Toon posts:

MS outlook (via Exchange) + outlook Webacces beide gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb exchange server mooi draaien (webaccess, pop3 en imap werkt allemaal perfect).
Nu wil ik mijn outlook op mijn lokale pc koppelen aan de exchange server (zowel agenda's ,email, taken, contactpersonen (dus imap alleen is niet voldoende!!))

Als ik een koppeling maak met lokale pc mijn exchange server, dan trekt ie de data van de server af (en zet 't in een pst file). Dus als ik dan in webaccess kijk is alles leeg...

Vervolg vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat alles uit mijn pst file dan weer op de exchange server terecht komt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 13:44 ]

• Jetser
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 17:20

Jetser

Dan moet je Outlook niet als pop3 configureren, maar als Exchange server....

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik idd gedaan. Via configuratiescherm, post, dan 'microsoft exchange server koppeling' ...
Dan trekt hij ook alles weg.

Kreeg echter wel deze melding bij instellen in configuratiescherm\post\...:
'E-mailberichten van deze Microsoft Exchange-serveraccount worden bezorgd in de bestaande Persoonlijke Map op de lokale computer. Als u de e-mailberichten op de server wilt bewaren, moet u de standaardlocatie voor de bezorging van e-mailberichten wijzigen via de opdracht E-mailaccounts in het menu Extra. Wilt u doorgaan?'

Dit gedaan, dan kan ik idd een andere lokatie aangeven (voor een pst bestand). Deze lokatie kan dus op de server zijn, maar goed.... blijft dus pst en via mijn webaccess is alles dus weg :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 13:51 ]

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Juist,
Bij Extra-->E-mail Accounts-->bestaande wijzigen, ff veranderen in Exchange.
Want bij Pop trekt ie namelijk altijd alle data van de server of, netzoals je je webmail configureert om in Outlook te kijken, dan staat er op je Webmail niks meer in.

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Topicstarter
Gosjemikkie zeg... Best simpel allemaal. Die postbus van de server had ik er nog niet tussen staan. Outlook ff opnieuw gestart en jawel hoor...

Bedankt!

• Jetser
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 17:20

Jetser

Ja inderdaad. Je moet je bezorglokatie voor berichten wijzigen, en dan je hele pst bestand wegmikken uit Outlook. (na het terugzetten van je data...)
Pagina: 1