Hoi,
Als ik mijn PC aan doe `s ochtends dan start hij erg vaak niet op. Ten minste: hij komt tot het punt dat windows de desktop moet weergeven en dan is alles vast. Beeldscherm(en) zijn uit, alles is uit, niets reageert meer, maar de computer is nog wel aan (de fans draaien nog etc)
Als ik dan op reset klik hoor ik: pieeeeep piep piep piep (lang, kort kort kort dus)
Dan moet ik de PC uit doen, dan weer aan, en dan maar hopen dat hij het wel doet.
Vandaag heb ik letterlijk meer dan 10 keer moeten proberen, en dat vind ik niet leuk meer.
Het is gestart sinds ik een 2e monitor heb en een nieuwe harde schijf. Maar ik heb gelezen dat dat geluidssignaal te maken heeft met je videokaart. Als de pc eenmaal is opgestart is werkt hij prima!
Nooit rare vastlopers etc. Het is echt bij een koude start.
Videokaart en CPU worden niet te heet (ook erg raar bij een koude start)
Het is ook altijd op het zelfde punt dat hij vastloopt. Hij begint na een vastloper ook altijd met scandisk.
Mijn pc:
AMD Athlon XP 2600+
1GB ram
Maxtor 200 GB (nieuw) + Maxtor 120GB
NVidia GForce 6800 LE
Iiyama Vision Master Pro 455 (1e)
Iiyama Vision Master Pro 410 (2e)
Euh tja wat is nog meer belangrijk?
Ik hoop dat er een oplossing voor is. Alvast bedankt voor de moeite!
edit:
Hmm ik heb nu de DVD speler en m`n nieuwe HD eruit en er weer in gedaan, en nu start hij wonderbaarlijk genoeg wel altijd in 1 keer op. Maar als ik nu een spel start, of soms ook als de PC effe aan staat, gebeurt het zelfde: hij loopt compleet vast. En na een reset heb ik weer piiieeeep piep piep piep.
Is dat m`n voeding? Of is m`n videokaart kapot aan het gaan??
Ook met de 2e HD en de DVD los, en met 1 monitor ingeschakeld loopt hij vast.
Als ik mijn PC aan doe `s ochtends dan start hij erg vaak niet op. Ten minste: hij komt tot het punt dat windows de desktop moet weergeven en dan is alles vast. Beeldscherm(en) zijn uit, alles is uit, niets reageert meer, maar de computer is nog wel aan (de fans draaien nog etc)
Als ik dan op reset klik hoor ik: pieeeeep piep piep piep (lang, kort kort kort dus)
Dan moet ik de PC uit doen, dan weer aan, en dan maar hopen dat hij het wel doet.
Vandaag heb ik letterlijk meer dan 10 keer moeten proberen, en dat vind ik niet leuk meer.
Het is gestart sinds ik een 2e monitor heb en een nieuwe harde schijf. Maar ik heb gelezen dat dat geluidssignaal te maken heeft met je videokaart. Als de pc eenmaal is opgestart is werkt hij prima!
Nooit rare vastlopers etc. Het is echt bij een koude start.
Videokaart en CPU worden niet te heet (ook erg raar bij een koude start)
Het is ook altijd op het zelfde punt dat hij vastloopt. Hij begint na een vastloper ook altijd met scandisk.
Mijn pc:
AMD Athlon XP 2600+
1GB ram
Maxtor 200 GB (nieuw) + Maxtor 120GB
NVidia GForce 6800 LE
Iiyama Vision Master Pro 455 (1e)
Iiyama Vision Master Pro 410 (2e)
Euh tja wat is nog meer belangrijk?
Ik hoop dat er een oplossing voor is. Alvast bedankt voor de moeite!
edit:
Hmm ik heb nu de DVD speler en m`n nieuwe HD eruit en er weer in gedaan, en nu start hij wonderbaarlijk genoeg wel altijd in 1 keer op. Maar als ik nu een spel start, of soms ook als de PC effe aan staat, gebeurt het zelfde: hij loopt compleet vast. En na een reset heb ik weer piiieeeep piep piep piep.
Is dat m`n voeding? Of is m`n videokaart kapot aan het gaan??
Ook met de 2e HD en de DVD los, en met 1 monitor ingeschakeld loopt hij vast.
[ Voor 16% gewijzigd door Guillome op 23-02-2005 19:37 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router