De titel is misschien een beetje vaag. Maar ik zal het hier even uitleggen...
Ik gebruik een shop systeem (Cubecart) waarin ik een CSS popup menu voor de navigatie wil inbouwen. Ik heb een redelijk eenvoudige gevonden en de opzet is ook simpel, maar ik krijg het maar niet ingebouwd...
Het menu werkt als volgt:
Met css wordt dit dan een menu. De MySQL aanvraag code van het shop systeem is origneel als volgt. (Werkt met tabellen)
En dit heb ik er van gemaakt, alleen lukt het niet op de manier waarop het script de opties aanvraagt uit te database. Want hij herhaalt de code steeds.
Ik ben er al achter dat het zo dus niet gaat lukken. Wat ik moet hebben is dat het script kijkt of er subcategorien zijn. Als die er zijn moet hij een bepaalde code toevoegen.
Zodra hij subcategorien vind moet hij eenmalig <ul> toevoegen, en dan per categorie zoals hij nu doet <li><a href="#" id="index">Subcategorienaam</a></li>. En dan op het einde bij de laatste subcategorie </ul> toevoegen. En dan helemaal aan het einde van de knop moet hij altijd eenmalig </ul> toevoegen om de knop af te sluiten volgens de code die ik in het begin geplaats heb.
Ik hoop dat iemand snapt wat ik probeer uit te leggen, en mij kan helpen. Als het nog onduidelijk is, vraag maar...
Ik gebruik een shop systeem (Cubecart) waarin ik een CSS popup menu voor de navigatie wil inbouwen. Ik heb een redelijk eenvoudige gevonden en de opzet is ook simpel, maar ik krijg het maar niet ingebouwd...
Het menu werkt als volgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <div id="menu"> // 1 menu item zonder popup // <ul> <li><a href="#" class="x">Home</a> </ul> // Menu item met meerder opties in popup// <ul> <li><a href="#" class="x">Beamers</a> // Hoofdknop <ul> <li><a href="#" id="index">Accessoires</a></li> //Popup optie <li><a href="#" id="index">Onderdeel 2</a></li> //Popup optie <li><a href="#" id="index">Onderdeel 3</a></li> //Popup optie </ul> </ul> </div> |
Met css wordt dit dan een menu. De MySQL aanvraag code van het shop systeem is origneel als volgt. (Werkt met tabellen)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| // list Top-Level navigation echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"144\" cellpadding=\"1\" align=\"left\"> <tr> <td>[img]'images/custom/bullet.gif'[/img] </td> <td align=\"left\"><a href='index.php'>$la_search_home</a></td> </tr>"; while ($row = mysql_fetch_array($sql_select)) { $cat_id_list = $row["cat_id"]; $category = $row["category"]; echo"<tr> <td>[img]'images/custom/bullet.gif'[/img]</td><td align=\"left\"><a href='index.php?cat_id=$cat_id_list'>$category</a></td> </tr>"; //////////////////////////////////////// //begin sub categories $sql_selectpwt = mysql_query( "SELECT * FROM ".$prefix."store_category where cat_father_id = $cat_id_list"); $more_cat = MYSQL_NUM_ROWS($sql_selectpwt); while ($row = mysql_fetch_array($sql_selectpwt)) { $cat_count = $cat_count+1; $cat_id_list2 = $row["cat_id"]; $subcategory = $row["category"]; $count_products = mysql_query( "select * from ".$prefix."store_inventory where cat_id='$cat_id_list2'"); $totalprod = MYSQL_NUM_ROWS($count_products); echo"<tr><td width='6'></td><td align=\"left\">[img]'images/custom/bullet.gif'[/img]<a href=\"index.php?cat_id=$cat_id_list2&catname='$subcategory'\">$subcategory </a>"; //uncomment the following to include a product count next to subcategories // echo"($totalprod)"; echo"</td></tr>"; } //end subcategories ///////////////////////////////////// } if($sale=="Y") { echo"<tr><td width='6'>[img]'images/custom/bullet.gif'[/img]</td><td align=\"left\"><a href='sale_cat.php'>$la_sale_items</a><td></tr>"; } echo"</table>"; |
En dit heb ik er van gemaakt, alleen lukt het niet op de manier waarop het script de opties aanvraagt uit te database. Want hij herhaalt de code steeds.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| / list Top-Level navigation echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"144\" cellpadding=\"1\" align=\"left\">"; echo "<div id=\"menu\"> <ul> <li><a href='index.php' class=\"x\">[img]'images/custom/bullet.gif'[/img]$la_search_home</a></li> </ul>"; echo"<ul>"; while ($row = mysql_fetch_array($sql_select)) { $cat_id_list = $row["cat_id"]; $category = $row["category"]; echo"<li><a href='index.php?cat_id=$cat_id_list' class='x'>[img]'images/custom/bullet.gif'[/img]$category</a></li>"; //////////////////////////////////////// //begin sub categories $sql_selectpwt = mysql_query( "SELECT * FROM ".$prefix."store_category where cat_father_id = $cat_id_list"); $more_cat = MYSQL_NUM_ROWS($sql_selectpwt); while ($row = mysql_fetch_array($sql_selectpwt)) { $cat_count = $cat_count+1; $cat_id_list2 = $row["cat_id"]; $subcategory = $row["category"]; $count_products = mysql_query( "select * from ".$prefix."store_inventory where cat_id='$cat_id_list2'"); $totalprod = MYSQL_NUM_ROWS($count_products); //echo "<ul>"; echo"<li><a href=\"index.php?cat_id=$cat_id_list2&catname='$subcategory'\" class=\"popup\" id=\"index\">[img]'images/custom/bullet.gif'[/img]$subcategory </a></li>"; //uncomment the following to include a product count next to subcategories // echo"($totalprod)"; // echo"</ul>"; } // echo"</ul>"; //end subcategories ///////////////////////////////////// } if($sale=="Y") { echo"<ul><li><a href=\"#\" class=\"x\">$la_sale_items</a></li></ul></ul>"; } echo"</div></table>"; |
Ik ben er al achter dat het zo dus niet gaat lukken. Wat ik moet hebben is dat het script kijkt of er subcategorien zijn. Als die er zijn moet hij een bepaalde code toevoegen.
code:
stel dit is alleen een knop zonder popup dan moet hij later </ul> toevoegen1
2
| <ul> <li><a href="#" class="x">Beamers</a> //dit moet er altijd komen. |
Zodra hij subcategorien vind moet hij eenmalig <ul> toevoegen, en dan per categorie zoals hij nu doet <li><a href="#" id="index">Subcategorienaam</a></li>. En dan op het einde bij de laatste subcategorie </ul> toevoegen. En dan helemaal aan het einde van de knop moet hij altijd eenmalig </ul> toevoegen om de knop af te sluiten volgens de code die ik in het begin geplaats heb.
Ik hoop dat iemand snapt wat ik probeer uit te leggen, en mij kan helpen. Als het nog onduidelijk is, vraag maar...
[ Voor 106% gewijzigd door Saeverix op 19-02-2005 12:03 ]
People who live in glass houses shouldn't throw stones.