search knop gebruiken
McFraGG de gekste !!
Verwijderd
nou, echt groteuitleg kan ik niet geven, maar hier komt het op neer volgens mij
een peltier gaat tussen je cpu en je koelblok
de peltier geeft de warmte die van de cpu afkomt heel goed daar aan je koelblok, waardoor je cpu gewoon COOL blijft
echter heb je wel een beetje koelblok van formaat hebben, want een peltier vermindert de warmte niet, hij geeft het alleen door aan je koelblok
de cpu kant van de peltier blijft echt COOL terwijl de koelblok kant WARM wordt
hopelijk geeft dit al de eerst info
als ik het nou verkeerd hem...mede tweakers...corrigeer me dan ff, want ik zal deze post nog wel eens checken
een peltier gaat tussen je cpu en je koelblok
de peltier geeft de warmte die van de cpu afkomt heel goed daar aan je koelblok, waardoor je cpu gewoon COOL blijft
echter heb je wel een beetje koelblok van formaat hebben, want een peltier vermindert de warmte niet, hij geeft het alleen door aan je koelblok
de cpu kant van de peltier blijft echt COOL terwijl de koelblok kant WARM wordt
hopelijk geeft dit al de eerst info
als ik het nou verkeerd hem...mede tweakers...corrigeer me dan ff, want ik zal deze post nog wel eens checken
Wat een gelul ... Een peltier is een dun stukje quartz. Doordat hier een spanning op wordt gezet wordt de ene kant koud en de andere kant heet. Het is dus mogelijk om deze koude kant direct op de processor te plaatsen en de warme kant dan geforceerd af te koelen met bijvoorbeeld een ventilator.
Greetz
Greetz
-
Verwijderd
is dat dan niet hetzelfde als ik ongeveer uitleg??Op zondag 07 januari 2001 16:16 schreef Juicy het volgende:
Wat een gelul ... Een peltier is een dun stukje quartz. Doordat hier een spanning op wordt gezet wordt de ene kant koud en de andere kant heet. Het is dus mogelijk om deze koude kant direct op de processor te plaatsen en de warme kant dan geforceerd af te koelen met bijvoorbeeld een ventilator.
Greetz
alleen van die stroom was ik vergeten
Probeer even www.waterkoeling.nl/peltiers.shtml
We hebben naar aanleiding van dit soort vragen een "how to..." op onze site geplaatst met foto's en begeleidende tekst. Misschien dat je hier iets aan hebt?
Succes!
Succes!
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Pagina: 1