Toon posts:

Welke keuze audio/video/foto format?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb verschillende video's op mn pc staan en zie er allerlei andere afkortingen achterstaan. De één AVI en de ander WAV etc. Maar wat is dit precies en waar dient dit voor? Als ik bv een video van mn telefoon om wil zetten zodat ik het bv in mediaplayer af kan laten spelen, dan heb ik de mogelijkheid uit de volgende: AVI, DIVX, MP3, MPEG-1, MPEG-2 en WAV :? Maar wat is wat?

Hetzelfde met foto's: Deze kan ik opslaan als JPEG, GIF, TIFF, PNG en Bitmap. Welke moet je kiezen? Wat is het verschil hier tussen?

Ik hoop dat iemand antwoord op deze vragen heeft. Of bestaat er een link waar al deze types besproken en uitgelegd worden?

Alvast bedankt!
Sonny

Verwijderd

Topicstarter
iemand enig idee!? :'(

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 15:53

Swerfer

Hmm...

Google al gebruikt?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Wat is je vraag eigenlijk ??? wil je dat hier een totale uitleg komt van alle soorten video en audio formaten en doe ook maar even alle image formaten erbij ? Dat is net zoiets als vragen; "ik loop ieder dag in het bos en zie daar allemaal bomen staan, maar hoe heten die allemaal en hoe komt het dat ze daar staan? en doe maar gelijk de planten erbij...."

Ik denk dat je toch met een wat specifiekere vraag moet komen....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
met stom is ^^

ik denk dat je het beste gewoon ff met google kan zoeken om er achter te komen wat wat is

het is namelijk nogal erg veel werk om dit ff uit te leggen, en ik kan niet zien dat je zelf al iets hebt ondernomen om er achter te komen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is echt basic kennis die met wat eenvoudige queries eenvoudig zelf te vinden. Je topic bevindt zich daarom ook niet echt binnen de scope van GoT; misschien is http://beginnersweb.nl/ een goed begin? :)

[google=audioformaten uitleg wav mp3] [google=videoformaten uitleg divx xvid mpeg avi]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.