Club3D X800 XL aansluit vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:19
Goedenmiddag,

Ik heb zojuist een ATI Radeon X800 XL van Club3D gekocht. Dit is de PCI-Express editie.
Nu heb ik ergens gelezen op internet, dat PCI-express geen additionele voedings-stekker nodig
zou hebben , echter , op mijn kaart zit die dus wel . Er wordt ook netjes een kabeltje meegeleverd (6 polig) , die je erin steekt op de kaart , waar je een molex op aan kan sluiten.

Hoe zit dat , moet ik die aansluiten , en kan de kaart daardoor kapot gaan als ik dat wel/niet doe?

De doos was dicht , maar wat ik ook vreemd vind is dat er geen boekje bij zit. Mischien kan iemand hier wat licht op schijnen , die zelf ook een Club3D X800 XL heeft .

Alvast bedankt .

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als hij eropzit moet je hem gewoon aansluiten hoor. Ze gaan het er niet voor jan met de korte achternaam opsolderen.. Je kaart zal misschien ondervoed zijn als je hem niet aansluit of je pc wil gewoon niet opstarten..
En als er geen boekje bij zit heb je misschien een OEM versie waar ze een doos bij meegeven. :)

Verwijderd

Die moet je aansluiten anders werkt je kaart niet.

Weet jij wat voor geheugen er op die kaart zit? Kan je misschien het info wat op de chipjes staat posten?

• Nephalem82
De kaart zit gewoon in retail doos , er zit zelfs een gratis game bij (Colin Mcrae 04) , ook zitten er diverse kabels bij , een casebadge, en een DVI/VGA convertor . maar geen boekje. De doos was dicht , en kwam van de plank.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nephalem82 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:35:
De kaart zit gewoon in retail doos , er zit zelfs een gratis game bij (Colin Mcrae 04) , ook zitten er diverse kabels bij , een casebadge, en een DVI/VGA convertor . maar geen boekje. De doos was dicht , en kwam van de plank.
Dan bel je even naar de winkel op zij er iets van afweten en of er in de andere dozen wel een boekje zit??? Denk overigens dat je er niet veel aan zult hebben.

Verwijderd

Handleiding wordt tegenwoordig niet meer meegeleverd bij de meeste kaarten, als ze d'r al bij zitten, staan ze op CD. Inbouwen is iets wat je gewoon moet kunnen, als je je aan de standaard richtlijnen (HELEMAAL uit, die PC, ook stroom van de voeding afhalen zodat je geen +5Vsb hebt) qua statische elektriciteit en aarding houd, kan er weinig misgaan.

Hij zit er niet voor niets op, sluit die PCI-E power aansluiting gewoon aan.

Verwijderd

Metal schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:37:
[...]

Dan bel je even naar de winkel op zij er iets van afweten en of er in de andere dozen wel een boekje zit??? Denk overigens dat je er niet veel aan zult hebben.
Ik denk dat er een PDFje is meegeleverd.

• Nephalem82
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:34:
Die moet je aansluiten anders werkt je kaart niet.

Weet jij wat voor geheugen er op die kaart zit? Kan je misschien het info wat op de chipjes staat posten?
Ik heb het voor je nagekeken , er zit samsung 1.6 NS op , ook achterop een ATI Rage Theater chip.

Verwijderd

Nephalem82 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:39:
[...]

Ik heb het voor je nagekeken , er zit samsung 1.6 NS op , ook achterop een ATI Rage Theater chip.
1000/1.6=625MHZ :) Die kaart moet ik dus toch hebben

Waar heb je die gekocht?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 12:46 ]

• Nephalem82
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:40:
[...]

1000/1.6=625MHZ :) Die kaart moet ik dus toch hebben

Waar heb je die gekocht?
De videokaart heb ik gekocht bij Computerland , het filliaal in Arnhem voor 349 euro.
Helaas was dit de enige die ze hadden op voorraad , en die ligt nu naast mij te pronken :)
Pagina: 1