Levensduur printkop Canon Pixma IP5000

Pagina: 1
Acties:
  • 770 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 15:45
Ik sta op het punt om deze printer te kopen vooral vanwege zijn lage print/cartridge kosten, maar nou werd ik door een vriend erop gewezen dat je misschien wel elk jaar je printkop (a €100,-) moet vervangen. Mijn vragen zijn dan ook:

1. Moet ik dan voor elk van die 5 cartridges de kop vervangen of is dat 1 voor allen?
2. Is de levensvatbaarheid van de koppen te vergroten door van die Reinigingscartridges te kopen?
3. Hoe lang gaan de koppen dan ongeveer mee?

Ik ga uit van zo'n 5 pagina's per week printen (zowel kleur als zwart-wit).

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:44

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb nu meerdere Canon Printers gehad,
S300 S600 S7000 S850 en nu de IP5000 en ik print behoorlijk veel
al deze printers heb ik ongeveer 2 jaar per stuk gehad, en nooit de
printkop vervangen. En ik gebruik ook alternatieve inkt. De engiste
reden van wisselen is dat ik beter wilde printen,. Alle printers ook
gewoon doorverkocht aan kennisen. En die hebben ook nooit een
printkop vervangen.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• CeeDeeS
even offtopic: nou hebben we hem toch maar vast gekocht, maar het installeren wil maar niet lukken ;(
Ik heb het boekje netjes stap voor stap gevolgd maar nadat ik alle cartridges erin heb gedaan blijft het lampje maar oranje knipperen en de printkop wordt niet weer terug naar rechts verplaatst (waar die in het begin was)

Moet ik 1 of ander knopje indrukken ofzo? En in de handleiding staat niet eens een stukje over foutmeldingen |:(

meer ontopic:
Het antwoord op vraag 2 weet ik inmiddels en alle cartridges bij elkaar hebben dus 1 printkop

[ Voor 3% gewijzigd door CeeDeeS op 19-02-2005 18:56 ]

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
Hier heeft iemand een soort gelijk probleem : http://www.stevesforums.c....php?id=43479&forum_id=40

Over je printkop vervangen, persoonlijk zou ik zelf Canon inkt kopen, dit misschien soms afgewisseld met third party inkt is de levensduur van je printkop echt wel een aantal jaar.
Tegen die tijd wil je misschien wel nog een printer.

Ik verwacht niet dat je elk jaar een nieuwe kop zult moeten kopen.

Originele inkt heeft een aantal stoffen meer in zich dan third-party inkt dat je inktkoppen reinigt / danwel schoon houdt.

PVoutput

• CeeDeeS
Ik heb de dingen geprobeerd die daar worden voorgesteld maar het helpt niets. De printer doet ook gewoon helemaal niks meer als dat knipperende lichtje van groen-oranje-groen-oranje-enz

Als ik de stekker eruit trek en weer opnieuw erin doe begint ie gewoon weer te knipperen. Ik kan hem dus niet eens meer aan of uit zetten.

Typisch gevalletje van teruggaan en omruilen? :o
Over je printkop vervangen, persoonlijk zou ik zelf Canon inkt kopen, dit misschien soms afgewisseld met third party inkt is de levensduur van je printkop echt wel een aantal jaar.
Tegen die tijd wil je misschien wel nog een printer.

Ik verwacht niet dat je elk jaar een nieuwe kop zult moeten kopen.

Originele inkt heeft een aantal stoffen meer in zich dan third-party inkt dat je inktkoppen reinigt / danwel schoon houdt.
Ok, thanx voor de info :)

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 14:03

Orac

Ik mis je papa.

Hoe knipperen de ledjes precies? Oranje-groen conitue of een aantal keer, pauze en dan weer een aantal keer? Tel even hoeveel keer dan.

Edit: En kan je de hele printkop handmatig verschuiven als de printer uit staat?

Edit2: de uitgebreide handleiding staat meestal op CD. Hetgeen je op papier krijgt is meestal alleen voor de installatie.

[ Voor 47% gewijzigd door Orac op 20-02-2005 11:09 . Reden: toevoegingen ]

• CeeDeeS
voxx schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:00:
Hoe knipperen de ledjes precies? Oranje-groen conitue of een aantal keer, pauze en dan weer een aantal keer? Tel even hoeveel keer dan.

Edit: En kan je de hele printkop handmatig verschuiven als de printer uit staat?

Edit2: de uitgebreide handleiding staat meestal op CD. Hetgeen je op papier krijgt is meestal alleen voor de installatie.
De ledjes knipperen idd oranje-groen continu. En ik kan de printkop idd handmatig verschuiven, automatisch doet ie niets meer (ook niet bij als ik de stekker er weer uit en in doe).

Ik zal wel eens effe naar de cd kijken dan.. Hopen dat die er iets meer over kan vertellen..

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 14:03

Orac

Ik mis je papa.

Dus tijdens de installatie is de printkop naar de "bijvul"-positie geschoven, maar na het plaatsen van de patronen knipperde het ledje oranje. En later is de printer oranje-groen gaan knipperen. Probeer nog de hele printkop en patronen opnieuw te plaatsen. Misschien zit de kop of een patroon niet goed. Als dat het niet is dan printer retour winkel. Dan zou je een nieuwe moeten krijgen.

• CeeDeeS
voxx schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:50:
Dus tijdens de installatie is de printkop naar de "bijvul"-positie geschoven, maar na het plaatsen van de patronen knipperde het ledje oranje. En later is de printer oranje-groen gaan knipperen. Probeer nog de hele printkop en patronen opnieuw te plaatsen. Misschien zit de kop of een patroon niet goed. Als dat het niet is dan printer retour winkel. Dan zou je een nieuwe moeten krijgen.
Ja dat inderdaad.
Ik heb inmiddels de handleiding bekeken en daar staat dit in:
Het lampje AAN/UIT knippert en is afwisselend groen en oranje:

Er is mogelijk een fout opgetreden waarvoor u contact moet opnemen met de helpdesk van Canon.

Verwijder de printerkabel uit de printer, zet de printer uit en haal vervolgens de stekker van de printer uit het stopcontact. Wacht even en sluit dan de printer weer aan en schakel de printer in.

Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de helpdesk van Canon.
Dit heb ik maar even geprobeerd en zowaar.. hij gaat weer gewoon aan en de printkop is weer netjes naar rechts verplaatst. Alleen.. nou wil ie niet meer uit :D Nou blijft het lampje gewoon groen en de power knop indrukken maakt niks uit. |:(
Ik denk zelf nou dat het aan de printerkabel ligt (wij hadden deze geen en ik heb hem van de overbuurman gekregen. Ik dacht hij past dus zal ie wel goed zijn). Moet ik hier een speciale kabel voor hebben of zou in principe elke kabel goed moeten zijn?

Als laatste hoop ben ik nog maar een keer het installatieproces aan het doorlopen. Misschien dat ie op een gegeven moment het licht wil zien als de drivers goed geinstalleerd zijn.
To be continued ;)

• CeeDeeS
Het is me eindelijk gelukt, hij is alive and kicking :)

Heb de installatie maar handmatig gedaan door de wizard van nieuwe hardware te doorlopen (met gedownloade drivers) en niet die installatiewizard van Canon, want die bleef 'm maar niet vinden. Heeft me de hele middag gekost.. lekker gebruiksvriendelijk :X

Nou staat alleen nog de vraag: Hoe lang gaat in jullie ervaring de printkop ongeveer mee en is inkt van bijv. Digital Revolution echt zo slecht? Wij hebben hier iig jaren zonder enige printproblemen onze inkt gekocht voor onze inmiddels antieke (en levenloze) Epson Stylus Color 200. :)

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
ik hoor mensen best lovend over digital revolution, ze hebben iig een leuke nederlandse versie van die software matige epson tool gemaakt.

Zelf raad ik je aan om altijd originele inkt te kopen, maar nep inkt is wel een optie als je dit om en om afgewisseld met originele inkt.
Deze originele inkt reinigigt nl. ook je printkop.

[ Voor 10% gewijzigd door knights16 op 21-02-2005 10:52 ]

PVoutput

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-02 06:43

XXfrankieXX

Who, me?

Ik heb nu bijna 4,5 jaar een canon S 450, en gebruikte daar ook bijna altijd alternative inkt in. Hij heeft het net begeven (dit weekend), hij print alleen nog rood. De inkt waarmee het zwart het heeft begeven is van WECARE bij de handyman. Laatste maand deed de blauw het ook al niet meer (ik weet niet meer welk merk dat was).
Pagina: 1