Moederbord voor AMD64 939. Welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:47
Hallo,

Ik zit al dagen te zoeken naar een goed moederbord voor mijn AMD64 3200+ processor , maar ik kom er gewoonweg niet uit.

Voor zover ik weet zijn er 2 kandidaten geschikt voor mij , dat zijn de Asus A8N SLI (Eventueel deluxe) , en de MSI K8N Neo4 Platinum (ook SLI) .

Echter, ik wil een moederbord wat het liefst standaard zo goed en bugvrij mogelijk draait. van wat ik gelezen heb , is de Asus dan de beste keus , maar ik heb dus geen ervaring met Asus moederborden. Hoe staat dit merk tegenover bijvoorbeeld MSI , Epox , Abit en de rest? zou die Asus een veilige koop zijn?

Ik heb al talloze reviews gelezen , maar ik zie eigenlijk door het bos de bomen niet meer.
Kan iemand me helpen?

Kleine edit , ik bezit een Enermaxx 350 watt voeding. Is dit genoeg voor deze 2 moederborden? ik wil nu (nog) geen SLI gaan draaien , er komt nu een Radeon X800 XL in , verder 1 schijf , 1 dvd brander, 1 gig geheugen , en een Audigy 2 , en een AMD64 3200+.

[ Voor 17% gewijzigd door Nephalem82 op 19-02-2005 13:19 ]

Verwijderd

ik heb hier zelf een standaart 300 watt voeding icm de ASUS A8N-SLI deluxe.
de voeding wordt nog vervangen maar nu draait alles supr
er zit een 3500+, 2 hd, 2 dvd, 6800GT, 1 gig mem in dus t moet wel lukke denk

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb nu een paar weken de MSI K8N SLI platinum en ik ben er 100% tevreden over.
Deze is niet hetzelfde als de K8N neo4 platinum die heeft namelijk geen sli maar de nforce4 ultra chipset.
Begin eens met jezelf af te vragen of je 2 (sli) vga kaarten nodig hebt. Ben je een hardcore gamer ? Zo niet dan kun je beter voor de niet-sli versie kiezen, je hebt dan o.a. een PCI slot meer.
edit:
Je hebt de startpost ge-edit, overigens is de onboard SB live24 op mijn bordje prioma van kwaliteit, die audigy kun je eigenlijk wel laten vervallen. everest herkent de onboard sound zelfs als audigy LS.
Verder heb ik ook meer de neiging om een nvidia (6600 of 6800) vga kaart op een nforce MB te zetten. Toch het idee dat dat optimale compatibiliteit waarborgt. Van de andere kant is het best mogelijk dat een X800 ook prima gaat werken.

[ Voor 31% gewijzigd door Henk007 op 19-02-2005 13:32 ]

• Nephalem82
Nou.. ik ben wel een gamer, maar ik heb niet de centen om NU voor SLI te gaan. Nvidia had ook geen kaart voor mij die me ECHT aansprak , maar ik wil wel graag een moederbord hebben wat zoveel mogelijk upgrade-potentielel heeft voor de toekomst.

Mijn grootste zorg is echter of het allemaal gaat werken. ik heb gelezen dat die Asus het niet toelaat om windows XP te installeren als je een ATI kaart gebruikt , of dit al opgelost is weet ik niet.

Daarintegen heb ik ook 1 winkel aan de telefoon gehad die me de MSI K8N Neo4 absoluut afraadde , omdat deze erg buggy zou zijn?

War moet ik nou..

[ Voor 15% gewijzigd door Nephalem82 op 19-02-2005 13:29 ]

• Henk007
[Daarintegen heb ik ook 1 winkel aan de telefoon gehad die me de MSI K8N Neo4 absoluut afraadde , omdat deze erg buggy zou zijn?
Er zijn hier heel wat mensen die dat bord hebben, als het echt zo buggy zou zijn was dat hier wel ter sprake gekomen:
[rml][ Mobo] MSI K8N Neo4 Serie[/rml]

• Nephalem82
Mja.. de vraag is , welke is beter? :P

Of zie ik nog een moederbord over het hoofd , die ook erg goed is? :)

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 15:35
Het is niet te zeggen dat 1 van de twee beter is. Het hangt af van je eisen.

Wil je SLI of niet? Vind je goede onboard audio belangrijk? Wil je 2 LAN aansluitingen. Etc...
Kijk naar de verschillen en maak een keuze.

• Henk007
Nephalem82 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:22:
Mja.. de vraag is , welke is beter? :P

Of zie ik nog een moederbord over het hoofd , die ook erg goed is? :)
Misschien deze:
[rml][ OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nForce4 SLI[/rml]

• Nephalem82
Ik heb inmiddels de knoop doorg gehakt en een MSI K8N Neo4 Platinum (non-sli) gekocht.

Bedankt voor de hulp.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je zegt dat je in de toekomst misschien voor een SLI opstelling gaat. Maar met dit bord en een ATI kaart zal SLI niet werken. (Het zal natuurlijk wel werken met een enkele ATI kaart, dus de SLI uitgeschakelt)

SLI is iets dat alleen werkt met PCI-ex kaarten van nvidia die SLI ondersteunen. ATI is ook aan een soortgelijke technologie aan het werken maar dat zal waarschijnlijk niet compatibel zijn met de huidige SLI moederborden.

Je zegt wel dat je nog geen SLI wilt. Maar als je nu een ATI kaart koopt en je wil in de toekomst wel een SLI opstelling dan zul je dan 2 kaarten moeten bij kopen.
Misschien weet je dit allemaal en heb je ondanks dit alles toch besloten om een ATI kaart te kopen, ja dan is dit natuurlijk jou keus maar ik wou je toch even waarschuwen.

[ Voor 19% gewijzigd door kluyze op 19-02-2005 19:13 ]

• Nephalem82
kluyze schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:11:
Je zegt dat je in de toekomst misschien voor een SLI opstelling gaat. Maar met dit bord en een ATI kaart zal SLI niet werken. (Het zal natuurlijk wel werken met een enkele ATI kaart, dus de SLI uitgeschakelt)

SLI is iets dat alleen werkt met PCI-ex kaarten van nvidia die SLI ondersteunen. ATI is ook aan een soortgelijke technologie aan het werken maar dat zal waarschijnlijk niet compatibel zijn met de huidige SLI moederborden.

Je zegt wel dat je nog geen SLI wilt. Maar als je nu een ATI kaart koopt en je wil in de toekomst wel een SLI opstelling dan zul je dan 2 kaarten moeten bij kopen.
Misschien weet je dit allemaal en heb je ondanks dit alles toch besloten om een ATI kaart te kopen, ja dan is dit natuurlijk jou keus maar ik wou je toch even waarschuwen.
Hier ben ik me van bewust :) maar ik heb het e.a afgewogen. ik verwacht toch minstens 2 jaar met deze kaart te doen , en zo tegen die tijd zien we wel verder.

Zoals ik ook eerder al gemeld heb , heeft Nvidia op het moment niets wat me ECHT aanspreekt, waar ATI wel wat had (de x800 XL) , dus heb ik besloten gewoon een mobo te halen waar deze kaart in kan , SLI maak ik me later wel zorgen over.

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Waarom ga je voor een sli chipset, als je net een ati-kaart gekocht hebt? Dus: Waarom geen nforce 4 ultra: Msi k8n neo4 plat. Ben je nog goedkoper uit ook...

offtopic:
Heb goede ervaring met msi k8n neo* plat's ;)

Verwijderd

Kan je ook een areca raid5 (8*)controller in dat 2e slot doen? en in die andere natuurlijk een videokaart?
Ik heb er niets over kunnen vinden.

Verwijderd

Dat kan, zul je je moederbord alleen wel op SLI-modus moeten zetten, of het slot zou, mits niet op SLI-modus als een PCI-E *1 slot moeten zijn toegewezen. Dat is het leuke van PCI-E. Sloop het plastic achterkantje uit een PCI-E *1 slot, en je kaart die op PCI-E*16, mits hij fysiek past, werkt er gewoon in.

Als je de SLI-modus aanzet, werkt je 1e slot en je 2e slot op PCI-E *8.

• Nephalem82
DesertShooter schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:30:
Waarom ga je voor een sli chipset, als je net een ati-kaart gekocht hebt? Dus: Waarom geen nforce 4 ultra: Msi k8n neo4 plat. Ben je nog goedkoper uit ook...

offtopic:
Heb goede ervaring met msi k8n neo* plat's ;)
Als je even goed gelezen had , had je kunnen zien dat ik voor de MSI K8N Neo4 Platinum ben gegaan. er staat zelfs bij (non-sli) :) Die 30 euro neem ik graag mee.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:45

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb het bordje ook, ga volgende maand eens die Semi-Sli proberen dus eentje 16x en de andere 8x. Kijken of het werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:13:
Dat kan, zul je je moederbord alleen wel op SLI-modus moeten zetten, of het slot zou, mits niet op SLI-modus als een PCI-E *1 slot moeten zijn toegewezen. Dat is het leuke van PCI-E. Sloop het plastic achterkantje uit een PCI-E *1 slot, en je kaart die op PCI-E*16, mits hij fysiek past, werkt er gewoon in.

Als je de SLI-modus aanzet, werkt je 1e slot en je 2e slot op PCI-E *8.
Dus als je dat board in sli mode zet en in het 2e slot zit een 8* pci-e raid5 kaart gaat gewoon werken, zijn er al mensen met een dergelijke configuratie(in ieder geval iets anders dan een 2e videokaart in het 2e pci-e slot in 8* mode)? Ik wil namelijk naar raid5 overstappen, maar ben niet zo gecharmeerd van dat onboard raid spul.

quote:
Ik heb het bordje ook, ga volgende maand eens die Semi-Sli proberen dus eentje 16x en de andere 8x. Kijken of het werkt.
endquote

Ik wacht met spanning

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 10:44 ]

• delarou
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-11-2025
Hebben jullie al meer informatie of deze configuratie werkt (GRAPHIC 8x & RAID 8x)?
Zou ook zo'n opstelling willen doen, maar heb nog geen ervaringen gezien van andere gebruikers ;(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Kijk eens hier: [rml][ Mobo] MSI K8N Neo4 Serie[/rml] en [rml][ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 5[/rml]

Daar kun je genoeg ervaringen over beide borden lezen. We zijn er niet om in speciale topics je te vertellen welke je moet nemen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.