(dvd recorder)Nieuwe vorm van copy protection ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Er was al de Macrovision beveiliging waarmee je video banden niet kon copyeren,maar daar waren al snel kastjes voor (werkt prima)
Maar sinds kort heb ik een digitale televisie decoder.
Met dat digitale tv signaal (van Casema) lift er een ander signaal mee waardoor mijn dvd recorder (philips) zegt: copy protected.
Ik kan het signaal wel analoog opnemen met een gewone videorecorder,maar niet met de dvd recorder.

Ik heb met de td van Casema gebeld.
Deze zeggen dat er inderdaad een copy protected signaal wordt meegestuurd waarop alleen DVD recorders reageren.
Het bekende macrovision kastje doet helemaal niets met het signaal.
Voorlopig reageert alleen de digitale decoder van samsung (DCB-9401R) er op.
Dit is ook de decoder die casema verkoopt met een 80 euro geld retour actie.
Volgens de td kan je dus wel op een analoge bron (videoband) opnemen,maar niet via een dvd-recorder.
Wie weet er meer over dit signaal ?
Eigenlijk vind ik het weer een vorm van valse marktbescherming.
Je zou je videorecorder weg kunnen gooien want de nieuwe dvd recorders kunnen alles....
De enige manier waarop ik er omheen ben gekomen is de video uitgang van de decoder via scart door te verbinden naar de videorecorder.
Ik neem dan het programma analoog op.
Daarna neem ik het van de video recorder weer op met de dvd recorder.
De kwaliteit verbetert niet echt...

Het gaat me er niet om dat ik mooie copietjes wil maken van dat digitale tv kanaal.
Maar er staat gewoon nergens meer een video recorder.....
Belachelijk dat ze op zo'n manier in staat zijn je dvd recorder uit te schakelen :(

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 19-02-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:55
Eigenlijk ben ik het niet met je eens. Je betaalt een bepaald maandbedrag om naar dat Kanaal te mogen kijken, je betaalt er niet voor om dat op te nemen (en eventueel te verspreiden).
Casema betaald ook gewoon aan de filmmaatschappij per uitgezonde film.

Ga er wel vanuit dat bovenstaand ergens in de kleine lettertjes van je contract staan

Overigens, het opnemen van programma's met een video recorder is inprincipe ook illegaal

[ Voor 28% gewijzigd door SyS_ErroR op 19-02-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:52:
Eigenlijk ben ik het niet met je eens. Je betaalt een bepaald maandbedrag om naar dat Kanaal te mogen kijken, je betaalt er niet voor om dat op te nemen (en eventueel te verspreiden).
Casema betaald ook gewoon aan de filmmaatschappij per uitgezonde film.

Ga er wel vanuit dat bovenstaand ergens in de kleine lettertjes van je contract staan

Overigens, het opnemen van programma's met een video recorder is inprincipe ook illegaal
Het gaat me niet om het morele aspect,daar kunnen we uren over debatteren.
Ik ben behoorlijk ziek,al een tijd,en ben daarvoor vaak in het ziekenhuis.
Het is dan fijn om een film op te nemen met de dvd recorder en die in bed te bekijken.
Ook in het ziekenhuis makkelijk met de portable dvd speler.
Het leek me fijn om via recordable dvd's programma's op te nemen die ik dan thuis, in bed of in het ziekenhuis kan bekijken.
Nergens in de folders staat dat dit met een dvd recorder niet kan.
Nu zou ik naast mijn bed ook weer een videorecorder moeten gaan zetten,en zou ik (als dat al kon) met videobanden naar het ziekenhuis moeten gaan slepen.
Als alles maar illegaal is,waarom betaal ik dan wel overal kopie heffingen voor ?
Daarnaast, niet brutaal bedoeld,vroeg ik meer informatie over die beveiliging... het moet geen dit mag wellus nietus topic worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 19-02-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Achja... het is ook wel een beetje tegenstrijdig.

Er worden allemaal recorders gekocht, ook HD recorders met timeshifting e.d... wat heb je daar nog aan als je niet kunt opnemen van de digitale televisie?

Maar ik ben bang dat Casema volledig in hun recht staat...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, echter het is niet aan Casema (of welke content-beveiliger/-leverancier dan ook) om het jou makkelijk te maken om kopieen voor eigen gebruik te kunnen maken.

http://www.cedar.nl/thuiskopie/wetgeving-jurisprudentie.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:11
Het is niet verboden kopieen te maken voor thuisgebruik of time-shifting. Echter, het is ook niet verplicht dat een product/dienst opgenomen moet kunnen worden.

In die VS speelt binnenkort een vergelijkbaar probleem. Daar kan voor digitale free-2-air content de zogenaamde broadcast flag gezet worden door de broadcaster wat betekent dat de content ook niet vrij meer opgenomen en verder verspreid mag worden. Echter, de FCC heeft een aantal beschermingssystemen goedgekeurd zodat materiaal waarvoor de broadcast flag is gezet toch opgenomen kan worden (copy management, het kan vervolgens niet meer op het internet gedistribueerd worden.) Verschillende fabrikanten, waaronder Philips met bv. VCPS voor DVD+R(W), hebben broadcast flag beschermingssystemen ontwikkeld.

Casema zou dus eigenlijk een soortgelijke aanpak moeten gebruiken zodat materiaal wel opgenomen kan worden, maar vervolgens niet onbeperkt verspreid kan worden. Misschien gebeurt dat zelfs al (het signaal wordt immers gedetecteerd) maar kan de huidige digitale opname apparatuur er nog niet mee overweg (logisch want er is op dit moment geen protectie systeem voor DVD-+R(W).)

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 19-02-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Weet iemand wat voor signaal dit dan precies is? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. Is het gewoon een code in een van de buitenste beeldlijnen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Bigs schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:03:
Weet iemand wat voor signaal dit dan precies is? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. Is het gewoon een code in een van de buitenste beeldlijnen of zo?
zoiets moet het zijn want het zit zowel in het scart als in het RF signaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de El Cheapo recorders uit Azië die wars zijn van internationale afspraken en gewoon die signalen negeren danwel met een code uit kunnen schakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:44:
En de El Cheapo recorders uit Azië die wars zijn van internationale afspraken en gewoon die signalen negeren danwel met een code uit kunnen schakelen ?
Mja, ff 500 van die verschillende el cheapo recorders kopen om te zien welke het negeert lijkt me wat kostbaar.. maar deze dvd recorder (dvdr70 van Philips) gaat er wel uit,want qua bediening is het een baggerding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:21

Rayzman

+31 Rayzman

Waarschijnlijk is het een CPRM beveiliging. Er zijn 3 modus, Copy-free, Copy-once en Copy-Never. Copy-free kan je altijd opnemen en weer kopieren, Copy-once is alleen op een HDD op te nemen en op DVD-RW die in VR mode is geformateerd (Die zijn schijnbaar ook alleen maar af te spelen in dvdspelers die CPRM compatible zijn). Bij Copy never kan je het signaal helemaal niet opnemen.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:36

Wildfire

Joy to the world!

Wat een onzin dat je niet zou mogen opnemen. Destijds met VHS is er al een rechtszaak geweest van filmmaatschappijen e.d. Die wilden een verbod op VHS recorders omdat al hun films zo konden worden opgenomen van TV. Maar de rechter besloot anders, het stond de gebruiker vrij om een film op te nemen om op een later tijdstip op te nemen.

Met DVD-recorders blijft deze uitspraak toch staan? Waarom zou je op VHS wel mogen opnemen en met je nieuwe DVD-recorder opeens niet meer?

Steeds meer en meer wordt ons consumenten ontnomen. Straks hebben we geen rechten meer, enkel plichten. Bah!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 14:44
Nick39 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:43:
[...]

Mja, ff 500 van die verschillende el cheapo recorders kopen om te zien welke het negeert lijkt me wat kostbaar.. maar deze dvd recorder (dvdr70 van Philips) gaat er wel uit,want qua bediening is het een baggerding :(
Geen ervaring met Philips DVD-recorder, wel met DVD-speler. Philips: net na garantie kapot, kan opgestuurd worden, alleen de onderzoekskosten zijn al net zoveel als een alternatieve nieuwe DVD-speler, die ook nog makkelijker is in het gebruik. Hoezo service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Wildfire schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:39:
Wat een onzin dat je niet zou mogen opnemen. Destijds met VHS is er al een rechtszaak geweest van filmmaatschappijen e.d. Die wilden een verbod op VHS recorders omdat al hun films zo konden worden opgenomen van TV. Maar de rechter besloot anders, het stond de gebruiker vrij om een film op te nemen om op een later tijdstip op te nemen.

Met DVD-recorders blijft deze uitspraak toch staan? Waarom zou je op VHS wel mogen opnemen en met je nieuwe DVD-recorder opeens niet meer?

Steeds meer en meer wordt ons consumenten ontnomen. Straks hebben we geen rechten meer, enkel plichten. Bah!
Tja, het mag dus wel... alleen ze gaan je er niet bij helpen, ze ondersteunen het zelf dus niet.
Als jij het voor elkaar krijgt om wel op te nemen ben je volgens mij ook niet illegaal bezig ofzo...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

Cyphax

Moderator LNX
XanderH schreef op zondag 20 februari 2005 @ 14:13:
[...]

Tja, het mag dus wel... alleen ze gaan je er niet bij helpen, ze ondersteunen het zelf dus niet.
Als jij het voor elkaar krijgt om wel op te nemen ben je volgens mij ook niet illegaal bezig ofzo...
Dan vind ik dat er een verschil is tussen het niet ondersteunen/meehelpen en het actief tegenwerken door een of andere boutsignaaltje mee te sturen. Ze doen daar dus EXTRA moeite voor zodat je het niet op kan nemen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Rayzman schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:11:
Waarschijnlijk is het een CPRM beveiliging. Er zijn 3 modus, Copy-free, Copy-once en Copy-Never. Copy-free kan je altijd opnemen en weer kopieren, Copy-once is alleen op een HDD op te nemen en op DVD-RW die in VR mode is geformateerd (Die zijn schijnbaar ook alleen maar af te spelen in dvdspelers die CPRM compatible zijn). Bij Copy never kan je het signaal helemaal niet opnemen.
Als ik dus een dvd zou formatteren in een bepaalde mode zou het dus eventueel mogelijk zijn ?? kan je me zeggen hoe dit moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:21

Rayzman

+31 Rayzman

Ik zag net dat je een Philips dvd recorder hebt en dus alleen maar DVD+RW kan branden. VR mode is alleen op -RW formaat te doen (Sony,Pioneer,JVC recorders)

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
Heeft je video geen output? Anders kun je misschien het originele signaal naar de video recorder sturen, en vanaf de video recorder weer naar de dvd recorder. Misschien wordt dan het 'foute' signaal eruit gehaald?

Verder kun je informeren bij andere mensen die een ander merk hebben of zij het probleem ook hebben. En heel misschien kun je bij Casema vragen welke merken het signaal ondersteunen, opzich moeten ze dat toch wel zeggen of niet? >:)

Veel succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hercul3s schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:15:
Heeft je video geen output? Anders kun je misschien het originele signaal naar de video recorder sturen, en vanaf de video recorder weer naar de dvd recorder. Misschien wordt dan het 'foute' signaal eruit gehaald?

Verder kun je informeren bij andere mensen die een ander merk hebben of zij het probleem ook hebben. En heel misschien kun je bij Casema vragen welke merken het signaal ondersteunen, opzich moeten ze dat toch wel zeggen of niet? >:)

Veel succes verder
Nee,helaas dat truukje werkt niet,ook na het doorlussen van de video komt het signaal gewoon mee.
De Macrovision box haalt het copy protect signaal wel weg.. maar dan is het beeld alsof je naar filmnet zit te kijken.. afwisselend zwart,wit en rood gekleurd beeld..
Mijn kennissen zijn helaas niet in het bezit van een dvd recorder op 1 na en die voelt er weinig voor die mee naar mij te nemen danwel de boel zo aan te passen dat mijn kabeldecoder er tussen past...

Maar het is ook een Samsung decoder en die schijnen gewoon minder goed te zijn.
Ik heb ook een samsung decoder voor digitale tv van KPN,die heeft ook zo'n leuk iets, als je die uit zet,gaat ie niet echt uit maar gooit gewoon het beeld op zwart.
Iedere keer als ik de tv aangooi schakelt die naar av..ongeacht of de decoder uit staat.
Je moet echt de stroom er af halen.. uiteindelijk heb ik de draad in de scart doorgeknipt voor het schakelsignaal.. je zou denken uit is uit,maar niet bij Samsung..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 23:08
Wat voor decoder heb je?
Ik heb begrepen dat het alleen met de samsung niet gaat en met de panasonic en de nokia wel.
Ik heb de panasonic maar geen dvd recorder dus kan het niet proberen maar moet morgen een philips dvd rec. aansluiten bij mijn zwager welke ook een panasonic decoder heeft ik zal eens proberen op te nemen.
Ik heb overigens wel bij mijn schoonvader een keer een film opgenomen op eenphilips dvd rec vanaf een sagem decoder en dat ging zonder problemen.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
snameroc schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:31:
Wat voor decoder heb je?
Ik heb begrepen dat het alleen met de samsung niet gaat en met de panasonic en de nokia wel.
Ik heb de panasonic maar geen dvd recorder dus kan het niet proberen maar moet morgen een philips dvd rec. aansluiten bij mijn zwager welke ook een panasonic decoder heeft ik zal eens proberen op te nemen.
Ik heb overigens wel bij mijn schoonvader een keer een film opgenomen op eenphilips dvd rec vanaf een sagem decoder en dat ging zonder problemen.
het gaat om de samsung, type staat in de topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ligt aan je decoder.
mijn neef heeft ook een philips dvd brander.
en digitale televiesie
en die neemt werkelijk waar alles op.
weet alleen niet welk merk decoder die heeft.
maar was zeker geen samsung zal morgen even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 01:28:
het ligt aan je decoder.
mijn neef heeft ook een philips dvd brander.
en digitale televiesie
en die neemt werkelijk waar alles op.
weet alleen niet welk merk decoder die heeft.
maar was zeker geen samsung zal morgen even bellen
heeft ie ook digitale televisie van Casema.. want daar gaat het hier over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
Met TVD van casema en een panasonic decoder gaat het zonder problemen op een philips dvd recorder heb ik vanavond zelf getest zoals beloofd.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of je er wat mee kan?

www.xdimax.com het is jammer genoeg alleen composiet/s-video maar
iets is beter als niets :)

De gewone dvd red pro werkt perfect hier bij mij voor mijn dvd<>oude crt verbinding
je zou ze eens moeten mailen of hij ook jouw dvdrecorder pakt (de PRO uitvoering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een bug in de Samsung-decoder. Er zit niets anders op dan te wachten op een software-patch, maar die kan nog een aantal maanden op zich laten wachten. Zie ook www.tvdforum.tk, het gedeelte 'digitale ontvangers'.
Trek je ook vooral niets aan van wat Casema zegt over de telefoon, want speek je een ander, dan krijg je waarschijnlijk totaal iets anders te horen. Communicatie is bij uitstek het allerslechtste punt van Casema.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:33:
ik weet niet of je er wat mee kan?

www.xdimax.com het is jammer genoeg alleen composiet/s-video maar
iets is beter als niets :)

De gewone dvd red pro werkt perfect hier bij mij voor mijn dvd<>oude crt verbinding
je zou ze eens moeten mailen of hij ook jouw dvdrecorder pakt (de PRO uitvoering)
Site kan niet gevonden worden.. nogmaals de kwaliteit maakt me niet zoveel uit,ik wil gewoon kunnen opnemen om op een later tijdstip weer te kunnen bekijken..als ik een dvd wil kopieren ga ik wel naar de dvdtheek,weekfilms 1 euro,dagfilms 3 euro...

@snameroc
Ook met cinenova geprobeerd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
Ja ook cinenova geprobeert want mijn zwager zit nog in de proeftijd die heeft ze dus nog en dit ging ook feiloos zowel cinenova 1 als 2 getest

snameroc

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 14:44
nieuws: Rechter VS: 'Broadcast flag onrechtmatig'

Gewoon even ter info. Nu Nederland nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Uiteindelijk heeft de dealer met bijbetaling de decoder vervangen voor een panasonic en het probleem is verholpen.
Uiteindelijk bleek het met de Samsung ook te verhelpen door:
Decoder uit, stekker er uit, smartcard er uit.
Na 3 uur stekker er weer in.
Wachten op smartcard ontbreekt melding.
Smartcard terug.
Daarna was er op te nemen.. tot uiteindelijk de volgende dag weer copy protected.
Om iedere dag deze procedure te doorlopen,dat gaat me ff te ver.

De panasonic werkt tot volle tevredenheid,al mis ik wel de tweede scart.
Pagina: 1