[XP] Sluit erg langzaam af

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 20:56
Nadat ik de PC geformateerd heb en winXP geïnstalleerd sluit de PC erg traag af. Het betreft XP pro, en de installatie was uitgemelt dmv. Nlite. Ook de tweak, winXP "sneller" (what's in a name :r ) afsluiten heb ik enabled. Het probleem is echter niet te verhelpen dmv de vele register tweaks, die ik geprobeerd heb. (zie hieronder). Als je afsluit, ben je meteen uit windows; de schermen "U wordt afgemeld" en "Instellingen worden opgeslagen" flitsen voorbij. Maar dan komt het scherm "Windows wordt nu afgesloten en dan duurt het ongeveer een minuut voor de pc afsluit. (ERG irritant!)

Wat heb ik geprobeerd?

-De "Waitokillservice tweak
-De "AutoEndTasks" tweak
-De "HungAppTimeout" tweak
-De "WaitToKillAppTimeout" tweak
-Eigenhandig een afsluit icoontje gemaakt (gevonden op de microsoft site, werkt iig niet)

Natuurlijk duurt het ook zolang als je moet rebooten en vooral dan erger ik er me dood aan.

Hopelijk heeft iemand nog een idee want ik ben ten einde raad...

• Frigolamptje
Niemand? ;(

Verwijderd

Mischien eens op spyware/virussen controleren. Ik heb vaker PC's gezien die erug traag afsloten door de hoeveelheid spyware.

• Frigolamptje
De pc is steeds volledig clean, wordt ook dagelijks gescand, dus daar ligt het alvast niet aan.
Hij sloot overigens al zo traag af sinds de eerste reboot, dus het heeft echt iets te maken met die tweak in Nlite denk ik. Heb vroeger nog hetzelfde voor gehad met TuneXP, daar heb je ook zo'n tweak, was ie ook zo traag :/ . Heb het dan opgelost door te formateren denk ik, maar nu is ie pas geformateerd en er moet toch echt wel iets aan te doen zijn.... :?

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

ik weet niet of dit helpt maar ik kom vaak pc's tegen in mijn werk die traag afsluiten door logitech mouse/itouch software. Als ik deze er dan afhaal of update dan is het in de meeste gevallen weer goed.

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Om wat voor pc gaat het eigenlijk? specs? :)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Verwijderd

tweakes om snel af te sluiten? :P
Ik denk dat je een beetje te weinig informatie geeft om uberhaubt hier iets over te kunnen zeggen..
Snel of langzaam afsluiten, zeker bij een vers geinstalleerd OS ligt meestal aan hardware

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 verdenkt een service die niet netjes binnen de geboden tijd wil shutdownen
Misschien een nvidia driver helper ofzo ;)
geven je systemlogs nog iets bijzonders aan?

...of je hebt iets teveel weggesneden uit je Nlite install.

[ Voor 36% gewijzigd door alt-92 op 20-02-2005 18:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-04 07:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Probeer uphclean (User Profile Hive Cleanup) eens te downloaden (Microsoft) en te installeren. Mocht je moeite hebben om dit gratis en legale programma te vinden, dan kan je contact met me opnemen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Heb je misschien een nvidia kaart? Dan de help file uit je proccesen uitzetten en niet mee laten opstarten. Windows kijkt bij het afsluiten naar de helpfile.
Wat ook kan schelen is het afsluitgeluid uitzetten.

succes

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:48
vanderwal schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:56:
ik weet niet of dit helpt maar ik kom vaak pc's tegen in mijn werk die traag afsluiten door logitech mouse/itouch software. Als ik deze er dan afhaal of update dan is het in de meeste gevallen weer goed.
bij mij staat die driver standaard geinstalleerd (packard hell), maar ik kan nergens vinden waar 'k hem kan verwijderen, tipje aub?

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Het heeft ergens iets met service te maken, je moet een waarde veranderen dat staat veel te hoog, maar ik weet zo snel niet meer welke ik ga ff kijken of ik het kan vinden.
Stond laatst in Computer Idee en dat werkte bij mij verassend goed!
Maar heb die computer idee niet meer :(

Misschien gaat er bij iemand een lichtje branden? Het moet via "start uitvoeren" en dan moet je iets uitvoeren maar ik weet echt niet meer wat!

[Edit] probeer dit maar eens:
Start> uitvoeren> msconfig > tabblad opstarten, vink hier alles uit behalve je virusscanner en je firewall, en eventueel programma's die je mee wilt op laten starten (office mee laten opstarten kost veel tijd)

Start> uitvoeren> regedit > verander de volgende sleutels>
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WaitToKillAppTimeout naar de waarde 10

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\AutoEndTasks en zet de waarde op 0

[ Voor 37% gewijzigd door Extra300s op 20-02-2005 19:56 ]

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Hier is nog een optie:

2.1: Kies Start >> Uitvoeren >> type op de opdrachtregel REGEDIT >> klik OK.

2.2: De Registereditor van Windows XP wordt nu gestart.

2.3: Zoek in het linker schermdeel naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control en selecteer deze door er een keer op te klikken.

2.4: In het rechter schermdeel ziet u nu de regel "WaitToKillServiceTimeOut" staan. Selecteer deze door er een keer op te klikken.

2.5: Kies vervolgens voor Bewerken >> Wijzigen.

2.6: In het scherm "Tekenreeks bewerken" ziet u de waarde 20000 staan. Dit is het aantal milliseconden (20000 milliseconden = 20 seconden) staan dat Windows XP zal wachten voordat de diensten die op de achtergrond lopen zullen worden afgesloten. Verander deze waarde in 1 ( = een).

2.7: Klik op OK om het scherm "Tekenreeks bewerken" af te sluiten.

2.8: Verlaat vervolgens de Registereditor van Windows XP door te kiezen voor Bestand >> Afsluiten.

Wanneer u voortaan Windows XP afsluit zal het bedrijfssysteem niet meer zo lang wachten voordat de op de achtergrond draaiende diensten worden afgesloten. Alweer tijdswinst dus!

Mocht u merken dat uw Windows XP problemen heeft met deze lagere instelling voor het afsluiten van op de achtergrond meedraaiende diensten, dan kunt u de instelling natuurlijk altijd weer omhoog zetten.

3. Een druk op de knop kan soms ook helpen
Na al deze handige tips blijft er nog een tip over: Windows XP afsluiten door gewoon op de AAN/UIT knop te drukken. Let op! Dit kan namelijk niet bij elke computer.

Wilt u van deze mogelijkheid gebruik kunnen maken, dan dient uw computer aan twee voorwaarden te voldoen.

3.1: Uw computer moet vrij modern zijn en beschikken over een ATX-voeding.

3.2: Uw computer dient voor dit gebruik speciaal geconfigureerd te zijn. Dit doet u als volgt:
3.2a: Kies Start >> Configuratiescherm >> Prestaties en Onderhoud >> Energiebeheer.
3.2b: Kies in het scherm "Eigenschappen voor Energiebeheer" het tabblad "Geavanceerd".

3.2c: Zorg dat in het vak "Energieknoppen" bij "Als ik de Aan/Uit-schakelaar van de computer indruk:" de optie "Afsluiten" is geselecteerd.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Ene "Bill" heeft ook oplossingen zat! ;)

http://www.microsoft.com/...en_trucs_windowsxp_7.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Extra300s op 20-02-2005 20:05 ]

• Frigolamptje
Alvast allemaal bedankt voor de reply's.

Systeemspec's doen er niet toe, geloof me daar maar in ;) . Zonder tweaks sloot ie vroeger in een 10 tal seconden af gok ik. De Nvidia service tweak had ik ook uitgevoerd, eerst logitech driver afsluiten ook en wat Extra300S zegt ook. Geloof me, ik heb heel het net afgezocht voordat ik uit pure wanhoop hier poste. (no offence ;) ). Wat BackSlach32 zegt lijkt me momenteel het meest aannemelijke, maar het is ook te weerleggen omdat ik met TuneXP eens hetzelfde voorhad. Mr. Liu, ga nu je program down en zien wat dit van uitkomst bied.

offtopic:
@hierboven

Begrijp niet wat er op die pagina staat wat me kan helpen, toch bedankt, want nu is de snelheid van m'n breedbandverbinding verhoogt! _/-\o_

[edit]
Misschien dat ik nog wat kan verduidelijken wat er precies gebeurd. Zoals gezegd, de schermen 'u wordt afgemeld" (is het niet hierin daj de services gestopt worden?) en "uw instellingen worden opgeslagen" flitsen voorbij. Dan komt het scherm, "windows wordt afgesloten" en dan blijft dat scherm een eindje... (min. 1 minuut schat ik, hoedanook, veeeeeel te lang :r ). Het ledje van de hard disk blijft hierbij constant branden. Bestaat er geen programma als bootvis voor het afsluiten, zodat je kan zien wat er allemaal gebeurd als hij de pc afsluit?

[ Voor 31% gewijzigd door Frigolamptje op 20-02-2005 22:00 ]

Pagina: 1