Toon posts:

Geen Internet Explorer en MSN, andere wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me kan geen Internet Explorer en MSN gebruiken, maar wel andere applicaties zoals kazaa, mIRC, etc.

Ik heb dus al wat rondgesnuffeld hier op tweakers en dit heeft hij al geprobeerd:

adaware gedraaid en vervolgens hits verwijderd
in opdrachtprompt ping naar google.com (met succes)
ftp openen lukt niet (ftp.blizzard.com)
http: met een ip openen lukt ook niet, dus bijv http://213.239.154.12/ (www.tweakers.net)

Windows firewall uit en natuurlijke alle andere firewalls, programma's zoals WinRoute die eventueel de boel kan blokken worden niet gebruikt
Ik heb ook wat gelezen over DNS instellingen, maar die zouden toch in principe nooit hoeven worden veranderd?

Probleem is er sinds vandaag en er is niets met de instellingen gebeurd
Internet connectie van Cistron (ADSL)

Iemand die dit probleem kent en er een oplossing voor weet? Alvast bedankt _/-\o_
Edit: Hij zit op router en pc van familielid doet het wel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 13:18 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 19:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Interopties-> verbinding wel ff nagekeken? Misschien kan het ook zijn dat offline werken aanstaat (bestand->offline werken), maar volgens mij moet IE dan wel vragen om verbinding maken.

DNS instellingen zal het niet inzitten, want dan zou IP in adres balk wel moeten werken en je ping naar www.google.nl niet.

Verwijderd

Kan het niet door een probleem met winsock komen?
Mijn vriend kon ook een aantal sites niet bereiken. Ben tenslotte bij de helppagina van zijn provider gekomen (Versatel) en daar las ik
kopie van helppagina
---------------
Verbinding controleren (WinXP; USB V2 modem; Versatel ADSL Budget, Family)
...rbinding. er is een routeringsprobleem in het netwerk van de provider. Het eerste probleem kun je verhelpen door gebruik te maken van het programma winsockfixXP.exe dat je kunt terugvinden onder de afdeling downloads op deze website. Je kunt uitsluiten dat een firewall de verbinding blokkeert door deze t...
Trefwoorden: WINDOWS,USB,MODEM,FAMILY,BUDGET,INSTALLATIE,INSTELLINGEN,VERBINDING
einde kopie helppagina
Dat programma WinsockfixXp heb ik gedownload en geinstalleerd en toe waren alle problemen opgelost. Hoewel je een andere provider gebruikt, wellicht een poging waard

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Scannen op spy-/adware 'moet' je met Hitman Pro doen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28
staat er niet gewoon een proxy ingesteld in internet explorer? dat neemt msn vaak over