[agp video kaart] geeft blauw beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
De pc van mijn broertje geeft momenteel alleen maar blauw beeld. maar omdat hij het beeld wel gewoon geeft (je ziet gewoon bureaublad enzo.. en bootup schermen etc) dacht ik dat de monitor misschien kuren had (ruim 10 jaar oud al). Nu zei hij me dat zijn pc laatst gevallen is en dat doen de monitor connector op de video kaart verbogen was ofzo. Kan dit nog simpel hersteld worden? of is dan de video kaart naar zn grootje wat betreft het goed weergeven van beeld? Nogmaals: er is gewoon beeld, alleen er zit een donkere blauwe gloed overheen.
het gaat om een riva tnt2 m64 32mb.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Je zou kunnen kijken of er pinnen scheef zitten in de connectoren van de monitorkabel. Voorzichtig recht buigen zou kunnen helpen. Gewoon de kabel even een andere kant ophange/buigen ookal. Vaak zie je dan ineens het scherm in een andere kleur :+
Mocht de kabel niet de boosdoener zijn dan kan ook de videokaart aan het stuk(ge)gaan zijn of de monitor zelf. Makkelijk te controleren door een andere monitor op de pc aan te sluiten en deze monitor op de andere pc.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Controleer eerst eens of alle kleuren wel doorkomen
Dus rood, groen, en blauw
Heb je het idee dat een van de kleuren ontbreekt.
HEt kan ook zijn dat de kabel of de connector van de kabel beschadigt is.

Maar ik denk als je inderdaad een kleur mist je een printbreuk hebt op de kaart. Je kan proberen om met een soldeer bout alle puntje van de connector opnieuw te solderen zodat die weer goed contact maakt met de print.

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 14:42
ik zou eerst een ander beeldscherm proberen.
dan weet je meteen of het aan de kabel van de monitor ligt of aan de videokaart!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
heb hem inderdaad nu getest op een andere monitor. Daar geeft ie ook blauw beeld. dan zal het probleem wel in de videokaart zitten. We zijn hier niet zo handig met soldeerbouten enzo dus wordt het waarschijnlijk gewoon een nieuwe videokaart worden.

Ik kijk net op de kaart en ik zie achter het blauwe aansluitpunt, (waar de monitor op aangesloten wordt) dat er een metaalkleurig, klein stukje los is bij het punt 'l2'. ik weet niet of dat nog te solderen is? t is wel een heel klein stukje...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:32

Jimbolino

troep.com

voor 10 euro heb je een (2e handse) vergelijkbare videokaart...
bespaar jezelf de moeite :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Jimbolino schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:08:
voor 10 euro heb je een (2e handse) vergelijkbare videokaart...
bespaar jezelf de moeite :)
Je kunt het ook eerst proberen te repareren, en als dat mislukt alsnog een nieuwe kaart kopen ;) Scheelt je in het beste geval weer 10 euro :)
Pagina: 1