Toon posts:

[XP] Downgraden naar 2000 zonder bootable cd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik windows Xp, maar ik wil weer terug naar 2000. Op zich geen probleem, maar ik wil het vanaf de hardeschijf installeren. Dat wil zeggen, als ik op setup.exe druk, krijg ik de mededeling dat het een oudere versie van windows is.. (ja duhh 8)7 ) en dat ik het daarom niet kan installeren vanuit XP. Daarnaast is het nog eens een NTFS schijf, dus een DOS bootdiskette aanmaken zal niet veel uitmaken.
Kan iemand mij helpen?
Vr. Grt,

Eelke van den Bos

**Edit .. Oeps... volgens mij hoort dit in OS rubriek te staan oid.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 13:28 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klopt, hoort idd in WOS. Daar mag je even een topic Report voor aanmaken (zie Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif links bovenaan je topicstart) , dan kan een modje hem verplaatsen :)

Dat het een NTFS schijf is maakt niks uit. Daar heb je windows 2000 bootflops voor, zie Windows Operated Systems - FAQ :)

Wat ik zou doen: extra partitie aanmaken, daar de evt te backuppen data + de install van w2k op zetten. Dan reboot met w2k bootflop (bij voorkeur in command prompt modus) en met FDISK de XP partitie weghalen. Dan aanslingeren w2k install en laten lopen. En dan je data weer terugzetten natuurlijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Dan zou ik zorgen dat je i386 install folder op een FAT32 partitie staat gescheiden van de partitie waarop je het daadwerkelijk wilt installeren. Op die manier kun je er wel met een dosflopje bij,

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
win2K flops kunnen dus gewoon omgaan met NTFS.. maar is er niet een oplossing dat je "setup.exe" gewoon wel kan draaien?¿

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49
Is er een speciale reden om zo graag vanaf de HD te installeren i.p.v. vanaf CD-Rom? Snelheidswinst zou een punt kunnen zijn, maar volgens mij ben je nu al langer bezig om uit te zoeken hoe het vanaf de HD gaat, dan dat een CD-installatie zou kosten...?

Verwijderd

Topicstarter
Snelheids winst inderdaad, maar ook omdat ik de installatie met nLite heb geconfigureerd. Maar om nu 4 floppy's aan te maken kan wat omslachtig zijn, dus ik denk dat ik het gewoon op cd brand...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij boek je geen snelheidswinst. Als je 2000 wil installeren zou je tijdens de setup kunnen kiezen voor een clean install. Downgraden is uiteraard niet mogelijk.

Ik pas even de topictitel een beetje aan :) Wat let je overigens om gewoon een bootable cd van je aangepaste cd te maken? Lees oa [rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml] hierover eens door, werkt ook voor 2000 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Een bootable cd maken is een eitje. Maar 4 opstartfloppy's duurt me te lang. Ik heb nu een bootable cd gemaakt volledig aangepast aan mijn systeem. Net gebrand, dus ik ga nu aan de slag. Volgende week zaterdag Lanburger.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:08:
Een bootable cd maken is een eitje. Maar 4 opstartfloppy's duurt me te lang. Ik heb nu een bootable cd gemaakt volledig aangepast aan mijn systeem. Net gebrand, dus ik ga nu aan de slag. Volgende week zaterdag Lanburger.
Handig :) Maar wat is Lanburger :?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gemalen netwerkkaart, plakje van kneden, even op de grill bakken en serveren in een gestoomd broodje met sla, augurk en saus.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.lanburger.com -- Kwist niet of ik mocht adverteren :P
Pagina: 1