Toon posts:

REQ: Linux web-/mail- server howto/walktrough

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ben al een HELE tijd bezig met het zoeken op de welbekende zoeksite's naar een goede HOWTO/Walktrough voor het opzetten van een linux web-/mailserver. Ik kan nergens een HOWTO/Walktrough vinden, waar vanaf het begin stapsgewijs word uitgelegd hoe de basis installatie van het begin systeem (kale linux installatie, met de juiste toevoegingen aan de kernel, zoals ip-tables ed.), waarna vervolgens in de juiste volgorde de benodigde programma's en beveiligings aspecten aan bod komen.
Graag zal ik ook zo'n systeem met bv. webmin of soort gelijk programma willen beheren.

Als ik de diverse forums lees, word er vaak door ervaren geruikers geschreven dat de newbies goed moeten zoeken. Maar helaas kan ik door het enorme oerwoud aan informatie niet de juiste HOWTO's/Walktroughs vinden en in de juiste volgorde zetten, om mijn "droom!!!"syteem in elkaar te frutselen.

Wie o wie kan mij een howto/walktrough verzorgen of mij een tip geven in de juiste richting.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 14:08 ]

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-01 15:39

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

heb je op op linuxquestions gekeken?
linuxquestions howto

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:08:
Ben al een HELE tijd bezig met het zoeken op de welbekende zoeksite's naar een goede HOWTO/Walktrough voor het opzetten van een linux web-/mailserver. Ik kan nergens een HOWTO/Walktrough vinden, waar vanaf het begin stapsgewijs word uitgelegd hoe de basis installatie van het begin systeem (kale linux installatie, met de juiste toevoegingen aan de kernel, zoals ip-tables ed.), waarna vervolgens in de juiste volgorde de benodigde programma's en beveiligings aspecten aan bod komen. .
Bij het zoeken op 'lamp how-to' kwam ik onder andere hier en hier uit.
Voor beveiliging zijn ongetwijfeld eenzelfde soort tutorials te vinden (zoek op 'hardening linux' en 'hardening apache').

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
Waarom zou je het met de hand doen, bij vrijwel elke willekeurige distributie kun je gewoon tijdens de installatie aanvinken dat je die dingen wilt installeren, en vaak ook wel ergens dat ze aangezet moeten worden.

Niet zoveel moeilijks aan, en ook wel genoeg over te vinden lijkt me zo. Weet niet precies waar je dan hebt gekeken en of je een concreet probleem hebt waar je niet uitkomt, maar anders zou ik zeggen: probeer het gewoon en stel dan een vraag als iets niet lukt.