staat gewoon nergens meer een video recorder.....
Belachelijk dat ze op zo'n manier in staat zijn je dvd recorder uit te schakelen
Maar sinds kort heb ik een digitale televisie decoder.
Met dat digitale tv signaal (van Casema) lift er een ander signaal mee waardoor mijn dvd recorder (philips) zegt: copy protected.
Ik kan het signaal wel analoog opnemen met een gewone videorecorder,maar niet met de dvd recorder.
Ik heb met de td van Casema gebeld.
Deze zeggen dat er inderdaad een copy protected signaal wordt meegestuurd waarop alleen DVD recorders reageren.
Het bekende macrovision kastje doet helemaal niets met het signaal.
Voorlopig reageert alleen de digitale decoder van samsung (DCB-9401R) er op.
Dit is ook de decoder die casema verkoopt met een 80 euro geld retour actie.
Volgens de td kan je dus wel op een analoge bron (videoband) opnemen,maar niet via een dvd-recorder.
Wie weet er meer over dit signaal ?
Eigenlijk vind ik het weer een vorm van valse marktbescherming.
Je zou je videorecorder weg kunnen gooien want de nieuwe dvd recorders kunnen alles....
De enige manier waarop ik er omheen ben gekomen is de video uitgang van de decoder via scart door te verbinden naar de videorecorder.
Ik neem dan het programma analoog op.
Daarna neem ik het van de video recorder weer op met de dvd recorder.
De kwaliteit verbetert niet echt...
Het gaat me er niet om dat ik mooie copietjes wil maken van dat digitale tv kanaal.
Maar er staat gewoon nergens meer een video recorder.....
Belachelijk dat ze op zo'n manier in staat zijn je dvd recorder uit te schakelen
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 19-02-2005 18:25 ]