Sinds september 2002 gebruik ik een Kenwood KRF X-9060D receiver voor mijn kleine thuisbioscoop. Eind vorig jaar heb ik er een Nad C320BEE versterker bij gekocht om de muziekweergave van mijn set te verbeteren. Daarvoor sluit ik de Nad aan op de pre-outs van mijn Kenwood receiver. Bij weergave van analoog aangesloten bronnen zoals de cd-speler is alles in orde. Maar als ik bv een film afspeel via de dvd-speler of als ik de cd-speler digitaal aansloot hoorde ik steeds een irritante harde 'plop' uit de luidsprekers wanneer het geluid even werd onderbroken bv bij pauzeren van de film of wanneer je een chapter skipte. Dit was echt een irritant hard geluid dus daarom bracht ik het ter reparatie naar het Correct service centre.
Nu krijg ik na acht weken een brief dat de geraamde reparatiekosten EUR 260 bedragen! De input en DSP processor zouden moeten worden vervangen. Dit lijkt mij een behoorlijk dure en ingrijpende reparatie voor dit relatief kleine probleem. De DSP processor moet me toch in order lijken omdat dit probleem alleen optreed op de pre-outs en niet via de interne versterker. En EUR 260 is wel erg duur gezien het feit dat dit de helft van de nieuwprijs is van de receiver.
Is dit misschien simpeler te verhelpen of moet ik toch maar de reparatiekosten betalen (wat ik eigenlijk niet kan omdat ik gerekend had op zo'n EUR 100)?
Nu krijg ik na acht weken een brief dat de geraamde reparatiekosten EUR 260 bedragen! De input en DSP processor zouden moeten worden vervangen. Dit lijkt mij een behoorlijk dure en ingrijpende reparatie voor dit relatief kleine probleem. De DSP processor moet me toch in order lijken omdat dit probleem alleen optreed op de pre-outs en niet via de interne versterker. En EUR 260 is wel erg duur gezien het feit dat dit de helft van de nieuwprijs is van de receiver.
Is dit misschien simpeler te verhelpen of moet ik toch maar de reparatiekosten betalen (wat ik eigenlijk niet kan omdat ik gerekend had op zo'n EUR 100)?