Toon posts:

[Linksys WRT54G] Wired pc's zien wireless niet (en andersom)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Ik heb 3 computers hier met Windows XP.

2x wired
1x wireless (laptop)

Nu is het zo dat ik bij alle pc's de hardeschijven heb gedeeld. Ik heb ook de firewall (winxp) uitstaan. Als ik naar Computer1 (wired) ga kan ik Computer2 (wired) zien en openen, ook zie ik Laptop (wireless). Deze kan ik niet openen omdat ik dan een melding krijg dat ik geen machtigingen heb. Ook wanneer ik \\192.168.1.104 (ip van laptop) intype werkt het niet.

Op de laptop heb ik ook zoiets. Daar zie ik de computers ook niet bij mijn-netwerklocaties.. maar ik kan ze wel via IP benaderen.

Heeft iemand enig idee wat het probleem is? Vanaf de laptop kan ik de wired clients dus wel benaderen via \\ip maar niet \\computernaam .. en vanaf de wired clients kan ik niet verbinden met de laptop.

Is het misschien zo dat wireless / wired niet kan met mijn linksys router? Mogelijk een instelling?

Alvast bedankt voor de antwoorden...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 12:20 ]

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:36

Freak187

geen

Allemaal dezelfde werkgroepnaam?

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Topicstarter
JA, ze heten allemaal HOME... (werkgroep) en allemaal aparte pc naam.. echt raar :?

• slings
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12-2025
Is je wireless acces point ingesteld als een router?

Kan zijn dat IP verkeer dan wel werkt, maar gewoon lan-lan verkeer niet, omdat alles na de wireless router als WAN gezien wordt, zo ja, het LAN niet in de WAN poort van de wireless maar in de LAN poort.

De router bij de internet verbinding zorgt voor de routing vanaf je LAN.

probeer ook eens een ander protocol toe te voegen (bv IPX/SPX of NETBIOS)

suc6

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
bij mij werkte de hierbovenstaande tip.
Dus de linksys met je vaste netwerk verbinden dmv een kabel die niet in de wan ingang zit maar in 1 van de vier poorten ernaast (dus van de interne switch).
Dan kan een wireless gebruiker ook direct op het internet en op het netwerk

• slings
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12-2025
Je gebruikt de wireless router dan puur als accespoint.
De routerfuctionaliteit haal je uit je modem-router.
Pagina: 1