Subwoofer kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 18:17
Ik hou van lekker hard muziek en van de week hield mn sub ermee op!! Sindsdien doet ie het niet meer, ik dacht eerst dat de zekering doorgebrandt was maar dat was niet het geval. Vervolgens had ik em helemaal uitgeschakeld en ff uit gelaten. Toen ik em daarna weer aanmaakte deed ie het weer, maar hij maakt een heel raar geluid soort van scheurend geluid. En soms schakelt ie zich na paar seconden uit.

Ik heb een Maxgear 5.1 setje die je bij www.des.nl kan kopen voor iets over de 100 euro. Komt wel heel goed geluid uit voor zo een setje.

Wat zou het probleem zijn? Is mn subwoofer gwn helemaal kapot? Of is de Sub zelf gescheurd ofzo (ik had em opengemaakt maar kon geen scheurtjes vinden) Zijn mn draden misschien doorgebrand?

Wat moet ik doen om het te repareren? Ik dacht eraan om een nieuwe subwoofer erin te zetten, een 8 of 10 inch autosubwoofer. Is dit verstandig? Want ik heb best een noob op het gebied van subwoofers.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,

Rainesh

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ok, het klinkt alsof je spreekspoel van je sub is doorgebrand. Vervangen van de sub voor een vergelijkbaar model is de eenvoudigste optie.

Neem je een ander model, zal je ook een andere kist moeten ontwerpen.

Wise enough to play the fool

• Rainesh
Kan het zijn dat t komt omdat ik mn subwoofer gewoon altijd aan had staan? Ook in de avond had ik em aanstaan als ik ging slapen.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Rainesh schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:54:
Kan het zijn dat t komt omdat ik mn subwoofer gewoon altijd aan had staan? Ook in de avond had ik em aanstaan als ik ging slapen.
volgens mij geeft teacher een redelijk duidelijk antwoord toch ?
Wees gerust, als zo'n ding doorbrand van aanstaan dan is er iets niet helemaal jofel.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Rainesh
Ok, iig bedankt jongens.

ff een 8 of 10inch subwoofer zoeken, moet het perse zelfde specs hebben of kan ik ook een zwaardere erin stoppen?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Rainesh schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:06:
Ok, iig bedankt jongens.

ff een 8 of 10inch subwoofer zoeken, moet het perse zelfde specs hebben of kan ik ook een zwaardere erin stoppen?
teacher schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:13:
[...]
Neem je een ander model, zal je ook een andere kist moeten ontwerpen.
;)
mocht er geen produkt info op de speaker zelf staan dan zou je kunnen meten, of gewoon een simpel woofertje kopen, zoveel zal het niet uitmaken in deze schaal :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Rainesh schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:06:
Ok, iig bedankt jongens.

Dezelfde specs krijg je dnek ik nooit voor elkaar :Y)

Maar het is wel handig eentje te nemen welke een vergelijkbaar vermogen kan hebben, zeker als jij van plan bent het uiterste uit de sub te trekken. Een zwaardere kan natuurlijk ook, maar door de versterker zal je dat extra vermogen niet kunnen gebruiken.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hmm, heb je misschien nog garantie? Want dit lijkt me niet jou schuld, he.
Die dingen moeten er voor gemaakt zijn om dag en nacht aan te kunnen staan, lijkt me. :)
Pagina: 1